Äidit, miten pidätte huolta itsestänne?

Vierailija

Miten te muut äidit pidätte huolta omasta jaksamisestanne? Meillä 7 kk, 2v ja 4 v lapset ja mies vuorotöissä. Tuntuu siltä, että kaikki aika menee lasten hoitamiseen ja kotitöihin. Nukkuakaan en ehdi tarpeeksi, kun kaksi pienintä valvottavat. Nyt alan olla jo niin väsynyt, etten jaksa tehdä mitään oikein ylimääräistä. Mielessä kuitenkin kummittelevat neuvolalääkärin sanat "pidä itsestäsi huolta". Miten se onnistuu?

Kommentit (2)

Vierailija

minä käyn syömässä/kahvilla välillä ystävien kanssa ilman lapsia eli kun isä on kotona.. Saan omaa aikaa, vaikka olisinkin vain tunnin taikka pari poissa. Koiran lenkittäminenkin on ihanan rauhaisaa iltasellaan kun lapset jäävät isän kanssa kotiin. Pienistä asioista itse ainakin saan kovasti jaksamista arkeen kun siltä tuntuu.

Vierailija

Minä olen kokenut vielä ystäviäkin tärkeämmäksi ajaksi sen, että saan välillä olla yksin, esim. käydä jumpassa, hieronnassa tai shoppailemassa. Kaikki hoitoapu on myös aina ollut tervetullutta, jotta pääsee itse välillä lepäämään tai saa omaa aikaa. Jos ei sukulaisia tai ystäviä ole lähistöllä jotka voisivat hetken aikaa hoitaa lapsia, niin sitten rohkeasti yhteys esim. facebookin oman kaupungin äidit-ryhmään ja verkostoitumaan. Lähtökohtaisesti äidin ei tarvitse olla ainoa lapsiaan hoitava henkilö.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat