Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tai siis luultavasti yrittäisimme kyllä sopia yhteishuoltajuudesta. Mutta mies vaatisi saada asua pojan kanssa, ja jos tulisi riita, mies luultavasti saisi huoltajuuden, koska hän käy töissä ja omistaa asunnon. Minä taas olen opiskelija ja asun miehen asunnossa. Luultavasti nämä taloudelliset seikat vaikuttavat aika paljon riitatilanteissa? Toisaalta minulla on enemmän aikaa viettää pojan kanssa, koska yliopistossa on joustavaa...

Ahdistaa hirveästi. Suhde ei toimi, mies on täysin välinpitämätön minua kohtaa. Pienestä pojastani en kyllä pysty asumaan erillään.

Onko kenelläkään samantapaista tilannetta?

Kommentit (14)

Tietysti jos on joitakin onglemia, esim. alkoholismia , mielentereysongelmia, tai muita vastaavia, isä saa lapsen. Itse erosin reilu vuosi sitten. Jäin käytännössä tyhjänpäälle. Mies on työssäkäyvä, hänellä on talot, mökit sun muut omaisuudet, mulla ei mitään, ja myös mä opiskelen. Silti sain kahden lapsen huoltajuuden melkeimpä automaattisesti. Meillä oli todella riitaisa ero, ja mies vaati lapsia itselleen.

Eli ainakin Helsingissä menee 50/50

Käytännössähän äiti jää usein lähihuoltajaksi kun miestä ei alunperinkään kiinnosta tai miehillä on samoja ennakkoluuloja kuin ap:lla mutta toisinpäin.Eli luulevat että isät häviävät aina joten eivät edes yritä saada lähihuoltajuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

enkä myöskään uskalla erota. Ap:n tilanteen lisäksi mies on todella sujuvasanainen ja saa kaiken näyttämään ulospäin loistavalta, joten en tiedä edes uskottaisiinko minua ja jo pelkästään miehen puheiden kuunteleminen saa minut niin epätoivoiseksi, etten tiedä mitä sanoa..

Mies on myös aikoinaan luvannut todella hankalan eron. itse kuvittelin, että erotaan ystävinä ja jaetaan lapsen tapaamiset, mutta in my dreams