Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ex haluaa lapsilisät..

Vierailija

Heippa!

Mulla on erikoinen tilanne..Ex.leni on syntymässä pian 3.mas lapsi ja meillä on yhdessä 2 lasta. Nyt hänen puoliso on selvittänyt kelasta, että saisivat 200e enemmän kuussa jos antaisin saamani lapsilisät ex.lle. Silloin saisivat  siis lapsilisät 5  lapsesta. Hän maksaisi sitten aina minulle heti takaisin kun on lapsilisät saanut yhteisistä lapsistamme. En häviäisi siis mitään..mutta en myöskään hyötyisi,saisin lapsilisät takaisin viiveellä. Välimme ovat huonot ja koen, että minua yritetään painostaa eikä anneta vaihtoehtoakaan kieltäytyä. Syyllistetään ja haukutaan, kun en tajua lasteni etua ja olen omahyväinen heidän mielestään, kun en heti lupautunut. Lapset ovat isällään 4pv/kk.

Minun mielestäni tämä on laitonta ja kieroilua. Keplottelua lapsilisillä ja pelkäisin joutuvani asiasta pulaan.

Mitä itse tekisitte? 

Kommentit (15)

Vierailija

Hei! Jos teillä on huonot välit jo nyt, älä suostu vaikka kuinka painostaisivat. Jos suostut järjestelyyn, niin mitä sitten kun teille tulee riita jostain asiasta, niin mitä luulet lapsilisille tapahtuvan? Et ehkä saakaan niitä itsellesi takaisin. Sano ettet halua osallistua laittomaan tapaan toimia, siis sano sille nýkyiselle vaimolle ja ex-miehellesi. Ajatelkoot vaikka että olet hankala, mutta parempi se kuin että saisit itsellesi hankaluuksia.

Vierailija

Kiitos. Ihan samoin olen itsekkin ajatellut,mutta ne saa jotenkin mulle asian selitettyä niin,että olen tyhmä kun en siihen suostu. On kuulemma lapsiltani pois..

Vierailija

Ja mitenkähän ois sun lapsilta pois, ihmettelen vaan. Lapsilisät kuuluu sille, jonka luona lapset asuvat yleensä. Jos lapset ovat exälläsi vain 4 pv/kk, niin tottakai lisät kuuluvat sinulle. Ei kannata suostua tuollaiseen keplotteluun.

Vierailija

Jos järjestelyssä on jotain hämärää ja jos virallisesti lapsilisät tulisivat kaikki exän tilille, niin silloinhan ei ole mitään virallista päivänvaloa kestävää sopimusta, että sinä ikinä niitä rahoja näet. Jolloin pahimmassa tapauksessa he voittavat paljon ja sinä et saa edes niitä rahoja, jotka nyt saat.

Vierailija

Kiitos kommenteistanne. Painostus on kovaa ja ahdistavaakin. Tulee haukkutekstareita ja vihaisia soittoja, kun en ole sanonut että ok. Itse en edes kehtaisi kysyä ex.ltäni tällaista asiaa ollenkaan enkä etenkään näissä väleissä..Ja jos näin naisenlogiikalla ajattelen niin silloinhan hän maksaa vähemmän elatusapua itse, kun saa kelalta 200e lisää joka kuukausi. Eli hänen tapauksessa ei jäisi kuin reilu  50e maksettavaa. Eikä se raha ole se pointti yksistään vaan mielestäni se on väärin ja eduilla keplottelua. En voi sietää sellaista. Vaikka itselläkin on tiukaa niin ei tulisi mieleeni kikkailla tällaisella. 

Sitä kyllä ihmettelen,että onko se oikeasti teoriassa mahdollista niin ettei jäisi kiinni. Mitäs silloin kun käydään lastenvalvojalla päivittämässä sopimuksia. Isällä onkin kaikki lapsilisät, vaikka lapset käyvät vain 4pv/kk hänellä luulisi sen herättävän kysymyksiä ja etenkin kun hankala tilanteemme on heidän tiedossa. Eikö silloin isälle pitäisi laittaa isot elätusmaksut...?Eikö Kela kysele tai pidä outona asiaa?

Olisin niin onnellinen,kun voisin asian perustella jollain tällaisella heille. Toki osaan sanoa sen EI sanan, mutta nämä ovat niin inhottavia minulle.

Vierailija

No et TIETENKÄÄN maksa! Ihan naurettava pyyntö mielestäni.Sinun ei tarvitse heitä miellyttää,viis haukkutekstareista.Siis oikeesti 4 päivää kuussa isän luona ja kehtaavat pyytää lapsilisiä!  :/ O

Vierailija

Ai että, nykyisellä naisella rahankiilto silmissä. Ymmärsitkin jo, ettet niitä lapsilisiä anna isälle. Perusteluita nyt siis kehiin...

Teidän lasten lapsilisät (tai edes ne korotusosat jotka tuolla saisivat) ei vaan kuulu isälle, olkoot tyytyväinen niihin kolmesta tulevaan.

Lapsilta ei oo pois, jos nykyinen nainen on kattonu netistä et saisivat enemmän rahaa ni kyllä ne rahat menee ihan muualle ku lapsille.

Joka kuukausi pelkäät että näätkö niitäkään rahoja. Sähän antaisit käytännössä rahaa lainaksi exälles, et varmaan muutenkaan vippaisi sille rahaa? Voisit jopa sanoa, että voisit asiaa harkita, jos välit olisivat paremmat. "Voitte kyllä unohtaa asian kokonaan noiden haukkuvien tekstareiden jälkeen. Niilläkö luulette aikuisen ihmisen taipuvan tahtoonne?"

Vierailija

KylläKiitos kommenteistanne. Painostus on kovaa ja ahdistavaakin. Tulee haukkutekstareita ja vihaisia soittoja, kun en ole sanonut että ok. Itse en edes kehtaisi kysyä ex.ltäni tällaista asiaa ollenkaan enkä etenkään näissä väleissä..Ja jos näin naisenlogiikalla ajattelen niin silloinhan hän maksaa vähemmän elatusapua itse, kun saa kelalta 200e lisää joka kuukausi. Eli hänen tapauksessa ei jäisi kuin reilu  50e maksettavaa. Eikä se raha ole se pointti yksistään vaan mielestäni se on väärin ja eduilla keplottelua. En voi sietää sellaista. Vaikka itselläkin on tiukaa niin ei tulisi mieleeni kikkailla tällaisella. 

Sitä kyllä ihmettelen,että onko se oikeasti teoriassa mahdollista niin ettei jäisi kiinni. Mitäs silloin kun käydään lastenvalvojalla päivittämässä sopimuksia. Isällä onkin kaikki lapsilisät, vaikka lapset käyvät vain 4pv/kk hänellä luulisi sen herättävän kysymyksiä ja etenkin kun hankala tilanteemme on heidän tiedossa. Eikö silloin isälle pitäisi laittaa isot elätusmaksut...?Eikö Kela kysele tai pidä outona asiaa?

Olisin niin onnellinen,kun voisin asian perustella jollain tällaisella heille. Toki osaan sanoa sen EI sanan, mutta nämä ovat niin inhottavia minulle.

[/quote]

Kiinnihän siitä jäisitte ihan varmasti.  Vaikka sinä antaisit tilinumeron Kelalle, siinä näkyy tilinomistajan nimi ja sitäkautta exäsi jäisi kiinni.  Tuo tarkoittaisi myös sitä, että sinä osllistut huijaukseen.  Lapsilisät kuuluvan yksiselitteisesti lapsen lähihuoltajalle ja ovat tarkoitetut lapsen elatukseen.

Hullua edes harkita tuollaiseen osallistumista, sinua yritetään tässä myös "kusettaa" oikein kunnolla!

Vierailija

Jos lapsilisät menisi exälle, niin myös lasten virallinen osoite tulisi muuttaa exän luo, samoin muualla asuvien lasten elatusvelvollisuus ja sitä myöten elatusmaksujen velvoite siirtyisi sinulle. Tuosta huijausyrityksestä jäisi kiinni väkisin, tai sitten saisit nuolla näppejäsi ja maksaa itsesi kipeäksi...

Vierailija

Millään logiikalla en usko, että pelkkä lapsilisien maksu toisen tilille oikeuttaisi exää+uutta puolisoa saamaan jotain lisätukia 5 lapsen osalta, jos teidän yhteiset kaksi lastanne kuitenkin asuvat pääsääntöisesti sinun luonasi! Eli vaatisi lasten kirjojen siirtämisen myös exälle, että heillä muka asuisi todellisuudessa 5 lasta... Ei missään nimessä kannata suostua.

Vierailija

Jos lapset todella ovat vain neljä päivää kuukaudessa isällään, niin en todellakaan suostuisi moiseen järjestelyyn! Kaiken huipuksi tuon pitäisi näkyä eksäsi maksamissa elareissa. en muutenkaan nyt näe sitä järkisyytä tuossa taustalla, miksi maksattaa lapsilisät ensin sinne ja eksä maksaisi ne takaisin - lyhentämättömänä vai? Ahneita ihmisiä. Älä vain suostu, koska miksi tekisit omalla kustannuksellasi moisen valinnan? Niin.

Vierailija

Jos setti on kamalaa haukkumista, tekisin kaikenlisäksi ilmoituksen viranomaisille kunnianloukkauksesta. Et pysty väleihinne vaikuttamaan millään, eli et saa miestäsi kiltiksi tai käyttäytymään paremmin vaikka kuinka paljon ottaisit banaania anaaliin joten älä taivu painostuksen alla. Nyt on pakko kysyä, mutta miten paljon sulla on ikää?

Vierailija

No tuohan on toteutuessaan parhaassa tapauksessa petos. Toisekseen se ei noilla ehdoilla edes onnistu, koska kela ei maksa niitä etävanhemmalle. Kolmanneksi sinä et niitä rahoja exältä tulisi näkemään, mikäli antaisit ne hänelle, jos ihmisellä on noin alhainen moraali, kun kirjoituksen mukaan voisi olettaa ei tee tiukkaa kusettaa yhtä exääkään. Neljänneksi et ole heidän elintasosta vastuussa eikä sinun tarvitse sen eteen tehdä yhtään mitään. Ilmoita uhkailusta viranomaiselle. tsemppiä! 

Vierailija

Auttaisikohan soitto Kelaan ja kertoisit suoraan tilanteen?

en usko että on mitenkään laillista, jossain kohtaa jäisi kiinni.

mutta jos ex ei usko puhettasi, voisi Kelasta tulla mustaa valkoisella soittosi jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat