Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varsin kovat kivut hammaslääkärissä käynnin jälkeen

Vierailija

Kävin hammaslääkärissä tänään ja siellä minulle laitettiin taas retentiolanka paikalleen yläetuhampaiden taakse, kun se oli päässyt irtoamaan. (Retentiolanka siis pitää purennan paikallaan oikomishoidon jälkeen) Huomasin jo viime kerralla käydessäni, että oikeanpuoleisessa hampaassa on kipeä kohta takana, ja kun siihen koskee niin kipu on tietynlaista vihlovaa hermosärkyä. Silloin se tuntui vain kerran, mutta nyt kipu on sietämätöntä, sillä jos mitä tahansa syödessä ruokaa/juomaa kulkeutuu hampaan taakse niin vihlaisee aika kovasti. Kylmä ei ainakaan auta asiaa, sillä jos juon tai syön jotain kylmää niin kipu on vielä kovempaa?

Missähän mahtaa olla vika? Itse olen miettinyt, että kipu saattaa johtua ehkä vesihuuhtelusta hammaslääkärissä tai sitten se liittyy jotenkin lääkärin tekemään hiomiseen, jota lääkäri teki poistaessaan vanhoja muovinpalasia pois hampaitten takaa. ks. hammas tuntuu myös jotenkin terävältä päästään ja se on kummallisen ohuen tuntuinen ja näyttää läpinäkyvältä..

Kommentit (1)

Vierailija

Soita hammaslääkärille. Hän voi tarkastaa, onko jokin vialla. Ja jos on, niin voi sitten tehdäkin asialle jotain. Tsemppiä sulle!!

Uusimmat

Suosituimmat