Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lotta Lindroos: ”En halua kadota äitimassaan”

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

Mitähän Lotta ajatteli tehdä jos ei kerran aio käydä uimahalleissa, seisoa leikkipuistossa jne.? Entä jos nuo ovat lapsen lempipuuhia? Teettekö vain niitä juttuja, joista äiti tykkää, lapsesta viis?

Vierailija

Aivan kuin angstinen teini: en varmasti tee mitään mikä ei huvita etkä sä mua määrää :D 

Jokainen toki tyylillään. Tuollaisesta vakuuttelusta vaan tulee mieleen, ettei vakuuttelija itsekään ole kovin varma siitä mitä tekee tai ei tee. Etenkin kun vakuuttelija on 37-vuotias, ei 17-vuotias. 

Vierailija

Olipa jotenkin tosi masentava kirjoitus... Tuli yhtäkkiä syyllinen olo siitä, että olen juuri se "goretex-äiti", joka hytisee siellä leikkipuiston laidalla säässä kuin säässä ja jättää omat jumpat väliin, viedäkseen lapsia harrastuksiin ja hakeakseen heidät sieltä. Leikkinytkin olen lasten kanssa joskus puoliväkisin, kun ovat halunneet ja kun olen huomannut, miten iloiseksi se tekee heidät. Olen koulutukseltani juristi ja kauppatieteen maisteri, silti tämä kahden lapsen äitiys on minulle ollut se suurin saavutus ja opettavaisin "tutkinto" ikinä... Enkä häpeä myöntää, että tällä hetkellä 2- ja 4-vuotiaat lapset ovat elämäni keskipiste ja menevät omien menojeni edelle.

Vierailija

Onpa ristiriitainen ja kummallinen kirjoitus. Ensin on haluttu äidiksi, mutta sitten ei haluta hukkua äitimassaan eikä ainakaan luovuta mistään lapsen vuoksi. Voi Lotta -raukkaa, jos elämän kauhukuva on marraskuisessa räntäsateessa seisominen! Moni lapsettomuudesta kärsivä nainen tai kroonisesti sairas äiti tai kroonisesti sairaan lapsen äiti antaisi paljon, jos pääsisi oman lapsensa kanssa sinne leikkipuistoon seisomaan ihan missä säässä tahansa. Siinä vaiheessa, kun tulee vaikeuksia tai sairautta, se tavallinen arki on sitä kaikista parasta, ehkä sinäkin Lotta osaat vielä arvostaa sitä, että sinulla on mahdollisuus mennä sinne leikkipuistoon säässä kuin säässä.

Kasva Lotta aikuiseksi, lapset ovat lahja ja pieniä vain pienen hetken. 

Vierailija

Suhteellisuudentajua, ajantajua suosittelen. Aika aikaa kutakin. Lapsen kanssa voi tehdä monenlaisia juttuja, ja lapsi kehittyy ja kasvaa ja tulee uudenlaisia juttuja. Ja tietenkin koko ajan äidillä saa olla myös omia juttuja. 

Uusimmat

Suosituimmat