Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalipsykologi: ”Vanhempi, opeta lapsesi auttamaan heikompaa”

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (1)

Vierailija

Kiva juttu.

Mutta mitä jos täysin häiriintynyt kiusaamiseen addiktoitunut pariskunta tekee lapsia ja käyttää heitä tahallisesti naapurinsa kiusaamiseen? Tähän tyyliin mutta laittaa lapsensa asialle ja naapuruston?

"Ihmettelen jatkuvasti itsekkin miten ihminen antaa naapurin kiusata itseään vuosikausia.

Totuus kuitenkin on se että olet voimaton todellista ilkeyttä vastaan.

Jo pois muuttaneelle naapurilleni erehdyin sanomaan ihan sievästi että klo.viiden aikaan aamulla kuuluva huutaminen ja kolistelu ei tunnu kivalta kun haluaisin nukkuakin. Tästä alkoi seitsemän vuoen piina. Ilmoitin isännöitsijälle pahimmat häiriöt ja hetkeksi aina loppui kunnes keksittiin uusi konsti aiheuttaa häiriötä.

Ihmettelin kun taloyhtiön jäsenet luikkivat pakoon tai olivat hyvin vaivautuneita.

Vuosi sitten selvisikin että isännöitsijä oli tämän kiusaajan facebook kveri ja julkisesti kiusaaja käänsi kaikki asiat minua vastaan ja isännöitsijä silmäniskuineen hymiöineen komppasi.

Eikä siinä vielä kaikki vaan yläpuolelleni muutti asukas jonka käytös on ollut aivan uskomatonta. Vetosin tähän ex kiusaajaankin että ottaisi yhteyttä isännöitsijään tämän uuden naapurin häiriköinnistä sillä seurauksella että kertoi sen häirikölle ja siitä alkoi minun helvetti.

Pari kertaa soitin poliisit ja kuinka ollakkaan tekivät minusta tutkintopyynnön kotirauhan rikkomiseta ja kunnian loukkaamisesta. Tässä vaiheessa maalaisjärjellä ajatellen luulisi että olisivat lopettaneet, mutta kävikin aivan toisin.

Alkoi illalla klo 23 ja toisinaan jatkuva ylikin diskomusiikin jyskytys ja yöllä laitettiin musiikki soimaan täysillä.

Hankkiessani nauhurin poliisin neuvosta yöllinen ilkeily loppui, mutta päivisin ovat kehitelleet kaikenlaista. Toisinaan tiputellaan avainnippua tai vastaavaa koko päivän tasaiseen tahtiin, toisinaan tiputellaan marmorikuulaa tms. aamulla aikaisin tai illalla vielä klo. 23.00 jälkeenkin. Kerrain karjaisin olemaan hiljaa jolloin molemmat naapurit räkyttivät vastaan, ym.ym.ym. Tätä on nyt kestänyt 1.5 v.

Isännöitsijä vetoaa siihen kun ei ole muita valittajia ja syynä on se että vierelläni on tyhjä asunto, joillekkin ei kuulu ja osa " ei halua sekaantua" koston pelossa.

Nyt olen itse tehnyt tutkintapyynnön, mutta epäilen että silläkään saadaan näitä kuriin vaikka nyt onkin ihmisiä jotka ovat myös kuulleet metelöinnin.

Tällä tavalla ihminen saadaan menettämään mielenterveyden ja ilon omasta kodista. En todellakaan voi ymmärtää ihmisten ilkeyden määrää.

Kun minusta on tehty isännöisijän myötävaikutukseksella ja hiljaisella hyväksynnällä se turhan valittaja ja naurun aihe hallituksen keskuudessa ja josta "naapuritkin naureskellen sanoo että sinusta ei kannata välittää lainkaan", niin keinot ovat vähissä.

Täysin uupunut ja loppuunajettu vanhempi yksinasuva naishenkilö"

Uusimmat

Suosituimmat