voinko olla raskaana, kannattaako käydä lääkärissä testi

Vierailija

Eli nyt oli tällainen tilanne että epäilen olevani raskaana vaikka kotitesti näytti negaa, aloin epäillä tässä viikko sitten kun menkat olivat tosi kummalliset verrattuna normaaleihin, yleensä on melko runsaat ja kirkasta verta, n.5 päivää, nämä edelliset olivat niukat ja rusehtavaa verta tuli enkä oikeastaan tarvinnut edes sidettä kun tihkutti niin vähän ja kesti n.3 päivää. Nyt tänään tein kotitestin ja näytti negaa. Mulla aina ollut menkat säännölliset eikä ole ikinä ollut vastaavaa poikkeavuutta. Olen 20 vuotta ja normaalipainoinen. Nyt kun epäilyksen siemen on mielessä niin aloin miettimään että onko ollut muita oireita, niin armoton närästys on ollut nyt kolmisen viikkoa, rintoja aristelee vähän väliä ja hiemaa pahoinvointia töissä aamusta mutta ei kuitenkaan okseta.... Että jos olen raskaana niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin olisin jo 9-10 viikkoa pitkällä. Voinko käydä lääkärillä tarkistuttamassa asian vai nauravatko pois luulotautisena?

Kommentit (1)

Vierailija

Tuskin nauravat, voit olla varmasti yhteydessä paikkakuntasi perhesuunnitteluneuvolaan, josta laittavat sinulle lähetteen verikokeeseen hcg-arvon määrittämistä varten. Varsinaista lääkärikäyntiä et siis välttämättä edes tarvitse. Mikäli asia kuitenkin kovasti huolettaa, niin muista että kotitestit ovat nykyään hyvin luotettavia (voithan toistaa myös ensialkuun kotitestin niin halutessasi) ja noilla viikoilla kotitestin pitäisi näyttää raskaus yhä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat