HALUAN SOSIONOMIKSI! mutta en usko pääseväni edes pääsykokeisiin

Vierailija

Olen varma että haluan sosionomiksi! MUTTA harmittaa niin paljon kun olen varma etten pääse edes pääsykokeisiin. Saan koulumenestyspisteitä surkeat 13/30p, eli kutsua pääsykokeisiin ei taatusti tule. Mitä kannattaisi tehdä? Mennä aikuislukioon korottamaan arvosanoja vai ehkä mieluummin avoimeen ammattikorkeaan? Ymmärtääkseni jos hankin avoimesta 60 opintopistettä pääsen pääsykokeisiin suoraan? Tämä ei tietenkään takaa sisäänpääsyä, mutta edes jokin toivo olisi olemassa päästä tätä alaa opiskelemaan. Plus jos sisään pääsee, nämä opintopisteethän saa hyväksiluettua.

Kommentit (7)

Vierailija

Hei. Ainakin Diakonia ammattikorkeakoulussa pääset tosiaan suoraan pääsykokeisiin tuolla 60 op, mutta hakijoita otetaan tämän avoimen amk:n suorahaun kautta vain 3-4/koulutus/toimipiste. (http://www.diak.fi/opiskelu/Avoinammattikorkeakoulu/Sivut/Avoimesta-tutkintoon.aspx)

Toisaalta, kun opiskelet avoimessa sosionomiksi, pääset samalla jyvälle siitä, onko se varmasti sitä mitä haluat ja jaksat opiskella.

Vierailija

Tuo määrä on kyllä aika vähäinen. Toisaalta kiinnostaisi tuo avoimessa opiskelu, mutta toisaalta taas kylläpä harmittaisi jos ei sitten kouluun pääsisi. Ja tuo avoimessa opiskelukaan kun ei ilmaista ole, ja mitään tukiakaan ei saa vaan töissä pitäisi käydä täyspäiväisesti siinä koulun ohella. Löysin joitain ammattikorkeakouluja, joissa järjestetään aikuiskoulutusta. Luulisi että näihin ei katsota koulumenestystä, mutta katsotaankohan työkokemusta sitten vai mitähän, en oikein löytänyt tietoa... Lähihoitajakoulua kävin aikoinani vuoden verran, mutta se ei taida auttaa kun en koskaan valmistunut vaan lopetin koulun kesken...

Vierailija

Mitä pienemmälle paikkakunnalle haet,sitä enemmän otetaan sisään

Viime syksynä aloitti 54.Sosionomeja tehtaillaan liukuhihnalta vaikkei niitä talous hommeleita ole juuri missään

Sinun sama lukee jokin  muu sosiaalialan ohjaajan ammatti.Sillä pääset ihan samoihin duuneihin kuin sosiopaatit :) eli ohjaajaksi/ruuanlaittajaksi johki asuntolaan.

Jos olet nuori,niin mieti suualan tutkintoja,hammashygienisti tai hammashoitaja.Heistä on oikeasti pulaa.

Vierailija

Itsekin olen miettinyt sosionomiksi hakemista ja lueskellut netistä paljon kokemuksia työstä. Minulla on jo yksi koulutus, mutta olen miettinyt alanvaihtoa. Mikä työllisyystilanne lähiaikoina valmistuneilla sosionomeilla on, onko työtä vai onko sosionomeja jo ihan liikaa?

Vierailija

Avoimen kautta, opiskeltavat asiat ovat niin mielenkiintoisia että jaksat kyllä.

Soveltuvuustestejä ei ole kaikissa sosionomi opinnoissa ollenkaan,

ei ainakaan Oulun tai Kemin amk:ssa. Mutta jokin muu pääsykoe kyllä.

Vierailija

Minulla samanlainen tilanne, mutta eri ala. Avoimen puoltakin kokeilin. Se oli stressaavaa  sillä oli saatava kokeista vähintään hyviä arvosanoja vaikeista kursseista. Minun hermot eivät kestäneet.. Toiseksi avoimen puolen opiskelijat ovat joissain koulussa toissarvoisia. Ruoka on kalliinpaa eikä saa tukia. Jotkut ryhmän sisällä halveksuu avoimen opiskelijoita, mikä on typerää. Sinuna opiskelisin ensin lyhyemmän amis tutkinnon, esim. nuoriso ohjaaja tutkinnon, jolla saat pätevyyden hakea. Kannattaa katsoa myös muita koulutuksia sillä nykyään vuoden kestävälläkin ammattitutkinnolla pystyy hakemaan amk:iin. Onnea opintoihin!

Vierailija

Aina kannattaa hakea, tosin kun itse hain, niin hakijoita oli yli 2000 ja päälle 200 pääsi pääsykokeisiin ja 23 otettiin sisään ja olin yksi niistä^^

soveltuvuus testejä ei ole mutta pääsykoe vastaukset ja haastattelu ja ennakkotehtävä vaikuttavat sisälle pääsemiseen. ja lukio tai ammattikoulu/tutkinto pitää olla käytynä.

ja sosionomeista voi tulla johtajia, mm rikosseuraamusalan tai esim päiväkodin. muuten palkat ovat suhteellisen pieni mutta töitä löytyy aina.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat