Arki kaaoksessa

Vierailija

Kertokaa nyt hyvät ihmiset jotain vinkkejä, millä saan pidettyä arjen kasassa kahden kouluikäisen lapsen kanssa. Esikoinen on kolmannella ja nyt kuopus meni ekalle. Olen ihan sekaisin lukujärjestysten, tiedotteiden ym.kanssa mitä koulusta tulee kotiin ja mitä pitää muistaa. Te joilla on monta koululaista, miten saatte kaiken sujumaan ja muistatte kaikkien koululaisten asiat? Onko teillä jokin "hermokeskus" johon laitatte esille kaikki lukujärjestykset ja lippulappuset joita kotiin tulee ja milloin on kenelläkin liikuntaa tms. johon pitää muistaa varustautua, vanhempainilta jne? Mulla on varmaan jokin häiriö kun en millään meinaa saada pidettyä lankoja käsissäni kaikkien muistettavien asioiden suhteen vaikka muuten olenkin järjestelmällinen ja huolellinen. Kertokaa omia tapojanne ja hyviksi havaittuja konsteja!

Kommentit (5)

Vierailija

Hei! Meillä on viisi koululaista, ja arki myös välillä kaaosta. Helpottavia juttuja ovat: kaikkien lukkarit jääkaapin ovessa, mistä aina katsotaan edell. iltana seuraava päivä, yhteinen kalenteri johon merkataan menot (vanh.illat, harrastukset yms) kaikkien näkyville, erillinen lokerikko koululapuille. Välillä jotain unohtuu näistä huolimatta, mutta auttavat kovasti silti. Kaverillani on on keittiön seinällä liitutaulu, johon kaikki muistettavat asiat merkitään. Tsemppiä!

Vierailija

Jos teillä on käytössä Wilma; sähköinen "reissuvihko", lataa sen sovellus kännykkääsi. Sitä kautta voi aika hyvin hallinnoida kouluasioita. 

Vierailija

Käytän omiin menoihinsa sähköistä kalenteria ja avaan sen aina aamuisin. Kurkkuaan sen päivän asiat ja seuraavan (että tulee vaikka tarvittavat eväät tms hankittua). Kun tiedotteita tulee, merkitsen siis tuohon kalenteriin samantien koululaisen poikkeusjutut.

Vierailija

Heh, kun lapsi oli ala-asteella Wilma piti katsoa joka ilta,koska koetahti ylimmillä luokilla oli ennen jakson loppumista 2-3 koetta viikossa

Sitten työjärjästys oli jääkaapin ovessa,koululaisella oma työpöydän päällä,seinäkalenterissa kokeet/liikunnat.Vaatteet laitettiin illalla valmiiksi.

Sama juttu yläkoulussa,teinit ei itse muista mitään :) Harva vanhempi on aktiivinen enää yläkoululaisten kanssa.Sanotaan,että suomalainen äiti hoitaa lapsensa hyvin vauvana teininä jää heitteille.Ne nuoret joutuu koulupsygelle,perhekotiin tai ovat sekakäyttäjiä.Harmi, just sillon tarviivat olkapäätä,kuuntelijaa joka kysyis onko jokin hätänä.

Vierailija

Meillä tällä hetkellä koululainen, eskarilainen ja tarhalainen. Lukujärjestys on jääkaapin ovessa + koululaisen omalla ilmoitustaululla. Perheellä on yhteinen kalenteri, mihin merkkaan kaikkien harrastukset ja menot. 

Liikuntavaatteet yritän muistaa aina edellisenä iltana ja jos jotain täytettäviä lippusia ja lappusia on, yritän hoitaa ne samointein kun lapsi kiikuttaa ne mulle. Jos jätän myöhemmäksi, niin varmasti unohtuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat