Kannattaako lapselle ottaa vesirokkorokotus?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä on rokotteet otettu, mutta ei niinkään vesirokon vuoksi vaan vyöruusun! Itselläni se on enkä todellakaan halua lasteni ikinä saavan!

Vierailija

Meillä otettiin rokote ehdottomasti. Jälkitaudit ei paljoa naurattaisi, esim juuri tuo vyöruusu. Niitä ei rokotteella tule, jos taudin/rokotteen eroavaisuudet lukijoita mietityttää.

Monet haki kavereilta taudin, me ei todellakaan.

Vierailija

Jos lapsella on atooppinen iho, rokottaisin ehdottomasti! Poikani sai vakavan vesirokon muodon jossa arvet tulehtuivat ja ihon sisälle muodostui valtavia kuolioon meneviä patteja, jotka leikkaussalissa avattiin. Nyt iho kauttaaltaa arpia täynnä. Odotellaan että vähän kasvaa ja sitten mennään laserhoitoon.

Vierailija

Ei ehditty ottaa rokotusta kun tauti tuli... Kuopus 2v sairasti melko lievästi mutta isosisko 4v oli todella kipeä ja minä, vesirokolta lapsena välttynyt äiti sairastuin myös. Olin saanut rokotteen mutta täyttä suojaa se ei antanut. Onneksi rokote suojasi vakavalta tautimuodolta, mutta me jotka altistuimme 2v taudille saimme myös viruslääkityksen lisäksi koska samassa perheessä se altistuminen on todella voimakasta. Suosittelisin kyllä rokotusta, varsinkin jos kouluikään mennessä tauti ei ole tullut. Ja viruslääkitys kannattaa pyytää jos tauti tulee.

Vierailija

Juuri olin Hyksin infektiolääkärin luennolla ja hän sanoi, että suurin syy rokottaa perusterveitä lapsia sen varalta ovat kustannukset, joita vanhempien töistä poissaolosta aiheutuu yhteiskunnalle. Juu, että emme todellakaan ottaneet kyseistä rokotusta. 

Vyöruusun estymisestä en tiennyt, mutta sitä ei ole ainakaan perittynä taipumuksena tulossa joten eipä huoleta sekään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat