Seuraa 

Mitä mieltä olette, että koska lapsen voi jättää kahdeksi yöksi hoitoon? Meillä olisi suunnitteilla laivareissu ja tyttö vietäisiin silloin hoitoon isovanhemmille. Tyttö on ollut muutaman kerran jo yhden yön kylässä ja kaikki on mennyt aina tosi hyvin, ja isovanhempia nähdään muutenkin kerran viikossa. Laivareissun aikaan tyttö on 10,5 kk, eli voisiko jättää kahdeksi yöksi?

Kommentit (7)

Mutta olen kuullut, että vauva saisi olla erossa äidistään/vanhemmistaan niin monta tuntia kuin vauvalla on ikää kuukausina. Eli teidän tapauksessa 10,5 kk:n ikäinen pärjää ilman vanhempiaan 10,5 tuntia. Mutta... kaikki vauvat ovat erilaisia. Itse parhaiten tunnet vauvasi. Itse en jättäisi noin pitkäksi aikaa hoitoon.

mat olemaan erossa vauvasta tarvittavan ajan ikävöimättä niin paljoa että reissu menee mönkään ;o).

Hyvää laivareissua (ehkä mekin taas joskus ukon kanssa päästään.... ).

T : Rapuäiti kera viiden tyttösen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän likka oli syyskuussa (ikää tuolloin 7kk) kaksi yötä mummin kanssa meillä. Eli mummi asui meillä ja ukon kanssa olimme risteilyllä. Kaikki meni hyvin vaikka meillä vanhemmilla oli kova ikävä.

Itse olen sitä mieltä että jos vauva ei vierasta ja muutenkin viihtyy vaikka mummin kanssa, pienet hengähdystauot ovat vain hyväksi vanhemmille.

Mielipiteitä varmaan asiaan niin monta kuin vastaajia, näin meillä :)

Meillä on puolivuotias, joka ei ole tähän mennessä ollut hoidossa TUNTIA pitempää pätkää. Kävin vasta kampaajalla, ja kaksi tuntia oman isinkin kanssa oli yllättäen tehnyt tiukkaa. Kovasti on äitin perään... Kylästelty on alusta asti paljon ja harrastellaankin porukassa, joten sosiaalisista kontakteista ei ole pulaa. Tyttö on vain kamalan kova vierastamaan. Isin tai äitin sylistä kyllä hymyillään vieraillekin.

Jos sinun lapsesi on tottunut olemaan yökylässä ja kaikki on mennyt hyvin, miksi et veisi kahdeksi yöksi hoitoon. Ei tuo aika minusta pitkältä kuulosta.

Tilanne riippuu paljon lapsestakin, toisilla menee hyvin 2 yötä mummolassa, toisilla ei edes yksi. Meillä esikko oli vasta vajaa 2 v 2 yötä mummolassa, tosin aiemmin ei ollut 2 yön reissuja tiedossakaan, lue, ei saatu järjestettyä vaikka mahdollisuus oli. Hyvin meni, ei siinä mitään.

Jos itse pystyt olemaan 2 yötä erossa, niin mikäs siinä ;) Voit toki saada hyvinkin erilaisia kommentteja asiasta aloitukseni jälkeen...

T: äippä ja 2 tyttöä

Meillä mummi on lapsen syntymästä asti ollut tiiviisti mukana lapsenhoidossa. Kyseessä on äitini ensimmäinen lapsenlapsi :0)! Tyttö viihtyy äärettömän hyvin mummin hoidossa. Käyvät yhdessä vauvauinnissa ja lenkeillä ym.

Musta on tärkeää, että äitini saa osallistua vauvamme elämään niin paljon kuin haluaa. Neuvojakin saa tarjota, mutta ei tuputtaa. Hän on mahtava tuki ja turva meille kaikille.

Miksi ei siis voisi myös yökyläillä silloin tällöin, jos kerran molemmat siitä nauttivat?

Heather ja Nessukka 4,5

Tyttö oli paria päivää vaille 4 kk kun oli mummalla hoidossa 2 yötä ja hyvin meni. Riippuu tietysti paljolti vauvastakin miten sujuu. Meillä tyttö on syntymästään lähtien ollut paljon tekemisissä mumman kanssa, liki päivittäin, joten tämäkin varmasti paljolti vaikutti asiaan.

Kyllähän se paljon mietitytti etukäteen mutta tyttö viihtyi hoidossa ja kaikki oli mennyt loistavasti. Meillä vanhemmilla oli kyllä kova ikävä mutta reissu meni kuitenkin meilläkin paremmin kuin uskalsin odottaakaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat