Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En hyväksy homoja, koska raamattu"

Vierailija

Halusin vain kirjoittaa tänne ja kertoa oman mielipiteeni asiasta. En ole uskovainen enkä todellakaan ole homoja vastaan. Itse olen täysin hetero, mutta ajan homojen asiaa siinä mielessä, että haluan kaikille ihmisille samat arvot, esimerkiksi tämän avioliiton. 

Oon kuullu, että tosi monet uskovaiset perustelee homovihansa raamatulla "Olen sitä vastaan, koska raamattu kieltää sen" se on ehkä helvetti tekopyhin lause ikinä. Raamattu kieltää aika saatanasti asioita mitä jokainen uskovainen tekee ja sitte hinkataan ainoastaan tota homousjuttua kuinka se on niin väärin eikä sitä voi muuttaa. Kaikkee muuta voi kyllä muutta.. Esimerkiksi uskovaisilla ei saisi olla tatuointeja tai lävistyksiä, eikä ne myöskään saisi juoda, polttaa tai käydä viihteellä, koska raamattu sen kieltää. Eikä saisi erota jos on naimisiin menty ja aika moni varmasti on eronnu vaikka uskovainen onki, tai seksi avioliiton ulkopuolella... Phlis Kaikkee tollasta voidaan kyllä raamatusta kumota, mutta kuinka vitun vaikeeta on hyväksyä homot jonku saatanan turhan paksun satukirjan takia? Just asking..

Oikeesti ihmiset, mistä te tiedätte kuka raamatun on oikeesti kirjottanu, nimen omaan te ette tiedäkään. Se on voinu ihan hyvin olla joku skitsofreenikko, joka on kuullu ääniä päässään ja kirjottanu ylös vaan omia ajatuksiaan..  Te ette voi todistaa, että se on jumalan sanaa, koska ette oo itse kuullu sen sanovan niitä tai eläny silloon, nähny kuka sen on kirjottanu tai ylipäätänsä nähnyt mitään niistä saduista mistä raamattu kertoo. 

Sitä paitsi raamattu on täynnä epäkohtia varsinki mooseksen kirjat. Se on ok et vanhemmat hakkaa lapsiaan jos ne uskoo eri jumalaan ku vanhemmat, tai jos lapset herjaa omia vanhempiaa.. Tai se et jos sut raiskataan sun pitää mennä naimisiin sen miehen kanssa?? öö mitä helvettiä? Raamattu on yhtä tappotuomioiden jakamista, mutta samalla tappamisen jyrkkää kieltämistä. En nää koko kirjassa mitään järkeä, enkä todellakaan usko, että se on sana jumalalta.

Joten oikeesti te tekopyhät uskovaiset, jos haluatte sanoa sen lauseen "koska raamattu kieltää homot", teillä ei saa olla mitään mitä raamattu kieltää, ette saa tehdä mitään mitä raamattu kieltää ennenku tuutte tota jankkaamaan. Koska teette aika paljo asioita raamatun vastaisesti, mutta homoja ette voi hyväksyä. Nekin on ihmisiä ja niillä kuuluu olla samanlaiset oikeudet ku teilläki. Ja turha sanoa, että rekisteröityparisuhde riittää, en mäkään haluisi heterona vain rekisteröidä mun parisuhdetta, ei se tunnu samalta. 

Siksi ihmiset herätkää, maailma menee eteenpäin ajat muuttuu. Parasta vaan hyväksyä tasa-arvoinen avioliittolaki, koska se on hyvä muutos suomessa, mitä tosin te jotka nussitte raamatun kohtia (3. Moos. 18:22) "älä makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko"  tai " (3. Moos. 20:13) "20:13 "jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. he ovat itse ansainneet kuolemansa." Ja kaiken tän jälkeen pidätte itseänni tosi suvaitsevaisina ihmisinä.. 

HUOM! toki olen myös törmännyt ihan mahtaviin uskovaisiin, myös pappeihin jotka ovat ilomielin ottamassa vastaan homopareja ja vihkimässä näitä.. Kannattaisi teidänki korjata tämä teidän käsitys hyväksyväisyydestä ja muuttaa tapanne, jos haluatte raamatulla päteä :) 

Kommentit (5)

Vierailija

Pahoittelen käsitystäsi uskosta, uskovaisista ja Raamatusta. Tekstisi asiasisältö oli niin täynnä virheitä ja varmaan väärinymmärryksiä, että ei niiden korjaamiseen riitä aika. Olen Raamattuni tunteva kristitty ja voin sanoa, ettei kovinkaan mainitsemasi asia ole niin kuin luulet.
Sen voin kyllä sanoa, että Jeesus ja Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, myös homoja. Se, että rakastaa kaikkia ei tarkoita että rakastaa myös heidän kaikkia tekojaan. Olet oikeassa siinä, että synti on syntiä silloinkin kun sen tekee uskovainen. Tässä maailmassa on ollut vain yksi synnitön ihminen ja se on Jeesus. Ilman Jeesuksen uhria me kaikki ansaitsemme kuoleman, se on oikeudenmukaista. Mutta, koska Jeesus sai sen, mitä me ansaitsemme, voimme elää hänen kauttaan ikuisesti.
Koska Jeesus rakastaa homoja, niin tulee kristittyjenkin rakastaa. Mutta kuten sanoin, rakastaminen ei tarkoita kaikkien tekojen rakastamista, eikä niiden siunaamista kirkossa. Minusta uskonnonvapaus on hieno juttu, sen ansiosta myös sinä saat olla uskomatta tai käymättä kirkossa. Me kristityt haluamme saman vapauden itsellemme. :)
Mitä tulee uskovien perusteluun "koska raamattu", niin se taitaa olla lähinnä oman vakaumuksen perustelua. Lakimuutoksen vastustamisen perusteluun on paljon muitakin syitä, jotka taitavat vaikuttaa paljon enemmän. Avioliittolain muutoksen mukana tulee monia muita asioita, joita edes kaikki ei-uskovaiset eivät kannata. Kyse ei siis ole siitä, etteivät ihmiset saisi sinetöidä rakkauttaan avioliitolla.

uskovainen

Hämmentävää suomen kielen väärinkäyttöä ja mustavalkoista ajattelua. Jos joku ei hyväksy jotain asiaa, ei se ole sama asia kuin jonkun ihmisen vihaaminen . Ehkä sinunkin tulisi globalisoituneessa maailmassa oppia SUVAITSEMAAN sitä, että on ihmisiä, joilla on erilainen arvomaailma kuin sinulla. On ihmisiä, jotka uskovat Raamatun olevan Jumalan sanaa ja tahtovat olla kuuliaisia Luojalleen. Tällaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. Mutta siinä olet oikeassa, että mikään Jumalan tahdon vastainen teko ei ole hyväksyttävämpi kuin toinen. Eikä kukaan uskova ole täydellinen elämässään. Siinä onkin homman idea, Jeesus kuoli ristillä, että me saataisiin syntimme, epätäydellisyytemme anteeksi. Riittää, että haluaa ja yrittää toimia Jumalan Sanan mukaisesti. 

yst. terv. uskovainen

Emmi

Haluaisin näin homoseksuaalina, kysyä teiltä että eikö minulla teidän mielestänne ole oikeutta mennä naimisiin sen ihmisen kanssa jota rakastan? Eikö minulla ole teidän mielestänne oikeutta rakastaa ketä haluan ja enkö minä ole rakkauden arvoinen? Jos ajateltaisiin tämä nyt toisin päin entä jos te ette olisi oikeutettuja rakastamaan jumalaanne? Entä jos teiltä kiellettäisiin uskonne, entä jos teiltä riistettäisiin raamattunne? En vaadi teitä ymmärtämään, enkä tarvitse teidän hyväksyntäänne. Haluan vain päästä naimisiin sen ihmisen kanssa jota rakastan, enempää en pyydä.

kljlfgfdgd

Eräs jehova haukkui kerran homot  ja vielä kommentoi siihen viimeiseksi, että homojen pitää mennä terapeutille tai lääkärille hakemaan apua tähän "sairauteensa" jotta voi parantua siitä normaaliksi!?! Siis haloo! Oon itse ihan hetero mutta kyllä näin punaista tuossa tilanteessa.

Uusimmat

Suosituimmat