Narsistin kanssa pariterapiaan?

Vierailija

Olen vihdoin eroamassa narsistista, ja hän on yhtäkkiä halukas pariterapiaan ennen eron voimaan astumista (vaikka sabotoi kaikki pariterapian aloitukset liiton aikana). Onko teillä kokemusta tästä? Mitä hän voi yhtäkkiä haluta? Minua lähinnä pelottaa.

Kirjallisuuden mukaan narsisti haukkuu terapiassa puolison hulluksi, syyttää häntä tekemästään pahasta, kehuu itseään ja kieltää kaiken henkisen väkivallan. Kannattaako minun edes lähteä itseäni nolaamaan ja revittämään haavojani auki?

Kommentit (3)

Vierailija

Mistä niin päättelet, että kumppanisi on "narsisti"?

Mitä nimenomaista käsitteen "narsisti" määritelmää lukuisista kilpailevista määritelmistä tarkoitat?

Kuka tai mikä taho on määritellyt kumppanisi "narsistiksi", vai oletko vain iskenyt kyseisen leiman hänen otsaansa?

Vierailija

Oma" narsistisia piirteitä omaava" expuolisoni teki ainakin juuri niin, että kertoi niin uskottavasti "näkökulmansa" terapeutille, missä oli vain siteeksi totta, kuinka kauhea puoliso minä olenkaan, että tämä suositteli vahvasti miettimään eroa. Sille terapeutille ei palattu. (Nyt naurattaa, silloin ei.) Toinen terapeutti pääsi todistamaan hänen raivostumistaan ja siihen loppui se terapia.

Ero tuli loppujen lopuksi, mutta vasta minun itseni tajuttua, että olen kaikkeni antanut ja yrittänyt ja hän ei vain lakkaa piinaamasta minua, ja vaatimasta minun muuttumaan joksikin muuksi henkilöksi,  että "puolen vuosisadan rakkaustarinamme" voisi jatkua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat