Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nämä muiden vanhempien tavat hämmästyttävät

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

”Minua naurattavat hiekkalaatikolla päivystävät isät ja äidit, jotka selostavat ääneen taaperonsa leikkejä: ’Ei me oteta Minttu-Liisa tytön lapiota’ tai sitten ’Minttu-Liisa vain lainaa pojan ämpäriä’. Enemmän siinä puhutaan toisille vanhemmille, että kuunnelkaa nyt, tässä kasvatetaan ja vedetään rajoja.”

Mun mielestä aika erikoinen näkemys asiasta. Ne taaperothan ymmärtävät puhetta myös, joten ainakin itse olen kokenut järkeväksi ja mielekkääksi puhua sille lapselle samalla, kun tehdään asioita. Sillä tavalla se lapsikin oppii käsitteitä.

Vierailija

MInusta olisi ihan asiallista kysyä tuntemattoman lapsen läsnä olevalta vanhemmalta, josko tälle sopii antaa mansikoita. Mistä sitä tietää jos lapsi on pahasti allerginen?

Vierailija

Ja piti sitten laittaa tämä urbaani legenda sokerihumalasta mukaan... Hauskaa on se, että ainakin minulla oli samalla sivulla linkki, jossa jälleen kerran kerrottiin, että sokerihumalaa ei ole olemassa. Mutta joo, maksavan yleisön väärinkäsitysten korjaaminen on tietysti riskaabelia...

Vierailija
Vierailija

”Minua naurattavat hiekkalaatikolla päivystävät isät ja äidit, jotka selostavat ääneen taaperonsa leikkejä: ’Ei me oteta Minttu-Liisa tytön lapiota’ tai sitten ’Minttu-Liisa vain lainaa pojan ämpäriä’. Enemmän siinä puhutaan toisille vanhemmille, että kuunnelkaa nyt, tässä kasvatetaan ja vedetään rajoja.”

Mun mielestä aika erikoinen näkemys asiasta. Ne taaperothan ymmärtävät puhetta myös, joten ainakin itse olen kokenut järkeväksi ja mielekkääksi puhua sille lapselle samalla, kun tehdään asioita. Sillä tavalla se lapsikin oppii käsitteitä.

Tätä minäkin ihmettelin. Mitä tällä tarkoitetaan? Miten lapselle siis pitäisi puhua? Jättää se etunimi pois? Ei kai tämä todella tarkoita sitä, ettei saisi puhua mitään. En ymmärrä ollenkaan.

Uusimmat

Suosituimmat