Kehari- vai homo/lesbovanhemmat?

Vierailija

Olen törmännyt tähän teoriaan mielipidettä kysyttäessä aiheeseen liittyen, kehitysvammaisille siis sallitaan lasten tekeminen, mutta homo- ja lesbopareille ei suoda adoptio-oikeutta! Mihin tämä mielipide perustuu? Onko se juuri se, että jos ne kehitysvammaiset on heteroita, niin silloin se katsotaan hyväksyttäväksi, koska he ovat HETEROITA! Voi hyvää päivää, sanon minä tähän. Mielestäni terveellä lapsella tulee olla terveet vanhemmat, jotka ohjaavat lasta mahdollisella tavalla ja vammaisella lapsella tule olla terveet vanhemmat, jotka ohjaavat lasta mahdollisella tavalla. Tosin fyysisesti vammainen on sitten eri asia, cp-vammathan ei ole etsimieni tietojen mukaan periytyviä. Jos äiti tai isä vammautuu myöhemmin, niin en silloinkaan salli huostaanottoa.

Aina väitetään, että homo- tai lesboparin lapsia tullaan kiusaamaan vanhempien sukupuolen takia. Lapset yleensä pitää ja kiinnostuu kaikesta erilaisesta, koulukaverithan voi ajatella, että olisi siistiä omistaa kaksi isää/äitiä, eivät välttämättä ajattele, että miksi lasta kasvattaakin kaksi miestä/naista. Kiusataanhan lapsia nykyään ties mistä syistä, ei vanhempien sukupuoli ole ainoa syy kiusaamiseen. Jos joku kiusaa lasta sen takia, että häntä kasvattaa kaksi naista/miestä, niin kyllä se asenne tulee niiltä heterovanhemmilta, he ovat opettaneet lapselle, ettei kaksi naista/miestä voi/saa kasvattaa lasta.

Yleensä monet kehitysvammaiset eivät osaa edes itsestään huolehtia ja näin ollen tuen saaminen voi olla jopa ympärivuorokautista! Milta tuntuu syntyä todennäköisesti kehitysvammaisena kehitysvammaisille? Kehitysvammaisuus ei ole se kivoin vaihtoehto lapselle, mutta tietystihän sen voi saada sairaalabakteerista tai onnettomuudessakin, vaikka sillä alunperin terveellä lapsella onkin terveet vanhemmat, tiedän siis hyvin sen, turha tulla sanomaan "Syntyyhän niitä terveillekin.". Jos kuitenkin lapsi syntyy terveenä kehitysvammaisille, niin lapsi joutuu aikaisemmin aikuisen rooliin ja voipi pitää vanhempiaan tyhminä, kun eivät osaa edes yksinkertaisissa läksyissä auttaa tai neuvoa teini-ikään tullutta lasta pari- ja kaverisuhdekiemuroissa sekä kertoa maailman menosta. Lapset on uteliaita, ja he voivat kysyä, että tuleeko se kolmas maailmansota. Miten kehitysvammaiset tässä asiassa sanovat? Hekun itse ovat lapsia aikuisen kehossa, niin vastaushan voi olla "En tiedä.".

Itse ennemmin olisin terveen homo- tai lesboparin adoptoima lapsi kuin kehitysvammaisen heteropariskunnan lapsi, joille todennäköisyydellä olisin syntynyt kehitysvammaiseksi, ja siihen vielä päälle jatkuva tuen tarve! Sekö on lapsuutta? Tuskin lapsi itsekään siitä nauttii, kun jatkuvasti joku tukihenkilö häntä kasvattaa.

Kommentit (4)

Vierailija

Pidän myös itsekkäänä kehitysvammansa periyttämistä, sen takia kieltäisin kehitysvammaisilta lasten teon. Päiväkotityö ja kummina oleminen on sitten eri asia.

Aina kannattaa miettiä lapsen näkökulmasta asiaa, oli sitten autismi, ADHD, dysfasia tai lukihäiriö, itsensä takia ei pidä lisääntyä. Eri asia on sitten, jos toinen osapuolista on ns. "normaali". Tosin eihän lukihäiriö vaikuta lasten kasvattamiseen, mutta periytyä se voi. 

- ap

Vierailija

Arvatkaa, valuuko kyyneleet pitkin kasvoja, kun oma lievästi kvammainen tyttäreni alkaa kertomaan vauvahaaveistaan. Tyttäreni on 18-vuotias ja opiskelee kodinhuoltajaksi, voipi siinä ammatissa työskennellä päiväkodissa, mutta lasten tekoa en sallisi, päiväkodissa saa työskennellä ja olla vaikka kummi, jos terve tyttöni haluaa perheen perustaa.

Vierailija

Itse tunnen hyvätasoisen lievästi kehitysvammaisen naisen, jolla on lapsi, saapi tukea ammattilaisilta ja tietysti läheisiltä, mutta mikä pahinta, kyseinen nainen ei osaa edes itsestään huolehtia! Lapsi on tosin vielä terveenä pysynyt, mutta eipä ole oikein kivaa katsottavaa, kun se tukipiiri tuntuu enimmäkseen lapsen kasvattajalta kuin äiti. Se äiti ei osaa rauhoitella lasta, jos se kiukkukohtauksia. On tosin äiti itsekin lapsenmielinen joissain asioissa, kotileikiltä tuo vanhemmuss enimmäkseen näyttää. 

On se ihme, että näitä kannustetaan lisääntymään, mutta minä terve lesbonainen, ei saisi adoptoida lasta naisystävänsä kanssa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat