Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tim Walker: "Koulun pitää opettaa ystävällisyyttä"

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (6)

Vierailija

Antakaa meidän rauhassa olla omanlaisiamme erakoita älkääkä yrittäkö tehdä meistä amerikkalaisia. Itse ainakin olen ollut hyvin onnellinen elämässäni vaikka olen epäsosiaalinen jurrikka. Monella meistä suomalaisista on perimässä jo ilmeisesti erakkogeeni, niin että kaipaamme rauhaa, aikaa ja tilaa. Eikä se ole mikään huono piirre joka pitäisi opettaa pois. 

Vierailija

Erakkojahan me olemme, ja ehkä juuri siksi olisi hyvä opetella ihmisten kanssa olemisen taitoja. Tietää sitten miten toimii, jos sattumoisin törmää lajitoveriin. Sitten voi taas palata omaan rauhaansa. Pisteet tarkkanäköisyydestä Timille!

Vierailija

Hyvä Tim! Toivoisin juuri tuollaista opettajaa lapseni luokalle. Suomalainen lapsi ei osaa tervehtiä, saati ottaa muita huomioon. Varsinkin poikalapsien annetaan käyttäytyä Suomessa egoistisesti, näkyy myöhemmin monenlaisina ihmisuhdeongelmina. Parantamisen varaa on, vaikkei ihan amerikkalaiseen seurallisuuten pyrittäisikään.

Vierailija

Minusta tuntuu, että Tim on oikeassa: monet suomalaiset koululaiset ovat epäystävällisiä. Eipä useinkaan bussissa anneta istumapaikkaa vanhukselle, vaan pahimmassa tapauksessa istutaan kahdella penkillä.

Ja pahimmanlaatuista epäystävällisyyttä on valitettavan yelinen koulukiusaaminen. 

Meidän vanhempien pitäisi antaa aikaa lapsillemme, silloin heistä tulee empaattisia.

Vierailija

Kotonahan tuo jo pitäisi vanhempien ymmärtää lapselle käytöstapoja opettaa. Eihän se nyt koulun tehtävä ole. Itse ainakin opetan lapsilleni että jos et kunniota muita, ei sinuakaan kunnioita kukaan.

Uusimmat

Suosituimmat