Vierailija

No, olen puinut täällä asioitani aiemmin ja mm pohtinut, uskallanko pyytää ex-pomoani olemaan " tukihenkilöni" , että voin silloin tällöin soittaa tai kirjoittaa hänelle ja kertoa kuulumisia tms. Hän siis suostui siihen, kun kysyin häneltä vastaten " mikä ettei" . Tämä oli loppusyksystä.

Olen soittanut hänelle jonkun kerran, pari kertaa kirjoittanutkin tuntemuksiani ja ajatuksiani ja hän on ollut tosi mukava ja ymmärtävä. Nyt yhteydenpidossa oli n 3 viikon tauko ja edeltävästi olin häneen yhteydessä kysyen töitä. Tänään soitin hänelle haluten puhua eräästä pelkoa ja paha mieltä minulle aiheuttavasta asiasta ja hän oli jotenkin kummissaan. Hän ihan suoraan kysyikin, että miksi soitan hänelle tästä asiasta ja että aionko joskus tulla hänelle töihin ja siksi soitan juuri hänelle. En saanut soperrettua kuin että " en tiedä" ja lopetin puhelun lyhyeen.

Jäi tosi paha mieli. Hän ei ilmeisesti halua minun ottavan yhteyttä jatkossa kuin töiden merkeissä. Ja jäi kuva, ettei hän edes muistanut, että lupautui " tukihenkilökseni" . Orpo olo, mutten tiedä miten purkaisin tilanteen. Laittaisinko hänelle sähkistä, jossa kertoisin ymmärtäneeni että voin soittaa jos siltä tuntuu ja pahoitella asiaa.

Kommentit (16)

na:ssa ei ongelmien tarvitse johtua huumeista vaan voi puhua arkipäivän ongelmista! itsekkin ollut 2 vuotta raittiina ja käyn joka viikko ryhmissä...sielt saa myös tukihenkilön ja uusia ystäviä suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onhan tällä tukihenkilölläsi/ystävälläsi voinut olla esim. kiire kun soitit hänelle, eikä sen takia oikein voinut keskittyä asiaasi.

Häntä pystyyn vaan!

t. 8

Ehkä pomosi ajatteli, että kysyt alkuaikoina muutaman kerran neuvoa työasioissa ja se siitä. Mielestäni sinä olit kohtuuton, jos ajattelit entisen esimiehesi toimivan sinulle psykologina vielä vuodenkin päästä.

Ymmärrän ap, että sinulla on ongelmia, mutta on väärin kasata niitä toisten ihmisten niskaan, jotka a)eivät saa siitä palkkaa b) eivät ole ystäviäsi

Mistä sinun mieleesi tuli sellainen hankkia? Jos tarkoitat yksityisasioidesi ruotimista, se on ystävien hommaa ja vastavuoroista.

Jos tarkoitat tukihenkilöä työpaikalla, on sen tosiaan järkevintä olla ihminen, joka on saman talon sisällä töissä, tai siis samassa organisaatiossa.

Itse miettisin nyt sitä, että kuinka vaikeaksi välinne menisivät, onnistuisiko työsuhde enää edes, jos edelleen kaataisit yksityisasiasi tämän ihmisen niskaan ja olisit samalla hänen alaisenaan. Toki esimiehen täytyy jonkin verran olla tietoinen alaistensa elämästä, mutta itse kokisin, että esimiehen aloitteesta. Etkö voisi pyytää tukihenkilöksi jotain muuta, ystävää, sukulaista tms. jolla olisi sinuun myös jonkinlainen tunneside tai sitten hankit tukihenkilön jotain virallista kautta, jolloin tilanne on myös reilumpi tukihenkilölle; hän on joko sitoutunut hyväntekeväisyystyöhön tai sitten saa siitä jotain kautta jonkinlaisen korvauksen.

Voimia ja onnea työnhakuun.

Kerroin, että asia jäi vaivaamaan ja selvensin, että olin ymmärtänyt asiat väärin ja kerroin miten ne olin ymmärtänyt. Hän on vastannut viestiini, mutten uskalla lukea. Kuulostan varmaan aika luuserilta, mutta hän on loppujen lopuksi tosi tärkeä ihminen minulle.

ap

Lapsuuteeni ja nuoruuteni on ollut kamala, siihen on kuulunut lähes 12v jatkunut pahoinpitely isäpuoleni taholta, äidin ja isäpuolen alkoholismi ja täydellinen piittaamattomuus lapsistaan. Lisäksi isäpuoleni käytti minua ja veljeäni sex hyväksi ollessani 12-13 vuoden vanha. Nuoruudessa ja nyt varhaisaikuisuudessa minulla on ollut lääke- ja huumeongelmaa. Ex-pomoni tietää oikeastaan ainoana ihmisenä nämä kaikki asiat, joten hänelle on ollut helppo puhua.

Sovimme syksyllä, että voin soittaa hänelle tai kirjoittaa, jos tuntuu vaikealta. Työsuhteemme loppui vuosi sitten.

ap

kriisit liittyy aina johonkin muuhun kuin huumeisiin, ne tulee sitten itsehoitona perässä. Jotenkin se lapsuus aina puskee pintaan ja vaikuttaa.

ap

No, ainakin jäi tosi tahditon kuva hänestä. Minä olen itkun partaalla lijoilla ja hän kysyy:" Miksi minulle soitat, aiotko tulla ehkä tulevaisuudessa töihin?" . no, pomon pitää toki ajatella myös alaisiaan ja sitä, että on sijaisia.

ap

Mitä tämän tukihenkilön toimenkuvaan kuuluisi? Onko jokin taho pyytänyt sinua ottamaan itsellesi tukihenkilön vai oletko ihan itse vain pyytänyt häntä?

Entinen pomo ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto. Varsinkin jos hänellä on kiireinen työ niin voi olla että ei jaksa henkilökohtaisia juttuja siihen päälle ellette ole ystäviä.

Oletko soittanut mihinkään auttavaan puhelimeen josta voisi saada tukea? Millaista tukea tarvitset?

ex-pomosi ja sinun välillä oli aikanaan työsuhde, ilmeisesti ihan toimiva. Mutta työsuhde, sellainen josta pomosi sai palkkaa. Nyt hän ei enää saa rahaa sinun " tukemisestasi" , joten se ei enää ole hänen asiansa. Todelliset ystävyyssuhteet ovat eri asia kuin työsuhteet ja tukihenkilösuhteetkin täytyy olla saman organisaation sisällä, että niistä olisi hyötyä ko. firmalle (tms).

Entinen pomosi alkaa jo unohtaa sinut, hänellä on uusia työntekijöitä huollettavanaan, hän ei ymmärrä miksi hänen pitäisi vielä puuttua sinun asioihisi. Silloin aikanaan hän varmaan kohteliaisuudesta myöntyi pyyntöösi, arveli ehkä sinun kysyvän aluksi jotain neuvoja uuden työsi toimenkuvan suhteen tms. Tuskin hän halusi kuulla henkilökohtaisia tuntemuksiasi.

Anteeksi nyt vaan, mutta elämä on tätä. Ei kannata tuolla tavalla panna toivoansa toisiin ihmisiin, edes kovin läheisiin saati sitten entisiin työkavereihin.

että puhelu jäi vaivaamaan. Mieti tarkasti mitä ja miten kirjoitat ja lue se hyvin ja monta kertaa läpi ennen kuin lähetät; minulla ainakin tulee monesti laitettua vähän hätäisiä meilejä.

Ainakin saat rauhassa selitettyä hänelle asiat ja oma mielesi rauhoittuu. Jaksamista sinulle!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat