Seuraa 

Hei olen kiinnostunut karppauksesta.Olisiko kelään antaa vinkkejä päivän ruoasta aamupala,lounas,päivällinen?

Onko jotkut tietyt kasvikset kiellettyjä?Voiko syödä sipulia ja kaalta niin paljon kun haluaa.montako kananmunaa päivässä saa syödä?

Kommentit (2)

.. tietoa:

http://karppaus.info/



Keskustelupalsta on hyvä. Hakusanoilla kun etsii, niin löytyy mitä vain.



Aloittelin juuri karppauksen. Eipä ole nälkä ei. Kaippa se hyvin summittainen ohje ruualle on 0,5kg lihaa/kalaa/kanamunia, 0,5kg kasviksia ja öljyä surutta. Pois siis sulkeutuu peruna, riisi, leipä, valkoiset jauhot, sokeri yms. Kevyttuotteet kannattaa jättää pois ja suosia voita, kermaa, tavallista juustoa jne.



En siis laihduta vaan karppaan pitääkseni painon. Silti 0,5kg parissa päivässä kadonnut. Hiilihydraatteja syön vain alle 100g pvässä.



Aamiaiseksi söin leipäjuustoa ja marjarahkaa. Lounas oli kaalilaatikkoa jauhelihalla (smetanaa rasvana). Välipalaksi porkkanaa ja maapähkinöitä. Älyttömästi reseptejä löytyy myös ko. sivulta!



Lyhyesti vaikea kirjoittaa, mutta kysy jos tulee mieleen jotain.

Kerron oman tyypillisen päiväni ruokalistan, siitä voit saada jotain vinkkejä.

Aamupala: 3 paistettua munaa, vähän tonnikalaa ja juustoa, vettä

Iltapäivän ateria: n. 200 g kirjolohta, hieman smetanaa, coleslawta (majoneesikastikkeella olevaa kaali-paprikasalaattia), vettä

Kahvia ja maitoa

Iltapala: Tähteeksi jäänyttä kalaa, salaattia, vähän aurajuustoa, vihannespaloja



Syön siis normaalisti 3 kertaa päivässä, koska minun ei ole useammin nälkä. Jos on useammin nälkä, niin sitten syön jotain enkä odottele ruoka-aikoja. ;)



Kasviksista " kiellettyjä" ovat peruna, maissi ja bataatti, lisäksi viljat ja riisi. Tietysti suuntauksia on erilaisia, eli Atkinsin induktioon ei oikein tomaatti, porkkana ja lanttukaan mahdu, ja toiset sanovat että kypsennetyillä juureksilla on liian korkea GI heidän elimistölleen, eli on vaikea sanoa tarkkoja määrityksiä mitä juuri Sinä voit syödä. Jopa puurolautasellinen mahtuu joillakin päivään, vaikka siinä onkin hiilareita melkoisesti. Omat rajat on itse haettava. Kannattaa kuitenkin aloittaa mahdollisimman alhaisilla hiilareilla, itse söisin alussa vain erilaisia salaatteja, kaaleja ja kesäkurpitsaa ja lisäisin sitten pikkuhiljaa sekä määriä että valikoimaa.



En usko, että sipulia ja kaalia voisi syödä niin paljon, että se laihtumista haittaisi. :)



Kananmunansyöntiin on vaikea antaa mitään " saa syödä" -rajaa. Itse syön yleensä 3 munaa aamiaisella. Proteiiniruokaa (liha/kala/muna) ei kannata kuitenkaan syödä päivässä puolta kiloa enempää, eli mitäs tuohon mahtuisi... 10 munaa? Ehkä kuitenkin kannattaa hankkia proteiininsa monipuolisemmista lähteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat