Tytön nimi apua!

Vierailija

Terve,

Jos perhe on kaksikielinen (suomi ja ruotsi), ja sukunimi suomenkielinen, sopiiko sitten Karolina, vai pitääkö olla kahdella i:llä? 

Asumme ihan kaksikielisessä kaupungissa, ja sekä päiväkoti ja koulukieli on ruotsi. Mun mielestäni esim. Karolina olisi hienompi (lausutaan kuitenkin Karoliina), mutta tuleeko ongelmia? Onko kokemuksia? 

Kommentit (7)

Vierailija

Ruotsinkielellä Karolina ei olisi ongelma, mutta varmaan johtuu aina sanomaan suomenkieliselle "Karoliiiina, mutta kirjotetaan yhdellä i:illä".

Jos laitamme Karoliina, tarvitsemme varmaan selittää ruotinkieliselle että on kahdella i:llä (kirjoitettu). 

Toki en tiedä kuinka iso ongelma tämä oikeesti on, ja kuinka usein joutuu selittämään..? Mutta molemmat tykkää tästä nimestä niin paljon, että tuli vähän vaikea :)

Anna, Linda, Emma jne ovat kyllä ihan jees, mutta niin tylsää... :/ 

Vierailija
Vierailija

Ruotsinkielellä Karolina ei olisi ongelma, mutta varmaan johtuu aina sanomaan suomenkieliselle "Karoliiiina, mutta kirjotetaan yhdellä i:illä".

Jos laitamme Karoliina, tarvitsemme varmaan selittää ruotinkieliselle että on kahdella i:llä (kirjoitettu). 

Toki en tiedä kuinka iso ongelma tämä oikeesti on, ja kuinka usein joutuu selittämään..? Mutta molemmat tykkää tästä nimestä niin paljon, että tuli vähän vaikea :)

Anna, Linda, Emma jne ovat kyllä ihan jees, mutta niin tylsää... :/ 

Mitäs tylsää noissa nimissä on? Ihan kauniita nimiä kaikki.

Vierailija
Vierailija

Joo, ihan kauniita nimiä, mutta minun mielestäni niin tavallisia..

Ja Karoliina ei oo tavallinen? Siis perus Karo? :D

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Joo, ihan kauniita nimiä, mutta minun mielestäni niin tavallisia..

Ja Karoliina ei oo tavallinen? Siis perus Karo? :D

Hehe, on sekin ihan perus nimi, mutta se ei ole juuri sen nimi, jonka olemme ajatelleet, mutta vähän samanlainen. En vaan halua paljastaa nimi täällä :) 

Yksi vai kaksi i:itä on kuitenkin vielä kysymysmerkki :) 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat