Bikininirajan patit..(Tarvitsen kipeästi apua)

Vierailija

En halua mitään irvailuja tänne vaikka asiani koskee tällaista asiaa. Alan olemaan vähän kiusaantunut poikaystäväni ja muidenkin edessä edessä kun oikealla puolella näkyy bikinirajalla ja sen ulkopuolellakin todella rumia tummanpunaidia näppyjä..(niitä eivät siis leveätkään bikinien alaosat/alushousut peitä) Tämä kyseinen vaiva on ollut todella kauan, varmaan oikesti viime syksy-talvesta asti.. Ja ei siinä muuten olisi mitään mutta kun ne näkyvät silloin, kun on bikinit tai alushousut päällä. Tästä vaivasta ln alkanut kehittymään minulle jo jonkinlainen itsetuntoa ja naisellisuutta laskeva ongelma..

Telkkarissa vähän väliä keikistelee naisia bikineissä ja alusvaatteissa ja heillä ei ole mitään näppyä yhtään missään tai karvaa.

Poistan siis alushousujen ulkopuolella kasvavan karvoituksen pinseteillä.Ensin septidiniä pinsetteihin ja ihoon. Sitten karvojen poisto, septidiniä päälle ja after shave geeliä mutta ei auta.. Aina tossa samassa kohtaa oikean nivusen vieressä. Paitsi! Oli mulla tässä noin kuukaus sitten kahen viikon pätkä kun oli alue nätissä kunnossa, mutta meni taas huonoon kuntoon kun nypin karvat (ja aivan samanlaisesti kuin ennen "tervettä kahta viikkoa".

En tiedä onko kyseessä sisäänpäin kasvanut karva, oon kuorinut aluetta säännöllisesti ja käyttäyt rfsun voidetta mikä myös kuorii ihon mutta silti ne paiseet pysyy siinä. Oon myös rasvannut aluetta ja silti ne vaan pysyy. Miten saisin ne pois? En tiedä onko sisäänkasvaneita karvoja vai mitä tummanpunaisia paiseita, mutta itsetuntoa syövät ha vielä kun näkee että kaveritkin voivat huoletta olla kylpylässä/uimassa niukoissa bikineissä ja olla normaalisti.

Haluaisin noihin jonkun parannuskeinon, mieluiten kotikonstein tai jos tiedätte jotain mitä voi esim apteekista ostaa, oon tosi väsynyt tähän ja haluaisin olla itsevarma nainen niin myös vähemmissäkin vaatteissa, kun oon saanut painoakin pudotettua ja muuten olen tyytyväinen itseeni!

ps. anteeksi sekava teksti.. kirjoitin puhelimella, kun päätin että nyt en enään jaksa elää tämän vaivan kanssa itseäni häpeillen.

Kommentit (6)

Vierailija

Voihan olla että ovat jotain tulehtuneita karvatuppia. Tulee kuitenkin mieleeni vaiva, joka on itselläni, eli krooninen hikirauhastulehdus. Ovatko patit minkä kokoisia? Entäpä ovatko kipeitä? Tapahtuuko niissä koskaan mitään muutosta, esim. erittävätkö mitään? Tuleeko niitä minnekään muualle? Itselläni alkoi muutama vuosi sitten ilmestyä paiseita  ensin kainaloihin ja sitten ikävä kyllä alapäähän. Kun patteja ilmestyy niin n. viikon kuluttua puhkeavat ja vuotavat verta. Ja ovat todella kipeitä. Menin ihotautilekurille ja hän totesi että kyseessä on hidradeniitti eli hikirauhastulehdus, joka valitettavasti on loppuelämän vitsaus. Itselläni auttaa toistaiseksi lymesykliini antibiootti, jota nyt syön kolmatta kertaa pitempänä kuurina. Kun antibiootti loppuu, niin paiseita taas ilmaantuu. Kuurin ajan pysyvät kurissa.

Vierailija

Aloittaja tässä.

Näistä ei tuu mitään eritettä ja halkaisijaltaan max 0,5 mm. Tuntuu kun vetää sormella niin sellaista ihme poukamaa ja niitä ei tule minnekkään muualle kuin oikeaan nivuseen ja sen viereen. Ovat kipeitä n. pari päivää käsittelyn jälkeen mutta sitten eivät enään ole mutta silti aivan saman näköisiä ja rumia eivätkä katoa sitten ollenkaan.. Ja outoa tässä on se, että teen saman käsittelyn vasemman puolen bikinirajalle mutta se on aina mitä loistavimmassa kunnossa eikä sormella vedettäessä tunnu pahkuran pahkuraa. Lääkäriin en viitsisi tämän asian takia lähteä, tahtoisin hoitaa sen kotikonstein ja miksei vaikka apteekkituottein pois. 

Kaikki jolla on edes joskus ollut vähän jotain tämän kaltaista ja päässeet siitä eroon niin tulkaa kommentoimaan! Olisi todella mahtavaa päästä tästä vaivasta eroon ja tunte itsensä viehättäväksi naiseksi.

Vierailija

Mun aviomiehelle tuli talvella samntyyppistä "paukamaihottumaa" nivusiin ja yläreisiin. Lopulta suostui menemään lääkärille ja sai reseptillä antibioottikuurin ihotulehdukseen & perusvoidetta ihottuman hoitamiseen. Suosittelen sinullekin lääkärikäyntiä, kyllä siellä ammattilaiset osaa edes vähän auttaa :) Mieheni kohdalla ihottuman aiheuttaja jäi hämärän peitoon, mutta lääkäri kehotti kuitenkin rasvaamaan ihoa säännöllisesti ja pesemään vaatteita tavallista useammin (mieheni käyttää työssään univormua, johon kuuluu hiostavat tekokuituhousut). Ja itse muuten käytän bikinirajalla karvan poistoon intiimialueen karvanpoistovoiteita, sillä omakin iho reagoi aika helposti ja omassa käytössä huomasin että voiteet aihuettivat vähiten ärsytystä. Tsemppiä, kyllä asia varmasti järjestyy ja naiseuttasi se ei mitenkään himmennä! Vaikka onhan sitä aina helpompi pitää itseään hehkeämpänä, silloin kun oma fiilis itsestä on hyvä. Älä kuitenkaan huoli likaa, vaan hae apua. Aloita vaikka sairaanhoitajakäynnistä...

Vierailija

Apteekin ammattilaisena eli farmaseuttina suosittelisin kokeilemaan Terracortril/Terracort-voidetta. Siinä on rauhoittava kortisoni sekä tulehdusta parantava antibiootti samassa voiteessa. Tiedän ihmisiä, jotka ovat tästä saaneet avun vastaavanlaiseen ongelmaan. Ja jos ei tuolla tokene, niin kannattaa suunnata lääkäriin.

Vierailija

Itselläni oli aivan sama vaiva, joka alkoi epiloinnista ja joka sitten vaan yltyi pinseteillä nyppimisestä...jonka luulin ensin auttavan, mutta joka oikeasti pahensi tilanteen sellaiseksi, että bikiniraja oli täynnä punaisia ja kipeitä "paiseita". Mitä enemmän aluetta kuorin, rasvasin sekä kortisonivoiteilla, rfsun voiteilla, antibakteerisilla voiteilla, ihoa korjaavilla ja paikkaavilla voiteilla, sitä enemmän iho ärtyi ja meni tukkoon. Sitten kokeilin niinkin yksinkertaista asiaa kun jätin ihoni rauhaan. Pesin sen vain miedolla lactacyl-pesunesteellä, lopetin kuorinnan ja pinseteillä nyppimisen (jotka erityisesti pahensi tilannetta), annoin karvojen kasvaa ( ei kivaa) ja trimmasin vaan saksilla siisteiksi. Noin puoli vuotta paranemiseen meni, ja nykyään iho taas kestää satunnaisen epiloinnin, mutta kuorinta ja pinseteillä nyppiminen ovat jääneet pysyvästi. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat