Vierailija

0.62, eli mielestäni tosi kova! Mikä on korkein marginaali mitä pankit voivat ottaa ja saako sitä neuvoteltua alaspäin nyt tai myöhemmin?

Kommentit (22)

Jos marginaalit ovat 0,5 tai 0,6 niin kokonaiskorko on tällä hetkellä n. 3%. Eli jos maksat kokonaiskorkoa 3,0% tai 3,1% ei tällä ole rahallisesti mitään käytännön merkitystä. Voithan itse laskea kk erää noilla kahdella eri vaihtoehdolla, niin huomaat kuinka mitättömän pieni ero siinä rahallisesti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olemme kilpailuttaneet viimeisen pari kuukautta pankkeja ja yksikään ei tarjonnut yli 0.5 marginaalia. Satiin jostain jopa 0.4, mutta päädimme pankkiin, joka tarjoaa 0.45 marginaalia, koska kokonaispakettina se on meille paras. Yrittäkää vielä kilpailuttaa, on minun neuvoni!

jos marginaalit ovat todella pudonneet jopa alle 0,4%:n. Ilmaista lounasta ei ole olemassakaan, joten mietityttää todella, mikä on tällaisen lainapolitiikan taustalla ja kuka on se, joka käärii rahat, jos hullusti käy.

150000 euron lainalla 20 vuoden takaisinmaksuajalla 7 euron eroa kuukausierässä (855->862). Tuonvertaisen takia en itse lähtisi kuluttamaan aikaani pankista toiseen juoksemiseen.

Lainalaskurin käyttö kannattaa!

TODELLA KALLISTA! Meillä tällä hetkellä lainaa alle 60 000e ja molemmilla vakityöt. Jos ottaisimme tähän lainaan takaisinmaksuturvan olisi se noin 100e/kk! Minusta kohtuuttoman kallis. Rakennusprojektimme alkaa keväällä ja samalla lainasumma kohoaa reippaasti, mutta edelleenkään emme kuvittelekaan ottavamme tätä turvaa, vaan henkivakuutukset. Tosin eiväthän henkivakuutukset korvaa työttömyysjuttuja ja muutenkin korvauspiiri on rajallisempi, mutta on kyllä hintakin!

lainapäätöstä ja että tämä näyttäisi olevan yleinen linja tänä päivänä. Aika kallis tosiaan toi takaisinmaksuturva..Hauskat illanjatkot teille kaikille!

ajanpuutteen vuoksi ja jos ero on vallan pieni, kyseessä on 150 000e laina, kannattaako se 0,1 eron vuoksi? Mitä mieltä pankkihenkilöt olette? Sain eeerittääin hyvää palvelua pankiltani, siksi en haluaisi vaihtaa pankkiakaan. Pääkaupunkiseutu on kyseessä.

Meillä on marginaali 0.5, johon sain pudotettua pari kuukautta sitten puhelimessa tinkimällä. Olemme tosin jo kohta 5 vuotta saman pankin asuntolaina-asiakkaita, mutta ei kuitenkaan pk-seudulla. Sanoisin, että ensimmäistä asuntolainaa hakiessa ne pankit kyllä vähän isompaa marginaalia pitävät, mutta tutulle asiakkaalle jo pudottavat helpommin pienemmäksi. Ehkä eri asia tosiaan pk-seudulla, missä kilpailu asiakkaista ehkä kiihkeintä ja lainamäärät kuitenkin niin suuria, että kannattaa pienelläkin marginaalilla antaa lainaa..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat