Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenna on saumurit alennuksessa, joten nyt aion vihdoin hankkia itselleni ko pelin. En ole yhtään perehtynyt asiaan, olen aina ommellut valmiiksi laitetulla koneella kansalaisopistolla tai aikoinaan koulussa.

Osaako kukaan kertoa minulle, mitä saumurilta kannattaa vaatia??

Kolmi- vai nelilankainen? Hyviä merkkejä? Käytetty / uusi?

Ompelen lähinnä vaatteita ja kaikkea mahdollista sisustukseen (verhot, tyynyt yms.)

Kiitos etukäteen, toivottavasti joku osaisi vähän avittaa!

Kommentit (4)

Eli ei kannata " marketti versioihin" sekaantua....

Ja nuosta terien vaihdoista mulla ainakin ne huollossa teroitetaan, joissain merkeissä ne voi kertakäyttökamaa.....? Epäilenmpä vaan kovaa metallia kun ovat. Ja Kansalaisopistossa huollossa käytetyt koneet kans terät teroitettu, en oo kuullut vaihdosta.

Singer ultralock itellä n. 8 v vanha, ostin sen 3-4 v ikäisenä 5 lankainen perusversio, hyvin toiminut, kertavuodes perushuolto. riippuu ompulumäärästä tietty.

Berninasta oon tykännyt ja Bernette (vanhempia saumureita kait) kansalaisopiston koneista.

Ja eikun surruuttamaan sitten!

Saumureissa hintahaitari on iso ja hinta riippuu ommelten määrästä ja muusta laadusta. 4-lankainen on peruskone ja hienoimmissa on sitten 5 lankaakin. Peitetikkikoneita on myös erikseen ja kalleimmissa saumureissa on jopa 10 erilaista ommelta. Katso vaikka bernina merkin nettisivulta, niin näet missä mennään. Esim. Erkin sauma ja tikki on mielestäni todella hyvä liike, ja heillä on myös netissä käytettyjen koneiden hintoja, niin näet vähän hintatasoa.

Jos löydät hyvän ja alle 5 vuotta vanhan käytetyn koneen, se on järkevä vaihtoehto. Kysy TAKUU AIKA???

Ompelukonekauppiaissa on sitten todellisia huijareita joukossa, joten mieti ennen kuin ostat jotain harvinaista merkkiä. Mannerheimintiellä on yhdellä liikkeellä ollut jo 9-10 vuotta varastonloppuunmyynti siinä ratikkamuseon kohdalla, nauran sitä aina ohi mennessäni ;-D.

Esim. leikkuuteriä täytyy joskus vaihtaa, joten varaosien saatavuus on tärkeää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen ollut siihen tyytyväinen. Lankoja siihen saa 4, ja se mielestäni on hyvä tulee hieman leveämpää saumaa, joka on mielestäni nätimmän näköinen. Langoitus on tässä merkissä helppo.

En tiedä onko tästä mitään apua. mutta ne asiat mihin itse huomioisin että on 4 lankainen, sen merkkinen että voi käyttää huollossa, helppo lankoittaa ettei mene hermo.

Kiitos nopeasta vastauksesta! On apua hyvinkin, kyllä se varmaan kannattaa olla se nelilankainen, kuten sanoit. Ja pitääpä tarkistaa sitten se langanasetus, ettei ole liian hankala käytössä. Kiitos!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat