Seuraa 

Siinäpä se kysymys oikeastaan tulikin. Luin tuolta kesisten neuvolapinosta että neuvolassa oli tehty ns.palikkatesti. Meillä poika täytti pari pv sitten 1½ v eikä taaperolla tunnu oikein olevan hajuakaan tornin tekemisestä eikä tunnu paljoa kiinnostavankaan vaikka äiti yrittää palkoilla mallia näyttää. Paljon mukavempaa tuntuu olevan niiden tornien hajottaminen kuin rakentaminen.

Kommentit (8)

Nää taitaa olla näitä äitien ikuisia murheita, pitääkö huolestua kun ei tehdä sitä eikä tätä, jne. Eiköhän tuo torneja opi kokoamaan ennen rippikoulua :D Ja toivottavasti oppii myös itse syömisen ennen armeijaa :D Ei tunnu siihenkään puuhaan olevan mielenkiintoa kuin satunnaisesti ja silloinkin homma menee siihen että sapuska nostetaan lusikalla pöydälle ja levitetään edestakaisin... Voi noita lapsosia :)

vaikka kaikki on niin yksilöllistä, kuten varmaan tiedätkin:)

Mutta ainahan on kiva vertailla:)

Eli vastaus:

Joo, meillä poika osas koota tornin sellasista Legon isoista nappulapaloista kun sai sellasen joululahjaks ennen 1v synttäreitä ja alko niitä aika pikaseen kokoaan päällekkäin. Muistan kerran siinä laskeneeni kun oli yhdeksän palaa päällekkäin, että aika pino:)

Mutta mikä kukin osaa minkäkin ikäsenä, niin enpä usko et niistä on mitään virallisia listoja mitä pitäis osata. Kunhan kehitystä muuten seurataan että suunnilleen menee ikäkauden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja on osannut tehdä tornin n. 3 kk. Oliskohan ollut siinä 1v ja 5 kk kun ekan kerran sellaisen palikoista teki. Toki silloin oli myös kivempaa se, että aikuinen tekee tornin ja sitten saa itse sen kaataa... Nyt tekee torneja duploista ja tavallisista puupalikoista ihan täysillä !

Meilläkin poika mielummin vatkaa sitä lusikkaansa pöydällä kun syö :) Kyllä tuo siihen armeijaikään mennessä oppii, juu.. =)

Mutta kakka tulee pönttöön ja poika jo ilmottaakin milloin pitää mennä. Tätä on tehty nyt 1-vuotiaasta asti! *ylpeä*

Torneja tehdään duploista mutta palikoista ei. Autot kiinnostaa enemmän :)

juuri 1,5 vuotiaana rakentamaan legotornin! Hänen serkkunsa taas osasi jo reilusti alle 1vuotiaana rakentaa legotornin(kyseessä tyttö)

MUTTA älä ole huolissasi. Nimittäin ei se tee pojastasi mitenkään poikkeavaa jos ei osaa.Kaikki eivät ole kiinnostuneita samoista asioista. poikasi osaa varmaan jotain sellaista mitä sitten taas joku toinen saman ikäinen ei osaa.

Neuvoloissa on myös eri käytänöt. eli kaikki terkkarit eivät tee mitään testejä tai sitten testaavat eri aisioita.

Meillä ei tehty yhden ainuttakaan testiä ennen kuin 2v neuvolassa ja siellä annettiin mm sellaiset pinottavat kipot ja meidän poika ei ole kiinnostunut yhtään sellaisista rakentamaan tornia. sanoinkin että meillä on samat kipot kotona ja poika vain laittaa niitä sisäkkäin mutta ei tykkää tehdä tornia. Ei se terkkaria sen ihmeemmin hetkauttanut. Ei kaikki tee samoja asioita samassa iässä. Huoli pois! Kyllä poikasi oppii tornit tekemään sitten kun se häntä kiinnostaa. =)

pojasta tuon syömisen suhteen.. Hän on tosiaan 1v8kk ja syöminen ei oikein luonnistu.. Ottaa kyllä lusikan käteen kun annan ja joskus oikein vaatii, että haluaa oman lusikan, mutta ehkä noin pari lusikallista menee suuhun ja loput sitten aina mihin milloinkin. En siis todellakaan voisi antaa lapsen vielä syödä itse kokonaa. Mun on syötettävä suurin osa ja sitten lopun ruoan poika voi yrittää itse jotenkin kaapia suuhunsa.. Ehkä vielä joku päivä tämä onnistuu =) Ja myös pottailu (josta ei vielä oikein minkäälaista tulosta......)

lapsi teki niin palikoista kuin legoista itsensä korkuisen tornin/talon ; ) ja olis vissiin korkeammankin jos olisivat tavarat piisaanneet ja siivet saanut.

Mutta tarkoitus ei ole masentaa vain päinvastoin. Itse en tosiaan tuollaisia meinaan odottanut. Kaikki ajallaan. Meidän muksu on muutenkin " ollut nopea" . Mutta ne hitaammat kaverit ovatkin ottaneet jossain vaiheessa oikein ryminällä kiinni! Musta on aivan hupsua, että näistäkin pitää tehdä jotain tylsiä suosituksia/odotuksia..

Nauttikaa muksustanne, kaikista hänen tämän hetkisistä taidoistaan ja siitä, kun hän oppii koko ajan uutta. Kohta se jo rakentaakin teille pilvenpiirtäjän palikoista! : ) - Ethän suotta stressaa?!

- Tiina -

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat