Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kysynpä täältä, jos löytyisi kokemuksia. Söin yhdistelmäehkäisypillereitä vuosia ennen lapsia, enkä huomannut erityisiä sivuvaikutuksia. Nyt on mennyt pian viisi vuotta raskauksien ja imetysten merkeissä, niin että kehissä on ollut kondomi ehkäisyä tarvittaessa. Ajattelin palata samoihin pillereihin nyt kun imetystä on enää satunnaisia iltahörppyjä jäljellä (lapsi 1,5 v). Söin pillereitä viikon, mutta lopetin kun mielestäni ne auheuttivat pahoinvointia (samantapaista kuin raskauspahoinvointi, mutta onneksi lievempää). Onkohan omat hormonit vielä niin " sekaisin" vai mikä lie... Onko kellään kokemusta, auttaisiko pillerimerkin vaihto? Vai onkohan sama juttu sitten kaikkien hormonivalmisteiden kanssa? Minipillerit voisivat olla parempia, mutten haluaisi epämääräistä vuotorytmiä. Toivoin saavani helpotusta kuukautisongelmiin. Onko kokemuksia ehkäisyrenkaasta (samat hormonit tosin siinäkin, mutta imeytyminen erilaista)?

Kommentit (2)

Imetyksen jälkeen söin ensin 3 kk sellaisia ehkäisypillereitä, joita en ole koskaan aikaisemmin käyttänyt ja olo oli koko sen ajan kurja; päänsärkyä ja varsinkin sellaista etovaa oloa. Sitten kokeilin vanhaa tuttua merkkiä, mutta eipä olo siitä sen paremmaksi muuttunut. Nyt olen käyttänyt 6 kk ehkäisylaastaria ja se tuntuu pillereitä HUOMATTAVASTI paremmalta. Gynekologi ehdotteli myös ehkäisyrengasta, mutta tämä laastari näkyy toimivan hyvin enkä rengasta ehtinyt kokeilemaankaan. Kuparikierukassahan ei ole hormoneja, mutta en sitten tiedä sen käyttömukavuudesta...

Minulle laitettiin hormonikierukka, sillä en halunnut enää pillereitä. On osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi, sillä saahan sen sitten pois jos haluaa.Meidän lapsiluku tosin on täynnä, niin ei ainakaan sen takia tarvi pois ottaa. Minulla kun ei ollut aiemmin ollut kierukkaa laitettiin se terveyskeskuksessa ihan ilmaiseksi mikä tietysti ilahduttaa kotiäitiä kovasti:o

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat