Seuraa 

kolmen kuukauden ikäinen tyttö kovasti pulauttelee ja mietityttää jääkö vatsaan ollenkaan ravintoa. juo NAN-korviketta, tutteli ei sovi ollenkaan.äidinmaitoa ei tule. vointi hyvä ja virkeä touhuaja.

Kommentit (4)

Nyt jo kouluikäinen poika pulautti / oksensi tosi paljon. Sai 4kk ikäisestä vastikkeita ja samalla alkoi rumba. Hän oksensi myös vastikkeiset iltavellit. Myöhemmin ei ole suostunut juomaan maitoa. Toden näköisesti syynä oli maitoallergia, joka helpotti vasta 10v. Kuten muutkin allergiat. Olimme pojan varhaislapsuudessa ulkomailla ja niin tilanne jäi tutkimatta, mutta maidottomalla dietillä vatsavaivat helpottivat. Pojalla on myös erittäin herkkä oksennusrefleksi, joka on omalta osaltaan sattaanut vaikuttaa asiaan.

Nuorempi taas totaalisesti kieltäytyi kaikista vastikkeista ( maidot / velli), pullo lensi kauas, jos tarjosin. Niin sai alle yksivuotiaana äidinmaitoa ja normalia neljänviljan puuroa. Yksivuotiaana alkoi sitten yht' äkkiä juoda normaalia maitoa. Häntä yritettiin pariin otteeseen testata. Ekakerralla kieltäytyi niin voimakkasti, ettei saatu testatuksi ja toisella kerralla sai korvatulehduksen (voi olla oire maitoallergioista)

Koittakaa kestää, kyllä pyykkirumpa joskus loppuu!

Hei !

Oli aivan kuin olisin itse kirjoittanut kyseisen viestin!

Meidän 3kk tyttömme on pulautellut suuria määriä maitoa ulos parin viime päivän aikana, vaatteet on vaihdettu useaan otteeseeen päivän aikana puklailun takia. Hän ei ole puklannut aiemmin juuri lainkaan, sen takia tämä onkin suuri ihmetyksen aihe. Yleiskunto hyvä, hymyileväinen ja touhuava tyttö!

Annan Nan:ia, rintamaitoa ei tule. Voiko tosiaan olla altistusta maidolle vai onko kyse jostain muusta. Isosisko on kananmuna-allerginen sekä atoopikko.

En osaa itse tosiaan arvioida yhtään mikä on.

Toivottavasti teidänkin tilanne selviää.

t. Ilona

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika oli osittaisimetyksellä 5kk ikään ja pulautteli koko ajan paljon, aina piti olla harso likellä ja aina se oli märkänä... En keksinyt mitään syytä ja nythän tuo on touhuava 1v 3kk -ikäinen taapero. Esikoinen nyt 4v ei pulautellut ollenkaan ja oli samaten osittaisimetyksellä. Jos mielestäsi pulauttelu on niin runsasta, että tulee miltei enemmän ulos kuin menee niin juttele neuvolalääkärille asiasta, joillakin vauvoilla on sellainen vaiva, ettei mahaportti sulkeudu, eli pidä ruokaa mahassa vaan se tulee aina ulos. Tällöin käsittääkseni täytyy leikata vaiva kuntoon. Ei kannata pitkään miettiä jos näin on, vaan kysyä asiasta. Esikoiseni muuten joi käsittämättömiä määriä korviketta ja toisinaan pulautteli siksi koska kiskoi niin paljon. Tämä super-pulauttelija eli kuopus taas söi mielestäni vähän mutta silti pulautteli jatkuvasti. Kai jotkut vaan tekee niin, mitään vikaa lapsesta ei löytynyt.

Joko sanalla GER tai refluksi.

Meidän tytöllä se, samoin mulla, samoin mun isällä niin ja mun esikoisella. Periytyvä.. kysykää omilta vanhemmilta oksensitteko itse vauvana paljon tai vauvan isä.

Tää on siis aika vaaraton, työläs senkin edestä!!

Tyttö nyt 1.6kk ja voi sanoa että terve ja pari kk ollaan pärjätty ilman lääkkeitä.

Voimia se kysyy, mut onneksi mene ohi. En tiedä miten hankalaa ja runsasta teillä muilla on se oksentelu, mut meillä oli ihan painajaista kunnes saimme oikeaa hoitoa ja lääkkeet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat