Kummin velvollisuudet?

Vierailija

Hei, ajattelinpa kysyä asiasta täällä kun en osaa muualta kysyä, etten vaan saa huonoa leimaa itsestäni..

olen siis 19-vuotias nuori nainen, ja kolme vuotiaan tytön kummi.

on alkanut tämä kummiksi lupautuminen harmittamaan, kun kaikki viikonloput ja lomat pitäisi hoitaa kummilastani. Kuuluuko se kummin rooliin? Lapsi on ihana ja hänen kanssaan on kiva touhuta mutta olisi kiva joskus lomaillakin opiskelujen lomassa..

pelottaa mainita asiasta kummilapsen vanhemmille, jos he suuttuvat... Kertokaa, olenko vain turha valittaja ja huono kummi?

Kommentit (8)

Vierailija

No ei todellakaan kuulu tuollainen kummin velvollisuuksiin, hyvänen aika! Missä ihmeessä vanhemmat ovat joka viikonloppu ja loma-ajat? Silloin tällöin, vaikkapa kerran kuukaudessa tai muutaman kerran vuodessa on ok, mutta ei noin usein. Millaisia tämän lapsen vanhemmat oikein ovat?

Vierailija

Vanhemmat käy harrastamassa, tai ovat töissä.. Oon mielelläni tehny näitä hoitojuttuja mutta nyt kun olen kuullut muiden kummien juttuja niin alkanu mietityttää että käytetäänk mua nut häikäilemättömästi hyväksi..

jo pitkään ennen hiihtolomaakin tuli kyselyä että oonko käytettävissä loman aikaan.

Vierailija

Maksavatko he sinulle edes vaivanpalkkaa ollenkaan? Mikäli eivät, niin sitten sinua kyllä valitettavasti taidetaan käyttää hyväksi..

Vierailija

no ei todellakaan tuollainen kuulu kummin velollisuuksiin! kai he edes maksavat sulle vaivasta? siis ihan käsittämätöntä tuollainen.Minkä ikäisiä vanhemmat ovat? Kummin velvollisuuksista sen verran, että kummin "tehtävä" on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja olemaan läsnä lapsen elämässä,mikä usein myös käytännössä tarkoittaa mukavaa puuhastelua.. mutta tuollainen on silkkaa hyväksikäyttöä

Vierailija

En tässä sua pyri haukkumaan mutta miksi ihmeessä joku laittaa 16-vuotiaan lapsen kummiksi, sillonhan vasta on kaikki elämä edessä eikä tuskin kiinnosta mitään vauvoja hoitaa?? Vai onks ne vanhemmat sitt teinivanhempia itsekin?

Vierailija

Ei mukle mitään makseta. Ja sitä että miksi mua kummiksi pyydettiin 16-vuotiaana, en tiedä. Tykkään touhuilla lasten kansa, ei ole siitä kyse että se ahdistaisi minua ja tekisi mieli bilettää ja sen takia viikonloppuisin kummitytön hoito rassaisi.. Mutta olisi joskus ihan kiva vaan olla... On vanhemmat jo päälle kolmenkymmenen... Omat harrastukset vaan vie heillä viikonloppuisin aikaa.. Jos tyttö ei ole minun luona tai minä heillä, niin sitten tyttö on mummon luona...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat