Lääkäri-kansanedustaja: maksakaa itse syöpähoitonne

Vierailija

Oletteko tutustuneet lääkäri ja uusi kansanedustaja Niilo Keräsen terveyspoliittiseen linjaukseen? Keränen on yksi keskustan neljästä vanhoillislestadiolaisesta kansanedustajasta.

Hän sanoo YLEn vaalivideolla, että potilaat täytyy velvoittaa kustantamaan itse hoitonsa silloin kun on kyse ns. elintasosairauksista. Yleisimpiä elintasosairauksia ovat muun muassa sydänsairaudet, kakkostyypin diabetes, metabolinen oireyhtymä, Crohnin tauti, verenpainetauti, allergiat, osteoporoosi, aivohalvaus, syöpä, masennus, syömishäiriöt ja maksakirroosi.

Näitä ei siis pidä Keräsen mielestä enää hoitaa yhteiskunnan varoista lainkaan!

Mutta tupakkaa ei saisi kieltää, sillä se on "sallittu nautintoaine" hän sanoo YLEn vaalivideolla. Kuitenkin tutkimusten mukaan joka kolmas tupakoitsija sairastuu vakavasti! Eikö se ole itse aiheutettu sairaus?!

Keränen menee nyt eduskuntaan muuttamaan Suomen lait sellaisiksi, että ei edellä mainittuja sairauksia enää hoidetakkaan, vaikka on kymmeniä vuosia veroja maksanut...! Mutta tupakan haitoista ei pidä välittää mitään. :-(

Kommentit (7)

Vierailija

Niin, Keräsen linjaukset ja takinkääntötemputhan ovat tulleet tutuiksi jo kunnallispolitiikassa viimeisten vuosien aikana. Harmi vain, että äänestäjät eivät näemmä ole olleet ihan kaikesta tietoisia. Keräsen mielipidettä tupakasta ei tarvitse ihmetellä, kun tietää, että hän itse vetää sitä kuin mikäkin korsteeni. Lääkäri, todellakin... No, kansa on puhunut. Seuraukset nähdään myöhemmin.

Vierailija
Vierailija

Niin, Keräsen linjaukset ja takinkääntötemputhan ovat tulleet tutuiksi jo kunnallispolitiikassa viimeisten vuosien aikana. Harmi vain, että äänestäjät eivät näemmä ole olleet ihan kaikesta tietoisia. Keräsen mielipidettä tupakasta ei tarvitse ihmetellä, kun tietää, että hän itse vetää sitä kuin mikäkin korsteeni. Lääkäri, todellakin... No, kansa on puhunut. Seuraukset nähdään myöhemmin.

Lääkäri joka puolustaa tupakkaa, on suoranaisesti rikollinen eikä ainakaan toimi terveydenhoidon ammattietiikan mukaisesti.

Vielä sitäkin tyrmäävämpi on tuo ylimielinen asenne "elintasosairauksiin". Tosi ylimielinen tyyppi.

Kuka hullu antaa äänensä vaaleissa tuollaisille? Kaiken päälle tämä lääkäri saa varmaan palkkaa julkiselta sektorilta eli verovaroista ja tuolla tavalal syrjii potilaita...

Vierailija

Kyllä vain, nauttii melkoisen korkeaa palkkaa ylilääkärinä Kuusamon kaupungin leivissä. Täytyy kyllä myöntää, että lääkärin toimessa hän on palkkansa ansainnut, mutta poliitikkona ansiot eivät ihan samaa luokkaa ole. Tämähän käy tosiaan ilmi jo tuosta tupakka-asiasta, kun niitä omia heikkouksia tietenkin puolustetaan... Ja raittiina lestadiolaisenahan hänen ei tarvitse esimerkiksi maksakirroosista juuri huolehtia, joten siltäkin osin oma selusta on turvattu. Pidin Kerästä aiemmin hyvänä tyyppinä, mutta kunnallispolitiikkaa seurattuani mielipiteeni hänestä muuttuivat. Toivon todella, että mies on avoin uusille näkemyksille ja humaanius alkaa näkyä hänessäkin jollakin tapaa. Tietyllä tapaa hän on kyllä hyvin fiksu, mutta sitten on näitäkin täydellisiä pohjanoteerauksia...

Vierailija

^Nyt lipsahti vanhentunutta tietoa: muistin juuri, että Keränenhän jäi ylilääkärin virastaan eläkkeelle reilu vuosi sitten. No, rahavirta on pysynyt tasaisena yhtä kaikki. Liittyypä ko. henkilöön pari huhuakin, jotka löytyvät googlettamalla... MIKSI ihmiset eivät tee taustatyötään paremmin?

Vierailija

Kuuntelisitko uudestaan Keräsen haastattelun, sillä hänen mielestä ihmisen pitää maksaa "enemmän" itseaiheutettujen sairauksien kuluista.

Tarkottaisko tuo käytännössä tiettyjen lääkkeiden kallistumista, alkoholiveron korotusta, Ja toivottavasti myös tupakkaveron korotusta.

Lestadiolaisuus aiheuttaa tiettyä kapeakatseisuutta suhteessa alkoholiin ja tupakkaan, mutta Keränen ei kuitenkaan ole näitä kiihkouskovaisia eikä minkään srk:n ohjailtavissa. Pikemminkin häntä voisi kutsua jääräpäiseksi kitupiikiksi noin huumorimielessä. Tämä maa toki tarvitsee nyt kitupiikkejä eduskuntaan.

Vierailija

Minun syöpälääke maksaa 3600€/kk joten palkasta ei jäisi käteen mitään... Nyt Kelakorvauksella 3€/3kk. Voisin kyllä maksaa lääkkestä esim 30€/kk

Vierailija

Ap väritti Keräsen vastausta aika reippaasti. Mutta joka tapauksessa puhe itse aiheutetuista sairauksista on ongelmallista koska sitä on mahdotonta määrittää luotettavasti kenen sairaus on itse aiheutettua ja miten suurelta osin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat