Vierailija

Kellään muulla ei oo asiaan mitään sanomista!!!

Imetys on ihana läheisyyden hetki äidin ja lapsen välillä, sitä ei voi millään korvata!!!!111

Sivut

Kommentit (27)

että kun kerran täällä länsimaissa rinnat mielletään vahvasti seksuaalisiksi, niin sääliksi käy niitä lapsia, jotka muistavat vanhempana imetyksen.

Sehän voi vaikuttaa lapsen tulevaan seksuaaliseen kehitykseen...

Afrikka nyt on kulttuuriltaan ja elinolosuhteiltaan niin poikkeava meistä, että pitkä imetys on ymmärrettävää, mutta niinkuin tutkimustuloksetkin on todistanut, noin pitkästä imetyksestä ei ole minkääntyyppistä hyötyä.

Ja kovasti epäilen, että tuossa ajetaan enemmänkin äidin etua kuin lasten, kun sitä läheisyyttä voi antaa todellakin monella muullakin tavalla!

Juurihan joku aika sitten täällä av:lla joku kirjoitti, että inhottavaa kun kiihottuu imettämisestä ja niinhän se on, että imetys tuottaa mielihyvähormooneja äidille.

Kukin tavallaan, mutta mun mielestä on kyllä jokseenkin pervoa...:/

imettäessä erittyy oksitosiinia (joka saa maidon herumaan), mielihyvähormonia sekä äidille että lapselle, siksi molemmat ovat hieman uneliaita imetyksen aikana.

Huom! Tämä ei suinkaan tarkoita samaa asiaa kuin seksuaalinen kiihottuminen.

Lainaus:

että imetys tuottaa mielihyvähormooneja äidille

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse en koskaan saanut lapsia, mutta tarjouduin sitten imettämään naapurin kaksos tyttöjä jotta äitikin saisi välillä levähtää. Se on toiminutkin tosi hyvin. Välillä tissilläni piipahtaa myös muita talon lapsia ja kehuvat maitoani hyväksi. Eräs poika halusi viedä hieman eväspullossa myös kotio ja annoinhan minä toki.

Lapsia ei ikimaailmassa sa vierottaa tissistä KOSKAAN! Se olisi todella julmaa. Jos äidin on palattava työelämään tai lapsi menee kouluun niin ainahan meitä sijais-imettäjiä löytyy jotka voimme jatkaa imetystä! Imetys on niin äärettömän tärkeää, että sitä olisi hyvä jatkaa aikuisikäiseksi asti. oma miehenikin aina välillä hörppäilee tisseistäni koska hänen oma äitinsä on niin itsekäs että ei suostunut lastaan puoltavuotta pidempään imettämään!!!

8-vuotias ei kyllä enää ole mikään taapero. Mulle ei kyllä vaan mene jakeluun, että miksi ihmeessä sen ikäistä pitäisi ruokkia maidolla, kun omat hampaat löytyy ja mikään ei estä syömästä samaa ruokaa kuin aikuiset. Kyllä se niin vaan on, että rinnoilla on myös seksuaalinen tehtävä ja merkitys, ja imetyksessä on olemassa sekä fyysinen että henkinen puoli ja samoin se vaikuttaa sekä lapseen että äitiin. mun mielestä ihan fakta on, että jossain vaiheessa tulee kyllä se raja, jolloin imetyksestä on enemmä iloa tai hyötyä äidille kuin lapselle. Tossa kahdeksan vuoden iässä se raja on kyllä jo ylitetty. Tossa dokumentissa pisti korvaan kun äiti kertoi kuinka hänen tyttärilleen on ihan sama, millaiset hänen rintansa on, onko niissä raskausarpia, roikkuvatko ne jne. Tuntui siltä että se oli mannaa hänen narsismilleen (en tällä tarkoita että äiti on narsisti). Ihan normaalia miltään kannalta ei mun mielestä ole myöskään se, että pitkälle kouluikään ehtineet tyttäret kohtelevat äitinsä rintoja kuin jotain lemmikkejä ja juttelevat niille ja paijaavat niitä, kuten dokkarissa kerrottiin. Kyllä äidillä on oikeus omaan ruumiiseensa ja koskemattomuuteen, ihan kuin lapsillakin. Vauva-aika on ihan oma kautensa ihmisen (sekä vauvan että äidin) elämässä, mutta kyllâ siitä täytyy molempien osata päästää irti ja mennä eteenpäin.

joku aika sitten jonkun äijän paljastus, että kun hänen äitinsä imetti häntä 6-8 -vuotiaaksi (en muista ikää tarkkaan), niin hän edelleen joskus yli 30 vuoden ikäisenä siinä fantasioi joskus.

Noh, mikäs siinä jos vaimo sitten joskus suostuu taas imettämään. Tokikin mies tulee sitä joskus vaatimaan kun on ne fantasiat yms. :D

eli lapsi saa aamu-, ja iltamaidot vieläkin rinnasta.

nyt kun eskari loppui, ja koulu aloitetaan, jokohan voisi yrittää vierottaa esim. aamumaidosta?

Outoa ja harvinaista, kyllä. Sairasta ei välttämättä. Enemmän usein ajattelen pitkän imetyksen päivittelijöiden tarvitsevan psykiatrista hoitoa.

Joillekin esim. ajatus taaperoimetyksestä tuntuu olevan niin ylitsepääsemättömän vaikea eikä aiheesta voi keskustella ilman, että esille tuodaan omituisia seksisävytteisiä näkökulmia. Yliseksuaalisen yhteiskunnan kritiikittömän massan ajatuksia ovat, "pervoa" ja "sairasta", lapsen imettämisen yhteydessä.

Huolimatta siitä miten stereotyyppinen länsimaalainen näkee naisen rinnat, ne ovat ensisijaisesti tarkoitettu - kas kummaa - jälkeläisen ruokkimiseen. Sairastako? Vai luonnollista.

Lainaus:

http://www.lapsiperhe.net/itu/materiaalia/101_hyvaa_puolta.html

Minusta pelkästään se tosiasia, että pitkä imetys vähentää äidin riskiä sairastua erilaisiin syöpiin (rinta-, munasarja- ja kohdunkalvosyöpiin), viittaa siihen, että luonto yrittää hienovaraisesti painostaa "emoja" huolehtimaan mahdollisimman hyvin "pennuistaan". Ja taata emon elossapysyminen kunnes pennut lähtevät pesästään.

Siis tarkoitatko että pitäisi imettää tosiaan sinne parikymppiseksi, kunnes ne älyävät muuttaa?

Kattokaa toi dokkari, linkki ylempänä!!!

Imetän taaperoa, enkä erityisemmin nauti imettämisestä. Imetän, koska äidinvaistoni ohjaa minua niin tekemään. Kaikki tutkimukset (joita olen kahlannut aimo annoksen läpi) viittaavat siihen, että pitkä imetys on lapsen parhaaksi.

Lapsen pehmeä vieroitus lohdusta, turvasta, _äidistä_ (mitä kaikkea imetyshetki lapselle edustaa ravinnon ohessa) on minun logiikkani mukaan lapselle kaikkein parasta mitä äiti voi lapselle kehityksen ja hyvän psyykkisen kasvun turvaamiseksi antaa. Luonto on sen näin suunnitellut.

ettei tässä paljon ehdi kommentoida :-)

Mä imetän toistaiseksi koko perheeni aamuisin. Miestä en viitsi vierottaa, kun se on muutenkin masentunut sen huonosta äitisuhteesta. Esikoisen imettäminen loppuu väkisinkin, kun se muuttaa 300 km päähän opiskelemaan. No, ehkä viikonloppuisin ja juhlapyhinä vielä .-)

Mä Näin joku aika sitten videon englantilaisnaisesta, joka imetti 8-vuotiastaan. Kyllä se oudolta näytti ja kuulosti, ei sille vaan voi mitään.

täällä nyt suhtaudutaan ihan huumorilla tähän touhuun... mutta joa ap on tosissaan, niin miksei hän voisi vielä imettää? mitä se kenellekkään kuuluu? ja esim. vaikka Afrikassa on ihan normaalia että imetetään todella pitkään, sehän on täyttä ravintoa. minun isoveljeä imetettiin 4-vuotiaaksi, mutta äidille tuli rintatulehdus ja se loppui siihen luonnostaan..

Lainaus:

ettei tässä paljon ehdi kommentoida :-)

Mä imetän toistaiseksi koko perheeni aamuisin. Miestä en viitsi vierottaa, kun se on muutenkin masentunut sen huonosta äitisuhteesta. Esikoisen imettäminen loppuu väkisinkin, kun se muuttaa 300 km päähän opiskelemaan. No, ehkä viikonloppuisin ja juhlapyhinä vielä .-)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat