Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytön nimi?? kaksikielinen!

Vierailija

Hei,

Tyttö vauva on tulossa, mutta meillä ei ole nimi vielä! Olemme siis kaksikielinen perhe (minä puhun ruotsia, mieheni suomea) ja haluaisimme antaa nimi, joka lausutaan ja kirjoitetaan samalla tavalla molemmillä kielillä. Minusta on yllättävän vaikea löytää, eli auttakaa nyt! :)

Eli nimi näillä kriteereillä:

- Lausutaan/kirjoitetaan samalla tavalla

- mielellään nimi, joka ei sisällä kaksi vokaalia

Sukunimi on suomenkielinen, mutta tosi harvinainen. 

Pliis, anna mulle ehdotuksia! :) 

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Haluaisimme välttää kaksi samanlaista vokaaleja, esim. "aa", "oo", jos vaan mahdollista... Esim. Aada, Liisa.... koska ne on kirjoitettu eri tavalla ruotsiksi (Ada, Lisa...). 

Minulla on pari nimiä joista pidän, mutta ne ovat juuri niitä jotka on kirjoitettu kahdella eri tavalla.. :/ (esim. Aada/Ada)

En tiedä, jos tämä on mitään suuri ongelma, mutta häiritsee minua vähän.. Vai mitä mieltä olette?

Vierailija

Nina on kyllä kiva nimi, ehkä hieman liian tavallinen mun makuuni :) Saatko usein kysymyksiä, kuten "onko se yhdellä vai kahdella i:llä?"

Olisiko typerää laittaa esim. Katarina (yhdellä i:llä), vaikka nimi kuitenkin lausutaan samalla tavalla molemmillä kielillä (eli Katariina)? 

Vierailija

Mä olen aina haaveillut, että jos minulla olis pieni tyttö siitä tulisi Linda...

Oma toinen nimeni on Elisabeth ja sen olisin halunnut myös tyttärelleni.

Eli Linda Elisabeth on ehdotukseni.

Itse en koskaan tule lapsia saamaan :(

Vierailija

Frida, joskin jotkut ääntävät nimen yhdellä i:llä, mikä kuulostaa kummalliselta.

Elin on nimi, joka soi kauniisti.

Suomenkielisestä tuttavapiiristä löytyy myös Kiki, Klaudia ja Karita (joista kahden viimeisen kanssa voi olla epäselvää, onko alkukirjain K vai C)

Birgitta, Gitta/Gitte, Nele

Vierailija

Frida, joskin jotkut ääntävät nimen yhdellä i:llä, mikä kuulostaa kummalliselta.

Elin on nimi, joka soi kauniisti.

Suomenkielisestä tuttavapiiristä löytyy myös Kiki, Klaudia ja Karita (joista kahden viimeisen kanssa voi olla epäselvää, onko alkukirjain K vai C)

Birgitta, Gitta/Gitte, Nele

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat