Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niskaturvotus 1,95mm, pitääkö huolestua?

Vierailija

Kävin niskaturvotusultrassa raskausviikolla 12+5 ja kaikki oli ok. Sikiön koko vastasi viikkoja, paitsi reisluun mitta oli 3 päivää pienenpi. Nenäluu näkyi, samoin selkäranka yms. Sydän sykki hyvin. Eli kaikki oli kuten pitääkin, - paitsi: niskaturvotuksen mitaksi tuli 1,95mm! Se on suurempi kuin esikoilla (1,2) joka tosin mitattiin viikoilla 11+4. Veriseula otettiin samalla ja tuloksia ei ole vielä tullut.

Pitäisikö minun olla huolissani tuosta mitasta? Ultraaja oli tyytyväisen oloinen ja ei maininnut mitään jatkotutkimuksista, totesi vain että kaikki ok ja käy siellä veriseulassa. Hän ei myöskään maininnut mitään mikä olisi yläraja/riskiraja tuolle mitalle viikoilla 12+5. Tietääkö kukaan? Ikää minulla on jo 38 vuotta.

Kommentit (2)

Vierailija

Moi, itse kävin viime maanantaina np-ultrassa ja turvotus oli 1mm. Olen ymmärtänyt ylärajan olevan 3mm joten hyvä arvohan tuo sikiösi niskaturvotus on, ei syytä huoleen. Ja toisekseen jos ultraaja oli tyytyväinen, siihen kyllä uskominen. Siispä, älä huoli,kaikki on hyvin. Nauti raskaudestasi niin vauvasikin voi hyvin, niin minäkin yritän :)

Vierailija

Meidän vauvalla oli rv12+ niskaturvotus 1,5. Jos alta 3 niin hyvä on. Ehkä yli kakkosen arvoja tsekkaillaan tarkemmin. Kai menet seulontoihin joka tapauksessa?

Uusimmat

Suosituimmat