Itkuisuus kuriin!

Vierailija

Hei,

Olen parikymppinen todella itkuherkkä tyttö. Olen aina näyttänyt tunteeni (niin ilon, surun ja kaiken muunkin), mutta nyt noin vuosi sitten itkuisuudesta on tullut melkein jo ongelma. Alan itkeä elokuvia katsoessa, uutisia lukiessa yms.

Itkuisuus alkoi asuessani appivanhempieni luona ulkomailla. Minua ahdisti melkeinpä kaikki mitä he tekivät tai sanoivat, mutta meillä ei siinä vaiheessa ollut muuta vaihtoehtoa kuin asua siellä. Nyt asumme meidän omassa kodissa poikaystäväni kanssa, mutta itkuisuus on jäänyt. Riitelystä ei tule mitään, kun alan itkeä ja panikoida. Olen todella läheinen omiin vanhempiini, jotka asuvat Suomessa, ja ikävä on kova (vaikka käyn heitä moikkaamassa kerran kuukaudessa)! Saan samanlaisia itkukohtauksia lähtiessäni Suomesta.

Ns. sosiaalinen paine ei vaikuta siihen, että pystyisin pidättämään itkua, jos se on tullakseen vaikka kaupassa, sitä ei voi pysäyttää. Tämä vaikuttaa jo elämänlaatuun, koska kokoajan tulee mieleen, että eilisilta meni itkiessä..

Olisiko kellään vinkkejä millä saisin itseni 'treenattua' vähemmän itkuiseksi vai saanko hullun paperit..?

Kommentit (2)

Vierailija

En tiedä, luinko tarinasi huonosti, vai ymmärsinkö oikein, että asut vielä ulkomailla? Kuullostaa siltä, että koet koti-ikävää, olet keskellä sopeutumisprosessia... tms. Hulluudesta ei ole kyse, vaan suuresta muutoksesta elämässä. Jo muutto voi olla toisille ihmisille suuri kriisi, joten voi olla, että kyse on jostain tämmöisestä. tsemppiä kovasti!

Vierailija

Hei. Oletko ajatellut lääkärissä käyntiä? Tuo itkuisuus, ahdistus ja paniikkikohtaukset voisivat viitata masennukseen. Itsellä ainakin oli juuri tuollaisia oireita, kun masennus todettiin. Myös jutteleminen jonkun luotettavan ihmisen kanssa voi auttaa, aina ei tarvita edes lääkehoitoa. Tsemmpiä sinullle, toivottavasti löydät jostakin avun.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat