Kallista tämä eläminen nykyään

Vierailija

Kertokaa ihmiset miten yritätte säästää nykypäivänä, kun tuntuu että kun tili tulee, niin tili myös menee samantien, pelkkiin pakollisiin laskuihin..

Kommentit (2)

Vierailija

eihän sitä voi säästää, jos pakolliset laskut tyhjentää tilin. Itselläni ei käy näin, joten siirrän ruokarahaa sille varatulle tilille ja loput säästötilille. varmaan mulla paremmat tulot? (2500€/kk netto)

Vierailija

Me elellää reilulla 1000e kuukaudessa. Meillä on yksi lapsi, kohta 3kk ikäinen ja täytyy sanoa että tuntuu ihan varakkaalta nykyään. Ennen elettiin minun(naisen) tuloilla; työttömyystuki ja palkka n. 800e/kk. Nyt lapsen myötä puolisoni saa opiskelun tuet, isyys rahan ja minä kaikki äidille kuuluvat tuet. Ostamme ruoat kilohinnan mukaan, säästämme pakkaseen ale lihoja ja ostamme elektroniikan suora ostona. Harvoin mitään tilataan osamaksulla. Siten säästyy tosi paljon ja ostetaa sitten vaatetta VAIN tarpeen mukaan ja harkiten. Laatu korvaa määrän  

Mitkä on pakolliset laskut? Kannattaa miettiä mitä oikeasti tarvitsee ja mitä ei. Maksaako jostain turhasta kuukausittain? 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat