Seuraa 

Puolivuotiaamme alkoi syödä soseita kerran-kaksi päivässä nelikuisena. Parin viikon ajan olemme antaneet hänelle myös puuroa, ensin aamuisin ja sitten sekä aamuin että illoin.

No, varsinkin puuron aloittamisen jälkeen maidon juonti on mennyt ihan olemattomaksi päivisin ja siirtynyt yöhön. Olen yrittänyt antaa pullomaitoa (vauva siis korvikkeella) joka sose-ja puuroaterian jälkeen, kerran päivässä myös pelkkää maitoa, jolloin se meneekin vähän paremmin alas. Mutta öisin vauva herää nyt kolmekin kertaa juomaan maitoa, kun entinen tahti oli kerran yössä. Yöt ovat muutenkin tosi levottomia.

Mikä neuvoksi? Pitäisikö kokeilla antaa maitoa ennen kiinteää ateriaa eikä sen jälkeen? Mitä kokemuksia teillä on; jos tällaisia ongelmia on ollut, niin miten tilanne on kehittynyt ja/tai mikä on auttanut?

Heh, luulin, että yöt rauhoittuvat mukavasti, kun vauva saa " kunnon ruokaa" päivällä, mutta toisinpa kävi (toistaiseksi). Kyllä nuo kullannuput osaavat aina yllättää ;)

Kommentit (3)

Mä annan eka soseen ja pullon maitoa vasta ennen päikkäreitä tai jos ei ole menossa nukkumaan niin kuitenkin pidän soseen ja maidon välissä yleensä ainakin n. tunnin tauon! Neitille ei riitä pelkkä purkillinen sosetta pitämään nälkää mut ei kyllä rupea syömään sosetta enempääkään joten tarvii maidon että saan sen nukkumaan, muuten jää nälkäiseksi! Ja voithan sä kokeilla iltapalaksi tankata maitoa ja velliä! Meillä kun ei neiti syö oikeen puuroa niin sit vellillä ja maidolla tankataan!

ITse olen huomannut, että tissi ei maistu heti ruuan jälkeen, vaan siinä vlissä, Välipalaksi annan siis lounaan (liha-kasvis) ja ip-aterian (kasvissose) vain rintaa. Ruualla yritän antaa hörpyn vettä, että tulisi nesteitä. Tytölle ei maistu oikeastaan aamupuuro, vaikka sitä tarjoankin. Yöllä syo edelleen pari kolme kertaa. Kiinteiden aloitus ei ole miedän lapsiin vaikuttanut juuri mitenkään. Kakka menee muuten kovaksi, jos ei nesteitä anna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

imetin häntä ja sitten yhtäkkiä huomasin hänen ollessaan 8 kk että ei syö maitoa mitenkään päin päivisin vaan kaikki syönti siirtyi yöhön. Minä pidin hänelle yötissistävierotuskoulun eli en vaan antanut maitoa yöllä. Silittelin ja rauhottelin ja pari yötä poika kapinoi ja huusi, sitten unohtu yötissit. Vajaa viikon pojalla oli varmasti maitovaje mutta pikkuhiljaa rupesi sitten juomaan nuo maidot päivällä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat