Tunteettomuus - lääkkeet/bipo

Vierailija

Uusi miesystäväni masentui miltei heti tavattuamme työstressin takia ja pian selvisi, että hänellä onkin ollut jo vuosi kaksisuuntainen mielialahäiriö 2-tyyppinä. Masennuskausia oli ollut useita jo aiemmin ja suhteita oli kuollut siihen. No, alkuun meillä meni useita kuukausia hyvin, vaikka hän olikin hyvin masentunut. Pian kuitenkin lääkityksen aloitettuuaan, hän kertoi, että hänestä on tullut täysin turta. Nyt annosta on hiukan laskettu, ja hän voi jo paremmin, mutta tunteet minua kohtaan eivät ole palanneet. 

 

Minusta tunteettomuus johtunee selkeästi joko lääkkeistä tai sitten masennuksesta tai näiden yhteisvaikutuksesta, koska se alkoi niin äkkiä ja olimme todella rakastuneita, eikä mitään ongelmia ehtinyt olla, päinvastoin, kaikki oli täydellistä. Tuntuu kuitenkin, että mies on jo menettänyt toivonsa ja uskoo, että ero on ainoa ratkaisu.

 

Nyt haluaisin kuulla, että onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko tunteet palanneet, kun lääkitys on lopetettu kokonaan ? (Hän on lopettamassa kyseisen lääkkeen ja vaihtamassa sen toiseen). Kauan se on kestänyt? Tai onko kaksisuuntaiselle tällainen tunteettomuus normaalia ja palaako tunteet itestään joskus? Auttaisiko tauko? Oma aika? 

Tuntuu järjettömältä erota, kun tosiaan kaikki meni hyvin ja olimme kuin luodut toisillemme.

Itse olen tukenut häntä nämä kuukaudet niin antaumuksella, että nyt olen itse puolestani masentunut ja tuleva mahdollinen ero tuntuu sekin hyvin tuskalliselta. 

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat