Leipomissynttärit 9-vuotiaalle tytölle

Vierailija

Tyttäreni täyttää piaan 9-vuotta. Olin alunperin ajatellut tänä vuonna päästä helpolla ja ulkoistaakoko synttärit muualle (huimala, gymi, tempputemmellys tms), mutta tyttäreni toivoo kovasti leipomissynttäreitä.

Tietäisikö kukaan järjestetääkö pääkaupunkiseudulla mikään yritys tai järjestö omissa tiloissaan lastenkutsuja tuolla teemalla? Eli ikäänkuin erikseen räätälöity leivontakurssi pienelle ryhmälle, noin 8-10hlö.

Jos paikkaa ei löydy, voisi synttärit pitää myös kotona. Meillä on suht hyvät keittiötilat, mutta toki vain yksi uuni, eli silloin leipomiset pitäisi suunnitella sen mukaan. Onko kellään vinkkejä, mistä voisin palkata jonkun "jauhopeukalon" avustamaan leivonnassa ja lasten ohjauksessa. Tai mieluiten hoitamaan koko aktiviteetin, niin että voisin itse vain seurata sivusta :)

Vielä jos teillä on ideoita mitä leivonnaisia kannattaisi synttäreillä tehdä. Alustavasti tyttäreni toivoi muffinsseja ja/tai kakkutikkareita. Kakkutikkareissa se hyvä puoli että valmisteluja voi tehdä etukäteen, eikä silloin tarvitse enää uunia. Onko muita ideoita - etenkin sellaisia joissa ei tarvitsisi uunia?

Kiitos kaikista vinkeistä etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija

Kakkutikkarit on tosiaan superhelppo tehda ja pärjaat ilman uuniakin.

Suosittelen lisäksi vaikka cupcakeja, kun taikina on uunissa (voit tehda vaikka kahdenlaista taikinaa, esim. marja- ja suklaapohjalla) jokainen voi sitten koristella omat kuppikakkunsa erilaisilla täytteillä, nonparelleilla ja sokerimassakoristeluilla. Jos mukana on 8-10 lasta, kahdesta taikinasta jää varmaan sen verran ylikin, etta voit pakata niistä kivat tuomiset kotiinkin.

Pipareita on myös helppo leipoa ja koristella ja siinä menee aika mukavasti. Ne paistuvat 8-10 minuutissa, joten aika ei kay pitkaksi ja koristelukin onnistuu helposti koska ne jäähtyvät nopeasti.

Voit toki leipoa / ostaa myös jotain suolaista jo etukateen pöytään ettei mene pelkäksi sokerin syönniksi koko juhla, mutta nuo yllä olevat pitäisi olla tosi helppoja tehdä ja mitään ihmeempiä kikkoja tai kokkaustaitoja tuskin tarvitaan.

Vierailija

Kiitos vinkeistä! Tykkään ruuanlaitosta, mutta koska minä tai mieheni ei välitetä kovin paljon makeista leivonnaisista on leipominen jäänyt vähemmälle.  Siksi vähän hirvittää moisten synttäreiden järjestäminen itse.

Koetan ehkä jostain saada jonkun leivontataitoisen ystäväni kaveriksi, että olisi toinen käsipari apuna :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat