Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyllä mun mielestä sellasilla vanhemmilla on jotain häiriötä itsellään korvien välissä. Jos tuntuu HYVÄLTÄ ja NAUTINNOLLISELTA olla noin pitkään erossa noin pienestä. Että ehdoin tahdoin näin haluaa. Valitsee näin.

Ja parisuhteen hoitaminen on typerin perustelu tälläselle toiminnalle. On kyllä parisuhde valmis tunkiolle jos sen ylläpitämiseksi tai toimivuuden kannalta tarvitaan tälläsiä irtiottoja. Siis silloin kun lapset ihan pieniä.

Onko se joku itsellisyyden ja " makeen mutsin" merkki, että haluaa ja osaa olla erossa pienestä lapsesta noin pitkän aikaa.

Juu, ei siitä varmasti mitään pysyviä traumoja pienelle tule, mutta eikös sekin riitä, että on vaikka iltaisin paha mieli ja ikävöi?

Jotenkin vaan käsittämätöntä että vanhemmat on nykyaikana niin omaan napaan tuijottavia. Mit' ä minä haluan aina ensin.

Ottaa päähän.

Sivut

Kommentit (102)

Vierailija:

Lainaus:

Kaikki lomakohteet eivat ole kovin lapsiystavallisia eika aiti paase lasten mukana ollessaan esim. nukkumaan pitkaan ja nauttimaan rauhallisista illallisista.

Lastenhoito on myös työtä, joskin erilaista kuin yleisesti ymmärretty palkkatyö. Ja lasten kanssa olemiseenkin saattaa välillä väsyä ja kaipaa omia hetkiä, omaa lomaa. Minä ymmärrän täysin vanhempia, jotka käyvät lomalla myös ilman lapsia, mielestäni se on jopa suotavaa! 1-vuotias pärjää varmasti yhtä hyvin kuin 3- tai 6-vuotiaskin. Ja vanhemmat ovat lomalta palatessaan virkistäytyneitä ja jaksavat entistä paremmin huomioida lapsensa ja hoitaa heitä ja kotia esim.

Lasten koti on vanhempien suhde -joten eikö sitä ole tärkeä pyrkiä hoitamaan!? Siihen tarvitaan joskus muunkinlaista ympäristöä kuin koti lasten ympäröimänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapset on aina olleet hyvässä ja luotettavassa hoidossa. Loma on ollut mahtava ja nautinnollinen. Kateelliset rahattomat jotka ei voi matkustaa tekee tollasia aloituksia. Ottaa oikeen päähän!!! Mulla on korvien väli todistetusti ihan kunnossa, joskus vaan tekee mieli lomailla.

Ihan samalla tavalla voisi kysellä miten äiti ja isä voivat päivästä toiseen käydä töissä kun 1-vuotias on päivähoidossa. On kyllä korvien välissä pahasti jotain vialla jos tehdään lapsia, eikä hoideta niitä kotona.

Sanon minä.

Mulla on neljä tervettä ja tasapainoista lasta, vaikka silloin tällöin ollaan miehen kanssa reissattukin. Toisinaan on lapsetkin olleet mukana, mutta loma on ollut silloin kuin arkea. Ei lomaa. Nautinnollista sekin kuitenkin.

Mä en itse vielä ole oikein päättänyt mitä ajattelen asiasta. Kai sitä nyt saa ajatella ja pohtia vaikka se ei sinänsä minulle kuulukaan.

Enkä mä usko että kritisoijat automaattisesti ovat kateellisia, vähän naiivi ajatus. Eikö ole mahdollista että aivan riippumatta omasta raha- ja hoitajatilanteesta jonkun mielestä 1-vuotiaan kotiinjättäminen on huono ajatus. Vai ainako kritiikki johtuu kateudesta. Jos joku kritisoi pulloruokintaa niin onko hän automaattisesti kateellinen niille joiden vauvat saavat korviketta (tyhmä esimerkki mutta kuitenkin)?

Nautin työstäni ja siksi lapseni meni päiväkotiin 9 kuukauden iässä. Työ on kuitenkin raskasta, joten lapsi on mummolassa paljon viikonloppuisin. Minulla on myös oikeus levätä. Käymme mieheni kanssa parisuhdelomilla pari kertaa vuodessa ilman lapsia.

Parisuhde on lapsen koti. Lapselle parempi olla päiväkodissa ja mummolassa kuin väsyneen äidin kanssa.

Taidatte olla kateellisia.

" Aikuisella on oikeus nautia elämästä ilman lapsia välillä

Nautin työstäni ja siksi lapseni meni päiväkotiin 9 kuukauden iässä. Työ on kuitenkin raskasta, joten lapsi on mummolassa paljon viikonloppuisin. Minulla on myös oikeus levätä. Käymme mieheni kanssa parisuhdelomilla pari kertaa vuodessa ilman lapsia.

Parisuhde on lapsen koti. Lapselle parempi olla päiväkodissa ja mummolassa kuin väsyneen äidin kanssa.

Taidatte olla kateellisia."

En olisi ikinä uskonut sanovani tätä mutta sinun kohdallasi en ymmärrä miksi olet lapsesi hankkinut. Haluat olla vaativassa työssä ja alottaa kun vauva on vielä noin pieni. Tuskin olet sitten kovin hehkeimmilläsi iltasin ja sitten viikonloppusi halut rentoutua niin viet lapset hoitoon. On sulla kamala lapsi jos se noin ehkäisee sinun rentoutumisen...

Tuo on ihan paskaa että parisuhde AINOASTAAN on lapsen koti. Että ei sillä väliä vaikka isä ja äiti ei koskaan ole lapsen kanssa, lapsi voi hyvin jos parisuhde voi hyvin. Että voi olla naiiveja vanhempia. Oletko Elenia?

Mistä me oltaisiin kateellisia? Lopettakaa nyt nuo kateellisuuspuheet. Minulla on mahdollisuus viedä lapsi hoitoon ja rahaa ottaa lapsi mukaan lomille. En kyllä ole sinunlaisellesi mistään kateellinen. Olen nuori, hoikka, hyvässä parisuhteessa ja onnellinen.

ku useat vanhemmat väittävät, ettei lapsille ole mitään traumoja jäänyt. Ei aina jääkään, eikä kaikki ole traumaattista, mutta mistä voi tietää, ettei joku tilanne tai ajanjakso ole jättänyt lapseen mitään jälkiä? Ei sisäinen ahdistuneisuus, traumaattisuus tai luottamuspula jätä mitään ulkoisia merkkejä; vihreitä pilkkuja tms. :)

paremmin eron kuin toinen. Mutta tasantarkkaan kumpikaan eiILAMAN MITÄÄN REAKTIOTA siitä selviä, vaikkei ikävä tai suru näkyis ulospäin. Ei voi kukaan olla niin tyhmä etteikö tätä tajuais.

Vierailija:

Lainaus:

Jossain perheessä parisuhde on vuosikausia jätetty tosi kurjaan jamaan ja jos siinä tilanteessa päästään ilman lapsia paikkaamaan tilannetta ja sillä vältetään esim. avioero, sitoudutaan jatkossaa paremmin huolehtimaan toisesta/perheestä jne. niin kyllä taatusti kannattaa lähteä lomalle ilman niitä lapsia.

Näin mun veljeni ja ex-vaimo ajattelivat. Totuus oli kuitenkin se, ettei yksi eikä useampikaan " hurvitteluloma" enää pelasta, jos vuosikausia on menty metsään.

Tietysti joskus siitä voi ollakin iloa, mutta veljeni tapauksessa lomat vain ehkä hieman siirsivät lopputulosta, joka oli arvattavissa.

Lainaus:

Ennemmin siis viikko erossa lapsista ja sitten loppuvuosi onnelliset vanhemmat kuin koko ajan lasten kanssa ja ilmapiiri kaikkea muuta kuin rakastava, jos nyt kärjistetään.

Täähän olis ideaalitilanne. Mä ajattelisin, että niitä parisuhteen hoitotoimia pitää kyllä tehdä koko ajan, ei vain kerran vuodessa.

Lainaus:

Hän myös kertoi, että 30-luvulla naapurin äiti piti nuorinta lapsistaan päivät koiranliekassa pihalla, ettei karkaa sillä aikaa kun hän ja miehensä olivat töissä...

Ihme muuten ettei kuristunut!

Vierailija:

Lainaus:

kun parisuhde voi todella hyvin vaikka lapsia on useampi emmekä pahemmin ole kahdestaan viikon lomilla... Mikä teidän parisuhteita vaivaa jos ne pysyvät koossa ainoastaan 10 päivän yhteisillä lomilla?

Kyllä lapset ovat sillon tällön hoidossa mutta joku raja hoitoonjättämisilläkin. Lapsemme ovat reippaita ja luottavaisia mutta minä kyllä pahaa pelkään että sellaiset lapset jotka on noin pienenä jätetty noin pitkäksi aikaa hoitoon tulevat myöhemmin olemaan kaikkea muuta.

Ai niin, meillä on rahaa tarpeeksi, ihan jopa niin paljon että lapset saavat tulla mukaan reissuille.

Meillä muksu oli 8 kuukautta, kun mummo hoiti sitä viikon, kun olimme Itavallassa, eikä tehnyt ollenkaan pahaa!!!

Tässä tarvitsee vaan tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee!!!

eikä vahvasti mene sisaruksellanikaan..

Itse onneksi pystyin hyvän terapeutin avulla muokaamaan omakuvaani terveempää muotoon ja tiedän miksi minulla on tiettyjä ongelmia. Mutta ikinä en varmasti pysty luottamaan kehenkään.. : (

p.s. tähän haluan lisätä sen, ettei vanhempani muutenkaan liikaa osoittaneet kiintymystään meihin vaan saimme olla omissa oloissamme, että ei pelkkä kahdenkeskeisen ajan ottaminen silloin tälläin kai voi hirveitä tehdä, mutta en tiedä, olemme kaikki niin yksilöllisiä.

Vierailija:

Lainaus:

lapsi on 2v ja läheinen isovanhemmilleen. haluaa sinne yökylään ja sanoo olevansa monta yötä. pitää raahata kotiin välillä.

pitääkö tuoda 2 yön jälkeen viimeistään, ettei tule traumoja vai voiko luottaa siihen, että lapsi kaipaa kotiin kun kaipaa.

eli siis voisimme mennä periaatteessa reissuun esim. pitkäksi viikonlopuksi kun lapsi haluisi muutenkin olla neljä yötä? joka yön jälkeen sanoo, että minä olen täällä vielä.

aikuinen, kun jouduin 6kk ikaisena mummoni hoitoon mummolaan jossa mummoni hoiti yksin 15 paisen karjalauman yksin. Minua hoiti siis mummo, ukki, pappa, tatini, kaikki muut paitsi ei aitini. Ja kamalaa, isaani nain vasta 9vuotiaana. Voi ei, pitaisko nyt tilata kallonkutistaja?

arvostella aikuisten ihmisten omia paatoksia jattaa lapset isovanhemmilleen. Kun ette kerta tunne niita lapsia jotka " yksin jatetaan" . Ja jos lapsella on lammin ja laheinen suhde, lapsi ei varmasti karsi kivusta ja henkisista karsimyksista vanhempien lomaillessa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat