Onko mahdollista saada huoltajuus jos äidissä ei ole varsinaista vikaa?

Vierailija

Erosimme kesäkuussa ja nyt tilannen on sellainen että näen poikaani vain joka toinen vloppu.Luulin järjestelyä hyväksi,mutta nyt pojan äiti ilmoitti että hänellä on uusi mies ja ovat jo pojankin aikana tapailleet.Nyt minulle tuli itselle sellainen tunne että entinen etenee liian nopeasti ja voi sekoittaa poikaa.Poju täyttää kohta 5.Ja nyt haluaisinkin pojan itselleni ja että hän olisi äidillään joka toinen vloppu.En oikein siedä ajatusta että joku toinen mies näkisi poikaani enemmän kuin minä itse.Tai että hän kurittaisi poikaani ja komentaisi tätä.Pojan äiti on alunperin venäjältä ja niin on tämä uusikin kaveri,hänellä myös 4v lapsi. Pelkään että oma vaikutus tulevaisuudessa pojan kasvatukseen on ihan olematon ja että poika kasvatetaan täysin eri maan tavoin.

Pojan äiti ei tähän suostu että ottaisin pojan.Vaikka on koko ajan kauhean väsynyt eikä jaksa mitään kun on niin rankkaa.Lapsi on ollut jo tässä parin kk sisään todella paljon hoidossa ja äiti humpalla ties missä.Muuten on kyllä rakastava ja hyvä äiti.

Itselläni on vakituinen työ.kun taas äiti opiskelee edelleen.

Nyt olemme menossa käräjille huoltajuus asiasta.Mahtaako minulla olla minkäänlaista mahdollisuutta saada poika itelle?

Niin ja tällä hetkellä on yhteishuoltajuus ja saisi olla jatkossakin,mutta poika olisi tulevaisuudessa äidillä joka toinen vloppu.

Mitä mieltä?vastaavia kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija

Hankala tilanne, mutta ei varmaan epätavallinen. Oletko varma, ettei syy siihen, että haluat pojan luoksesi asumaan, ole etupäässä mustasukkaisuus siitä että toinen mies on mukana pojan arjessa enemmän kuin sinä, kuten kirjoitatkin? Olisitko ajatellut haluavasi nähdä lasta enemmän, jos äidillä ei olisi uutta suhdetta? Voisitko aluksi ehdottaa, että näkisit poikaa useammin kuin joka toinen viikonloppu, esimerkiksi jokin arki-ilta viikolla, sekä loma-aikoina, jouluna jne.

Vierailija

No en mielestäni ole yhtään mustasukkainen.Lapsen äidillä on oikeus tapailla uusia ihmisiä ja olla onnellinen.ihan kenen seurassa hän itse haluaa.Ja mielestäni kuuluukin olla onnellinen ja iloinen .Tämän asian olen jo hyväksynyt siinä vaiheessa kun ero on tullut.Enkä minäkään mikää joutsen ole.Mielestäni kaikki tämä uusi tuli vain pojan kannalta liian nopeasti.2kk ei ole mielestäni paljon.Ja onko tämä uusi nyt varmasti se oikea,ettei poika kerkeisi turhaan kiintymään häneen ja sit tuleekin vastaava tilanne.Enkä tiedä miten poika suhtautuu esim hellyyden osoituksiin kun ennen on nähnyt isän ja äidin osoittavan tälläistä.Poikani parasta yritän ajatella.Ja ennen kuin oli uusi mies kuvioissa niin pääsin poikaani ihan viikolla katsomaan.Nyt sekään ei onnistu.

Vierailija

No en mielestäni ole yhtään mustasukkainen.Lapsen äidillä on oikeus tapailla uusia ihmisiä ja olla onnellinen.ihan kenen seurassa hän itse haluaa.Ja mielestäni kuuluukin olla onnellinen ja iloinen .Tämän asian olen jo hyväksynyt siinä vaiheessa kun ero on tullut.Enkä minäkään mikää joutsen ole.Mielestäni kaikki tämä uusi tuli vain pojan kannalta liian nopeasti.2kk ei ole mielestäni paljon.Ja onko tämä uusi nyt varmasti se oikea,ettei poika kerkeisi turhaan kiintymään häneen ja sit tuleekin vastaava tilanne.Enkä tiedä miten poika suhtautuu esim hellyyden osoituksiin kun ennen on nähnyt isän ja äidin osoittavan tälläistä.Poikani parasta yritän ajatella.Ja ennen kuin oli uusi mies kuvioissa niin pääsin poikaani ihan viikolla katsomaan.Nyt sekään ei onnistu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat