Seuraa 

Hei!

Olen tässä miettinyt, että saako imetyksen aikana syödä e-pillereitä, jos kuukautiset alkavat? Vai onko niin epätodennäköistä tulla raskaaksi imetyksen aikana että pienempikin varovaisuus riittää?

Miten olette yleensäkin hoitaneet ehkäisyasiat synnytyksen jälkeen? Olisi tosi mukava kuulla muiden kokemuksia...luettuani äsken että menkkojen alkamiseen voi mennä lähes vuosi, näen jo kauhukuvia kuukausia kestävästä kondominkäytöstä.

Kommentit (5)

Täysimetin 6kk ja osittaisimetin 11kk (menkat alkoi ennen kuin tyttö oli 3kk). Kumien käyttö lopetettiin, kun toinen sai tulla. Imetin ja odotin siis 3kk samaan aikaan. Lapseni lopetti sitten itse imemisen. Eli luota imetyksen suojaavaan voimaan, tavataan odotuspalstalla! ;-)

Lila rv 33 ja Sini 1v 3kk

ns. minipillerit aiheuttavatkin yleensä enemmän sivuvaikutuksia kuin yhdistelmäpillerit. Ystäväni käytti imettäessään joitakin kuukausia ja vannoi, ettei enää koskaan minipillereitä ota. Myös kierukat käyvät imetysaikana käytettäväksi. Itse ajattelin ensin luottaa imetykseen ja miettiä loppuimetysajaksi jotakin...;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle yhdistelmäpillerit sopivat vuosikausia, mutta sitten alkoi tiputtelu ja häiritsevät välivuodot, joista pääsin lähestulkoon eroon minipillereiden ja ehkäisykapselin avulla. Ei särkenyt selkääkään tai rintoja enää.

Oli ehkä hätävarjelun liioittelua, mutta tottelin lääkärin suositusta ja aloitin pillerit uudelleen vasta vieroituksen jälkeen. Pelkkään imetykseen ehkäisykeinona en luottaisi. Paitsi jos mahdollinen raskaus olisi puolittain toivottu...

Imettäville äideille on omat e-pillerit. Itse söin Cerazette -merkkistä, mikä on kai aika yleinen imettävien pillerimerkki.

Toki sinulta itseltäsi neuvolassa tiedustellaan kun ajankohtaista, että minkä ehkäisytavan haluat jatkossa ja siellä voit toiveesi kertoa.

Opastavat kyllä sitten asiassa :)

Söin itse tuota ed.mainittua valmistetta 3kk ja olin kyllä vain iloinen kun sain vaihtaa imetyksen loputtua takaisin entiseen merkkiini Harmonettiin, sillä Cerazetten kanssa olivat menkkani tosi epäsäännölliset. Kuulema ihan yleinen " oire" .

monille minipillerit määrätään juuri e-pillereiden sopimattomuuden vuoksi.

mulla on tällä hetkellä käytössä cerazette (imetän) ja hyvin se on mulle sopinut. aloitin sen, kun vauvalla ikää 4kk ja menkat ei vielä olleet alkaneet. eipä ole menkat alkaneet vieläkään. aikaisemminkin olen syönyt minipillereitä juuri siksi, ettei yhdistelmäpillerit mulle sovi.

cerazeten käytössä monilla on ongelmana juuri tiputteluvuoto. lääkärini arveli sen johtuvan siitä, että pillerit on aloitettu " milloin sattuu" eikä silloin kun kuukautiset alkavat. mene, tiedä...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat