Vierailija

Kukaan tuttavanikaan ei koskaan edes mainitse asiasta. Mutta tällä palstalla höyryävät lähinnä kouluttamattomat kotiäidit, joille joka asia tuntuu olevan uhka.

Kommentit (20)

Ja mikäli tulee aihetta, varmasti siitä tiedotetaan kansalaisille. Samalla annetaan myös ohjeet, miten toimia suojautumiseksi.

Paljon melua tyhjästä saavat nämä hätäilijät aikaan.. ja lietsovat muihinkin paniikkia. Relatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En todellakaan usko, että viranomaiset valmistautuvat pandemiauhkaan heppoisin perustein. Päinvastoin. Uhka on otettava tosissaan. Ja jos hyvin käy, valmisteluja tehdään turhaan. Mutta valmistauduttava joka tapauksessa on.

Kotona en ole hamstrannut mitään eikä perhe ole edes influenssarokostusta hankkinut. Mutta mietin kyllä usein, mitä sitten teemme, jos pandemiasta tulee totta. Minulla on sairas äiti, pieni lapsi ja toinen tulossa. Heistä minä murehdin.

ja en minäkään sitä pelkää,en edes oikeastaan ajattele koko asiaa.ja se tulee jos se on tullakseen.niinkuin kaikki muutkin sairaudet,ei voi mitään jos kohdalle sattuu,mitä niitä turhaan murehtimaan.turhaa stressiä vaan aiheuttaa.

Kyllähän julkinen järjestelmä varautuu vaikka mihin uhkiin ja se on ihan normaalia ja hyvä asia. EI se tarkoita sitä, että koko väestö kuolee. Idiootteja olette koko porukka, ei voi muuta sanoa.

ja viranomaiset ovat hyvin pitkälle asinsa osaavia ihmisiä...

Sitä paitsi Suomessa koulutus, hygienia, sairaalat ym. ovat AIVAN eri luokkaa kuin Turkissa, Kiinassa tai edes Itä-Euroopassa.

Itse olen viettänyt harjoittelujakson unkarilaisessa sairaalassa, ja voin sanoa siskot, että meininki oli kuin toiselta planeetalta verrattuna Suomen sairaaloihin...

t. sh ja myös IT-alan koulutuksen saanut...

En pelkää siksi, että lintuinfluessa tarttuu tällä hetkellä vain linnuista, ja ihmisestä ihmiseen tarttuvaa muotoa ei vielä ole esiintynyt. Toisekseen sairastuneita ihmisiä ei ole vielä ollut paljoa, vaikka hirvittävän monet ihmiset ovat olleet kosketuksissa lintuinfluenssaa sairastavaan lintuun.

Toisekseen se, että tässä vaiheessa aletaan desinfioimaan, käyttämään lääkitystä tarpeettomasti, jne. altistavat kaikki enemmän vain tartunnoille. Normaali vastustuskyky heikkenee, ja virusten taipumus kehittää lääkeresistentti kasvaa.

Eli mikäli ette kasvata siipikarjaa, näpelöi jatkuvasti vesilintuja tai niiden ulosteita (eritoten ulkomailla), niin ei teillä pitäisi ainakaan vielä olla mitään syytä huoleen.

Ja siinä vaiheessa kun on tarvis rokotteille, lääkityksen jakamiselle, muulle ohjeistukselle, niin ihan varmasti niitä suomalaisille jaetaan. En pelkää lapsieni puolesta ennen kuin on tarpeen, ja itseni puolesta en pelkää varsinkaan, koska vastustuskykyni ja kuntoni on hyvä, ja olen perusterve aikuinen nainen. Lapsien suojeleminen taudilta tuntuu tässä vaiheessa ihan hölynpölyltä, ja lapsille olen opettanut normaalin hygieniasta huolehtimisen (käsien pesu, suihku päivittäin). Katsotaan sitten uudestaan, jos Suomesta (tai edes jostain läheltä) löytyy yksikään tapaus, jossa lintuinfluenssa on tarttunut ihmisestä ihmiseen.

Vierailija:

Lainaus:

Ja miten ajattelet auktoriteettien meitä auttavan, jos tauti leviää pandemiaksi? Miten itse aiot suojella lapsiasi taudilta?

minäkään pelkää, enkä ole hysteerinen, enkä edes juttele asiasta kuin miehelleni. Silti käytän järkeäni ja mietin valmiiksi mitä ko tilanteessa tekisin ja mitä perheeni tarvitsisi voidakseen olla kotona mahdollisimman pitkään. Muistaakseni joku maakin antanut jo kansalaisilleen suosituksen ostaa kotiin jonkinlainen varmuusvarasto säilykkeitä yms tarvittavaa.

Ymmärrän, että asia ahdistaa suurinta osaa niin paljon, etteivät he uskalla taudin edes ajatella sattuvan omalle kohdalleen. Onneksi päättäjämme eivät enää hyssyttele vaan varastautuvat pahimpaan. Mieluummin turhaan kuin ei ollenkaan ja näin ajattelen omastakin varautumisestani. Jos tauti iskee, ei minun perheeni hyvinvointia ajattele loppujen lopuksi kukaan muu kuin minä( no ehkä mieheni,)) itse. Olemme tottuneet siihen, että maassamme kyllä asiat hoituu ja järjestelmä pitää huolta heikoistaan, mutta jos pandemia iskee niin tämä meidänkään järjestelmä ei kykene enää kaikista huolehtimaan..ikävä kyllä :((

Kotiäiti olen, mutta se ei minusta tyhmää ja kouluttautumatonta tee-

ehkä jopa päinvastoin, kuka tietää...sinäkö?

että ne, jotka EIVÄT pelkää lintuinfluenssaa ovat pääasiassa kouluttamattomia kotiäitejä. Monilla taitaa olla suuri luottamus auktoriteetteihin ja instituutioihin.

t: Työssäkäyvä diplomi-insinööri, jota lintuinfluenssa kieltämättä pelottaa.

Parasta oli kun miettivät kuinka kauaksi aikaa pitää sulkeutua kotiin, että säästyy kaikelta pahalta... Uskomatonta hörhöilyä! Miksipä etukäteen sairastaa, ehtiihän sittenkin JOS jotain tapahtuu. Tuskin edes mitään maailmanlaajuista vitsausta lintuinfluenssasta kehittyykään!

Suomessa nyt terveydenhoito toimii, mutta sekasorto tulee, jos pandemia iskee. Kaikki luhistuu. Sairaalapaikat ei riitä alkuunkaan.Kouluttamattomat eivät pelkää, koska ovat enimmäkseen sellaisia hälläväliä-tyyppejä, joita ei paljon asiat hetkauta. Antaa mennä vaan ja asioista ei jakseta välittää, ottaa selvää ja lukea. Lähinnä viikonlopun rento meininki kiinnostaa. Poikkeuksia toki tiedän. Tunnen muutaman todella asiallisen duunarin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat