apua miten oppisin rahankäyttöä

Vierailija

meidän perhe minä ja kax tyttölasta. Kuukauden budjetti 1300€ ruokaan,vaatteisiin jne. Autoa ei ole. Nyt mennyt noin 400€ 10päivän aikana ruokaan ja pesuaineisiin jne. Lemmikkien ruuat samassa. Minusta aika paljon menee rahaa.

Kommentit (3)

Vierailija

Tarjousten perässä juokseminen. Ei kannata lähikauppaa ellei se ole Prisma, Cittari tai Lidl. Tee kotona ruoka. Osta lähinnä jauhelihaa, tonnikalaa ja makkaraa. Kasviksista kannattaa myös valita se halvin. Kaalit ja perunat ovat nyt halpoja. Talvemmalla taas jokin muu on halpaa. Shampoot yms. kannattaa ostaa myös halvimmasta päästä. Se mikä sopii omille hiuksille löytyy vain kokeilemalla, joten alussa täytyy vain rohkeasti ostaa halvin ja jos se ei tunnu hyvältä niin sitten toiseksi halvin. Kissan ruokakin kannattaa ostaa halvimmasta päästä. Välttämättä ei tarvitse ostaa isoja pakkauksia, jos raha on tiukalla. Ostat pienempiä pakkauksia, jotta saat ostettua sen mitä juuri sillä hetkellä tarvitset. Käyt useammin kaupassa. Minulla on joskus pari euroa käytössä ja seuraavana päivänä olen löytänyt taas jostain taskusta pari euroa, jolla taas käyn kaupassa. Joskus ostokset menevät siis päivä kerrallaan.

Vierailija

Ruokien tekeminen itse alusta loppuun. Vältä eineksiä ja puolivalmisteita. Tosin esim. valmiit keittovihannespussit ovat niin halpoja, ettei maksa vaivaa alkaa itse pilkkoa niitä. Osta -30% laputettuja tuotteita ja kokkaa niistä ruokaa. Myös leipien leipominen itse säästää paljon, ja on vielä kaiken lisäksi hauskaa tekemistä lasten kanssa.

Vierailija

Ruoka on semmoinen asia, mistä ei säästetä, jos siihen jotenkin varaa on , koska olet mitä syöt. Säästäkää muusta. Halvalla saa paljon paskaa.. Ja jos haluat viedä eläintä kalliille eläinlääkärille, syötä sillekkin halvinta markettimurkinaa, joissa on täyteaineena esim. viljoja. 

Suosi kasvisruokapainotteista ruokavaliota, tee ruoka kotona itse isot satsit pakkaseen loput, suosi kausivihanneksia, tuo ite leivän leipominen kans hyvä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat