Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

hei,

meidän neidillä on ikää nyt 7 viikkoa ja masuvaivat ovat alkaneet vaivaamaan pari viikkoa sitten. neiti syö korviketta pääosin ja kaikki mahdolliset vitamiimit ovat käytössä (keskostippa, d ja rauta). hän on tosiaan syntynyt keskosena viikolla 36.

ongelma on nyt se, että neidin kerta-annos on laskenut jonnekin 50 kun aikaisemmin meni jo 120. ja hän nukahtaa pullolle ja sen takia enempää ei mene. hetken päästä syönnistä herää ja puklaa ja välillä ihan oksentaa ruuan ylös. tuntuu, että kaikki tulee ulos, sillä puklaa sitten moneen otteeseen isot puklut. neiti on varmaan nälkäinen koko ajan, sillä on nytkin syönyt tunnin välein. ja ilmavaivat ovat tosi pahoja, olen kokeillut rela-tippaa ja ilmovaivalääkkeitä, mutta eivät tepsi. mikäs avuksi kun elämä on vaan syömistä, puklauttelua ja masuvaivojen itkua. onko tallainen puklailu normaalia? mikä on normaalia? voiko tämä nyt olla jokin kumma kausi vaan?

Kommentit (4)

unohdin mainita vielä että poika saattaa syödä joskus reilusti alle tunnin väleinkin jopa vartin päästä . pulauttelulla tulee liika maito pois. oksennus on kuulema selvästi erilaista. Mutta jos näyttää siltä, että suuri osa maidosta tulee pois, suosittelen lääkärillä käyntiä.

saa kanssa pulloa ja melkein pelkkää korviketta. Alkoi pulautteleen reilusti ja huomasin saman- maidon määräkin pieneni samalla, eli ei edes juonut niin paljoo kerralla. No sitten oli taas hetken päästä nälkä ja niinpä oltiin kierteessä.. nälkä-50ml maitoa-uni-pulautus- uni-nälkä...

Sitten vaan otin kunnon röyhtäytyksen avuksi, röyhtäytän myös syönnin välillä, siinä välissä kun meinaa alkaa nukahtaan. Sitten kun röyhty tullut syödään loppuun ja taas röyhtäytän. Välillä röyhtyä joutuu odottaan tosi kauankin, mutta aina se siltä ennen mittaa tulee! Sitten kun on röyhtyt röyhtäilty, sitten unille! On pulauttelu vähentynyt ihan huomattavasti.ja nyt nukkuukin pidempiä pätkiä joten sitten herätessä onkin taas jo kunnon nälkä!

Ja muuten, mä vaihdoin kaikki tuttipullot MAM-ultivent tuttipulloihin niistä tulee tasaisesti se maito eikä se trule niin nopeewsti kuin normaalista pullosta. Sekin ehkä auttoi asiaan, kun vauvan ei tarvi niin nopeasti niellä maitoa, pysyy paremmin sisällä kun ei mene ilmaa mukana mahaan.

Ja sitten vielä.. mun esikoinen aikoinaan pulautteli --suorastaan oksenteli tuttelin. Sillä loppui pulauttelu kun vaihdoin tuttelin nanniin. Nannistakin kävi alkuun paremmin se jauhe, mistä itse tehdään maito.

Kannattaa kokeilla kaikkea..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä poika 5,5 vkoo pulauttelee kans tosi paljon. rööhtäytyksen tuleminen välillä tosi tiukkaa. yöllä hankalaa kun ei viittis kauan olalla kanniskella ja odottaa rööhtäisyä ja sitten on sänky ja koko poju ihan märkä. monesti pulauttelee paljon olallakin. täysimetän ja sekä minä että poika syödään maitohappobakteereita. mulla maitoo tulee välillä suihkuamalla ja olen välillä pumppaillut rintaa ennen syöttöä, se onkin vähän auttanut ja poikakin on syönyt rauhallisemmin eikä hotkimalla. ollaan annettu rintamaitoo väh. kerran päivässä pullosta, isäkin pääsee siis syöttämään. pullosta syö n.100ml yleensä, mutta kun ruokailujen väli on lyhyempi saattaa mennä vaan 40ml. pelkällä maitoruokinnalla vielä olevat vauvat syövät kuulema kans välillä ns. aterioita ja niiden välissä välipaloja. jos välillä päivän aikaan menee vähemmän maitoo se on siis ihan normaalia. pulauttelun määräkin voi suurestikin vaihdella eri lapsilla.

Täysimetin häntä ja joskus kesken syönnin kaikki lensi yhtäkkíä takaisin kaaressa, pesuun meni vaatekerrat sekä minulta että vauvalta. Joskus teki tämän 5-6 kertaa päivässä. Ja kun kaikki tuli ulos, niin heti pian taas imetys alusta... Otin myös tavaksi, että kesken imetyksen nostin hänet olkapäälle ja röyhtäytin kunnolla. Sitten jatkettiin syömistä ja lopuksi taas olkapäälle. Pulauttelu helpottui tällä jonkin verran. Yöllä olin laiska röyhtäyttämään ja joskus menikin sänky märäksi...ei kivaa vaihtaa yöllä koko peti puhtaaksi. Masuvaivaan tämä röyhtäyttäminen ei kuitenkaan auttanut, kuten ei auttanut Cuplaton-tipatkaan eivätkä mun syömäni maitohappobakteerit. Ainut oli vaan kantaa ja kunnolla hytkyttää vauvaa aamusta iltaan ja illasta aamuun. Oli rankkaa! Näin ei huutanut suoraa huutoa koko aikaa. Heti kun liike loppui, alkoi kaamea huuto. Vauva nukkui vaan 15 min pätkiä, raasu pieni.

Voin vain lohdutukseksi sanoa, että kaikki loppuu aikanaan, vaikka nyt tuntuisikin aika todella pitkältä. Se menee ohi! Jaksamista sinulle todella!!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat