Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kieroimmat tuntemasi "vaikuttajat"?

Vierailija

Olen todennut, että kieroimmat henkilökohtaisesti tietämäni ihmiset ovat kunnallistason päättäjiä, vaikuttajia tai sellaisiksi pyrkiviä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Niin puhutaan hienoja ja hyviä asioita, itse toimitaan täysin toisin. Ja röyhkeydellä mennään pitkälle, todellinen osaaminen heikoissa kantimissa, mutta ihmiset vaikuttuvat raflaavista puheista.

Yksi esimerkki eräs itä-suomalainen pikkukaupungin lakimies. Voi kuinka puhuessaan kuulostaa ihan maailmanparantajalta, kaikille haluaa vain hyvää. On omien juttujensa mukaan ylettömän tehokas, työteliäs ja aikaansaava. Pitää myös isoa ääntä itsestään, mutta kuitenkin muka vaatimattomasti. Liekö tyypillä joku jumala-syndrooma? Miehellä on niin monta firmaa, että menee sekaisin mikä ostaa, mikä myy, kuka laskuttaa. Eikä muutenkaan tunnu pysyvän muistissa mikään mitä on sopinut, jutut muuttuu koko ajan. Pitkälle päässyt sillä, että on lakimies niin varmaan osa vain jättää asian sikseen kun "pelkää" miehen ammatin vuoksi alkaa mistään vääntämään. Heppua kun tarkemmin kuuntelee ja ajattelee, on kaikki mitä sanoo melko ympäripyöreää. Ja moraalia tällä jätkällä ei ole ollenkaan ainakaan bisneksissään. Kun jutut menee hankaliksi, tyyppiä ei vain saa kiinni, laskut jätetään maksamatta, tilattua tavaraa palautellaan vuotta myöhemmin kun ei olekaan mennyt kaupaksi ja mitä kaikkea tässä onkaan tullut vuosien saatossa nähtyä. Ja onpa tuo nyt politiikkaankin yrittänyt tyrkätä itsensä mukaan, sinnehän se kaikki kieroimmat hinkuvat

Kommentit (1)

Vierailija

Ai niin ja tästä rehdistä lakimiehestä vielä sen verran, että on houkutellut mukaan kumppaneita noihin firmoihinsa hienoilla liikeideoilla ja kummasti sitten kaikki tuottavaksi osoittautunut liiketoiminta on yhtäkkiä siirtynytkin muihin firmoihin missä jätkä on mukana. Eli muilta nyhdetään rahat ja itse kääritään voitot. Ja harrastelee paljon muutakin tosiaan kuin lakimieshommia

Uusimmat

Suosituimmat