Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me säästäjät!

Vierailija

Muita säästäjiä tai säästämisestä kiinnostuneita? Täällä keskustelua säästämisestä ja tilannepäivitystä säästöjen kertymisestä. 

Itse säästän tulevaisuuden kotia varten ASP tilille. Säästän itse joka kuukausi,  ja seuraan säästötavoitteeni toteutumista.

Palkkapäivä minulla on kuukauden 15 päivä. Siitä summasta laitan varoja säästöön.

Tällaisilla numeroilla mennään tällä hetkellä:

Viimeisin siirretty summa: 1300€

Siirtopäivä: tänään

Säästetty tähän asti: 7350€

Säästäminen aloitettu: 1.1.2015

Säästetty kuukausittain keskimäärin : 1050€

Säästötavoite: 12 000€/v

Suunniteltu säästämisaika: 4v

Kokonaissäästötavoite: 48 000€

Tulen päivittämään säästökalenteriani tänne säästämisen edetessä

Terv.

Säästäjäduunari

Kommentit (4)

Vierailija

Paljonko sinun kuukausipalkkasi on? Entä mitä menoja sinulla on kuukaudessa?
Missä asioissa pihistät ja miten?Haluaisin siis hyviä vinkkejä itselleni, sillä yritän myös saada rahaa säästöön =)

Vierailija

Moi

Tuloni ovat tällä hetkellä nettona (sisältäen kesälomarahat sekä kaikki bonukset) keskimäärin  3700€ kk. Menoina minulla on ja vuokra. Käyn noin 3x viikossa lounasravintolassa ja tupakkaa menee paljon. Lisäksi tulee pelattua ehkä 20€ kuukaudessa.

Rahaa en laita juuri lainkaan alkoholiin enkä vaatteisiin. Ja omalla autolla ajelen melko vähän. Autoni on vanha, noin 3000€ arvoinen. Ajaminen on edullista sillä. En pidä autoa kovin hyvänä sijoituksena. Siksi tingin tällä hetkellä hieman autoilusta.

Ruokaan minulla menee aivan liikaa rahaa, olen ajatellut tilata ruuat jatkossa netistä jotta voisi suunnitella ruokakulut paremmin ja pitäytyä budjetissa. Nykyisin ostan mitä sattuu kaupasta, ja rahaa menee hukkaan/tuhlaukseen.

Minkälainen sinun tilanteesi on?

AP

Vierailija

Tuossa piti lukea että menoina auto ja vuokra-asunto.

Vinkkinä vielä että itse tingin myös elekroniikasta. Käytän kännykän loppuun, mielestäni 3-4-vuotta on sopiva vaihtoväli. Eikä tarvi olla huippupuhelin, tarjouksesta löytää hyviä 200€ maksavia kännyköitä.

Kaikkein tärkeintä on säästää joka kuukausi. Ja rahan tulee mennä tililtä palkkapäivänä automaattisesti säästöön. Poissa näkyvistä, poissa mielestä. Eli jos raha ei missään kohtaan ole käytettävissäsi, et surkuttele että jäi satanen käyttämättä kun se piti laittaa säästöön. Eli, laita suoraveloituksella raha säästöön sellaiseen josta sinun ei ole helppo sitä käteiseksi muuttaa. Asuntosäästötili, rahasto tms. 

Itselläni on menossa säästövuodet. Keksin tämän itse. Eli olen päättänyt että tingin elämäni kalliista huvituksista muutaman vuoden ja säästän rahaa. Kun tavoitesumma on täyttynyt, varaan enemmän rahaa mm. matkusteluun. Matkustelen tälläkin hetkellä, mutta pienempiä reissuja ja lähemmäksi.

Vierailija

Minulla tulot vaihtelevat kuukaudesta riippuen 2000-2800€. Menoina on vuokra ja auto sekä luottokortti velka. Suuri osa rahoistani menee tällä hetkellä ruokaan juuri sen takia, että ostan kaupasta mitä sattuu ja syön usein myös ulkona.

Suoraveloituksena menee säästöön 300€ /kk + kaikki ns ylimääräinen raha veronpalautukset,lomarahat yms.
Säästössä minulla tällähetkellä 6228€
Tavoiteena on saada 12 000€ kasaan mahdollisimman pian.

Olen pyrkinyt aina ostamaan laatua niin vaatteissa kuin elektroniikassa, sillä ne tulevat pitkällä juoksulla halvemmaksi, eikä tarvitse ostaa niin usein. Alkoholiin ja tupakkaan minulla ei mene rahaa lainkaan.
Loppuvuoden olen suunnitellut eläväni mahdollisimman vähällä rahalla ja yritän laittaa kaiken mahdollisen säästöön.

Uusimmat

Suosituimmat