Vierailija

Heippa.

Olisin kysellyt teiltä muilta, että kuinka kauan teidän 1-2 kuukautiset jaksavat valvoa kerrallaan? Meillä ollaan 7 viikkoisia ja olen " valvottanut" poikaa päivisin noin 2 tuntia kerrallaan päiväunten välissä. Miten teillä muilla? Olisi kiva kuulla muiden rytmistä.

t. paivi

Kommentit (5)

Heippa!

Meidän vaaveli on nyt 6 viikkoa ja päivisin valvoo päiväunten välissä noin 1-1.5 tuntia. Iltapäivällä ja iltasin valvoo jopa 2-2.5 tuntia.

Mutta younille mennään aika myohään, eilenkin meni 02.00. Onko ideoita että kuinka saisimme vaavelin aikaisemmin younille vai onko neiti vielä liian pieni ' rytmittämiseen' ?

Kiitoksia

Kitty & pikku neiti 6vk

Meillä tyttö parin päivän päästä 2 kuukautta ja hyvä on nukkumaan kunhan uni ensin tulee:) Vaikka kuin yrittää alkuillasta pitää hereillä niin nukkumaan ei suostu ku n.01.00 aikoihin ja joskus myöhempäänkin! Oon yrittäny samoja juttuja kun näköjään muutkin eli vaihdan yöksi eri vaatteet,sammuttelen valoja jne mutta ei! Tuntuvat sanovan että kyllä se rytmi siitä muuttuu ajan kans ja tällä hetkellä se riittää mulle. Niin paljon oon kuullu väsyneiltä äideiltä kun heillä ei nukuta ollenkaan...eli kun meillä vihdoin nukahdetaan ja eka kerran herätään viiden tunnin päästä,syödään ja nukutaan toiset viis tuntia niin ei voi ainakaan valittaa!!! kaikille meille yökukkujille pannu kaupalla kahvia ja paljon jaksamista:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä 5,5 vkonen nukkuu kahdet selvät päikkärit päivässä; yleensä yhdet 1h unet 13-14 aikaanja 2h unet noin puoli viiden aikoihin, muuten välillä torkkuu valveillaoloaikana. Rupee nukkumaan illalla ennestään klo 23, kerran on mennyt 01.30. Nukkuu pitkään aamulla, yleensä 10. Yöllä ensimmäinen unipätkä on ollut 3h muuten herää yleensä 2h välein

Mutta vastaan silti. Meillä nykyään jaksetaan olla max 2h hereillä. Tuolloin 1,5kk taisi jaksaa olla noin tunnin- 1,5h (josta söi 30 min rintaa). Valvoi muistaakseni tuolloin 4-6 tuntia päivässä. Nykyään valvoo 6-8 tuntia päivässä, joskus 10.

ajattelin itse ruveta käyttämään selviä nukkumaanmenorutiineja jotta alkais vähitellen tajuamaan, milloin on yö ja milloin päivä. Ykkärien vaihto, tuutulaulu, syötän öisin makuulta ja päiväsin sylistä, valaistus...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat