Vierailija

ihan vasta täältä palstalta olen lukenut, että jotkut ihan oikeasti matkailevat ilman lapsia. Ja sellaisia tuntuu täällä olevan vaikka kuinka. Meidän laajassa ystäväpiirissä on vain pari perhettä, jotka ovat niin onnellisessa asemassa, että vanhempansa osallistuvat lastenhoitoon. Ja näillä perheillä se tarkoittaa sitä, että jos oikein ruikutetaan todella pitkään, saatetaan päästä kahdestaan pariksi tunniksi jonnekin. Kaikilla muilla vanhemmat ovat joko kaukana, vanhoja, sairaita tai sitten niinkuin meillä, eivät ole koskaan suostuneet olemaan yhtään lastenlastensa kanssa.

Kommentit (10)

Itselleni ei ole jäänyt traumoja vaan lämpimiä muistoja. Äidilleni on kyllä mennyt nyt herne vähän nenään, kun olen häntä vähän muistutellut suvun velvoittavista perinteistä.

oma lapsimäärä jäänyt ilmeisesti vajaaksi aikoinaan ja nyt pitävät minun lapsiani kuin omiaan.

meille se on suoraan sanottuna jo enemmän ongelma =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

selle ei ole jäänyt asiasta muistoja.)

Nyt vuorostaan vanhempani hoitavat mielellään lastenlapsiaan, niitä kun onkin vain kaksi kappaletta, eli minun lapseni. Myös mieheni vanhemmat hoitavat mielellään lastenlapsiaan. Lapsemme ovat vielä niin pieniä, ettemme lomaile mieheni kanssa ilman heitä, mutta ehkäpä vuoden-kahden päästä voisimme lähteä pitkää viikonloppua johonkin Eurooppaan viettämään ihan kahdestaan, ja isovanhemmat voisivat hoitaa.

Tietysti isovanhempien työtilanne vaikuttaa hoitamiseen; ei minulle tulisi mieleenkään pyytää työssäkäyvän isovanhemman käyttävän ainoita lomaviikkojaan vain lasteni kaitsemiseen. Mutta esim. äitini on opettaja, ja hänellä on pitkät kesälomat, joten uskoisin, että hän oikein mielellään joskus hoitaa lapsiamme, jos haluamme lomailla mieheni kanssa kahdestaan.

siinä onkin sitten tän vuoden kiintiö kerralla käytetty, että nyt sit on otettava kaikki ilo irti.

Meillä ei muuten ole ollenkaan kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa.

Kerran kuussa pitää lapsia (2,5v ja 4,5v) 24h itsellään ja saan tehdä ajalla mitä lystään. :D

Sopimukseen ei edes sisälly muut jutut, kuten eilen äitini haki toisen lapsen tarhasta ja toi kotiin.

Äitini on maailman paras äiti & isoäiti! <3

Näin jaksaa. Jos vain itse olen kunnossa, kun äitini ikä on korkea, autan häntä sitten. Hän auttoi oman äitinsä hautaan saakka, pesi arkkuunkin. Näin meillä, kukin auttaa kykyjensä mukaan. Opetellaan pienestä pitäen käymään kaupassa suvun vanhimmille yms. ja autetaan toisiamme kykyjemme mukaan.

Minun äitini saattaa kaitsea lapsiani vaikka viikonkin putkeen kesälomansa aikana mökillä. Sitä vastaan sitten minä juoksen joillain hänen asioillaan ja hoidan juttuja hänen puolestaan; esim. kirjoitan puhtaaksi työhakemuksia tms. Mummolleni kävin kirjastossa ja kaupassa, kun hän vielä eli.

Sukulaisrakkautta. Mutta emme olekaan ihan suomalaisia, että siksi varmaan näin. Täysin suomalaisina ajattelisimme vain ihan omaa ydinperhettämme ja sukulaisten auttaminen jäisi unhoon.

että molempien vanhemmat asuvat lähellä ja ovat niin hyväkuntoisia että jaksavat hoitaa meidän kolmea lastamme. Kyllä se piristää kummasti, kun joskus saa vaikka yhden vuorokauden olla kotona kahdestaan tai lähteä viikonloppumatkalle ilman lapsia. Kyllä me paljon reissataan koko perheellä, eipä sillä.

Isompi on ollut max.2yötä, ja nuorempi ei ole ollut vielä yökylässä. ehkä kesällä voisimme lähteä miehen kanssa kahelleen vaikka risteilylle, niin sais olla kahhelleenkin joskus.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat