Amerikkalaistutkimus: Työssäkäyvien äitien lapset pärjäävät paremmin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Kerrankin nostetaan kissä pöydälle. Kannattaako sittenkään makoilla kotona hoitaen lapsia vuosi kaupalla. Heti vaan töihin kuten mahdollista.

Vierailija
Vierailija

Kerrankin nostetaan kissä pöydälle. Kannattaako sittenkään makoilla kotona hoitaen lapsia vuosi kaupalla. Heti vaan töihin kuten mahdollista.

Makoilla kotona? :D

Vierailija

Tossahan siis menestymisen mittarina pidettiin kovinkin amerikkalaiseen tyyliin uskollisena työuralla etenemistä ja palkan kokoa. Otsikointi on sikäli huonoa, että pärjäämistä on paljon muutakin laatua, kuin pelkkä iso palkka ja hieno ura. Itse miellän pärjäämiseksi myös hyvän henkisen hyvinvoinnin, kyvyn soveltaa tietoa ja toimia yllättävissä tilanteissa, selviämis- ja ensiaputaidot, erätaidot jne. 

Että en nyt menisi itse sanomaan ison palkan ja hienon uran olevan tärkeintä elämässä. Vaikka oonkin uraäiti itse. Kyllä minulle oman lapseni yleinen hyvinvointi sekä hänen kykynsä selvitä yhteiskunnassa ja ihimisten parissa on tärkeintä.

Vierailija

Minä myös arvostan ihmisen empatiakykyä, sitä miten kauniisti hän kohtelee muita. Väitän, että lapsi joka on saanut kotona paljon huomiota ja arvostusta, on huomaavaisempi ja empaattisempi. Kun ei tarvitse taistella aikuisen huomiosta monien muiden kanssa, ei kehity kyynärpäätaktikoksi niin helposti.

Kunpa useammin kysyttäisin lapsen mielipidettä siitä, kenen hän toivoo itseään hoitavan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat