Vuokra-asunnon (uuden) puunaus muuttaessa?

Vierailija

Olemme juuri muuttamassa toiseen vuokra-asuntoon. Jälleen kerran mietin, että kuinkahan tarkasti siivoan UUDEN ASUNNON verrattuna ihmisiin yleensä. Tykkään siivota edellisten asukkaiden jälkeen hyvin, vaikka olisivatkin siistejä ihmisiä ollut. Se on enemmänkin henkinen juttu siivota toisten jäljet pois. Lisäksi olen perfektionisti, joten kun puunataan, niin puunataan kunnolla.

Esim. keittiön kaapit pyyhin niin, että _joka ikinen_ kaapin pinta on pesuaineella pyyhitty, sisältä ja ulkoa. Kaapin ovet, sivut, seinät, hyllyt päältä ja alta, yläosa jne. Tämä on tosi työlästä ja se työmäärä ahdistaa jo ennen hommaan ryhtymistä. Samat pyyhkimiset kaikille vaatekaapeille, kaikki kaappi-pinta-ala pyyhittävä. Kaapit minulla se prioriteetti, sitten on vasta mukava laittaa omat tavarat niihin.

Pyyhittekö te muut yhtä tarkasti kaikki kaapit? Vai olenko turhan tarkka? Se mikä on itselle normaalia, voi olla toiselle ihan toisin :) Mietin vain, että pitäisiköhän hellittää vähän, ettei stressaa niin paljoa.. Asuntokin on onneksi vain vajaa 5v. vanha, ettei ole mone asukkaan jälkiä siellä. Tuosta siivouksesta vaan saa itselle lopulta niin hyvän mielen, kun tietää, että taatusti on puhdasta. Tuntuu enemmän omalta kodilta.

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä mäkin olen aina siivonnut kunnolla uuden kämpän, kun on muutettu. Samanlailla pyyhin kaapit. Samoin vessan ja pesu/sauna tilat jynssään huolella. Pesen ikkunat. Musta se on vaan kivaa laittaa uutta kotia. Ennemmin ahdistelen vanhan kämpän loppusiivouksesta, joka ei kiinnostais yhtään vaan on pakollinen paha.

Vierailija

Mites muut, puunaatteko kovasti vai otatteko rennommin?

Olen tätä googletellutkin, mutta keskustelu useimmiten koskee vain vanhan asunnon muuttosiivousta.. 

Vierailija

Kaikki puunaan. Mä olen muutenkin sellainen ihminen, että haluan TIETÄÄ kaiken olevan puhdasta, pelkkä toive siitä että edellinen on siivonnut kunnolla ei riittä. Mistä mä tiedän,  vaikka edellinen asukas ois samalla rätillä ensin vetänyt vessan ja sitten keittiön kaapit (joo, kärjistettyä, mutta pointtini tulee selväksi). Joten pyyhin siis kaiken, en halua mahdollisesti likaiselle hyllylle laittaa tavaroitani tai muutenkaan mahdollisesti likaisessa ympäristössä aloittaa asumista.

Siivouslistani on siis samanlainen kuin aloittajalla. Kaikki kaapit käyn läpi, ovet, kaapinpäälliset, tasot jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat