Seuraa 

mistä tää voi johtua? mulla puutuu sormet koko ajan ja jalatkin välillä. turvotusta on jonkin verran ja sormet on kipeän tuntuiset. niitä ei saa kunnolla suoriksi eikä ihan kunnolla nyrkkiinkään ja vähän väliä tosiaan puutuu niin että pistelee kunnolla. tosi rasittavaa. ei mulla esikoisesta mitään tällaista ollut. tietääkö joku mistä johtuu ja mitä teen asialle?? soitin jo neuvolaan ja huomenna meen sinne mutta ajattelin tässä kysellä onko muilla ollut tällaista..

Omeli + Eppu rv 35+3

Kommentit (5)

Esikoista odottaessa kärsin vastaavasta vaivasta ja tuolloin diagnoosi oli " rannekanavan ahtauma" . Turvotus edesauttaa pinteen syntymään, kuten joku jo kirjoittikin. Tyypillinen vaiva kuulemma myös päätetyöskentelyä tekevilla sanoivat...

Jos hyvä tuuri käy, niin vaiva poistuu turvotuksen lähtiessä synnytyksen jälkeen. Jos taas käy huono tuuri (kuten mulle), niin pinne täytyy vapauttaa leikkaamalla. Oli varsin epämiellyttävää, kun ei tuntenut sormilla mitään ja pienikin puristaminen sattui...

Kyseessä ei ole mikään suuri operaatio (paikallispuudutuksessa, 20 min sisään ja ulos), mutta hankaloittaa elämää viikon/kahden verran. Mulla leikattiin molemmat kämmenet (n. 3cm arpi muistona alkaen ranteesta jatkuen sormiin päin), eka n.3 kk synnytyksestä ja toka n. puolen vuoden kuluttua siitä. Operaatioiden jälkeen isovanhemmat olivat auttamassa vauvan kanssa, koskapa yhdellä kädellä nosteleminen ei houkutellut ja veden kanssa lotraaminen oli kielletty.

Noo, nyt olen kolmatta kertaa raskaana ja toistaiseksi vaiva ei ole uusinut esikoista seuranneissa raskauksissa :)

T. MaalisPapu rv30

PS. Kotidiagnoosia voi kokeilla naputtamalla sormilla rannevaltimon kohdalta. Mikäli tällöin tuntuu säteilevää kipua, on ahtauma melko varma.

Mulla on jo joitakin viikkoja ollut oikea käsi koko ajan niin puuduksissa, etten pysty esim. kunnolla kirjoittamaan. Neuvolassa sanottiin, että johtuu turvotuksesta --> jokin hermo jää puristukseen ja aiheuttaa puutumisen. Helpottuu kuulemma synnytyksen jälkeen, kun turvotus laskee. Toivottavasti... Toinenkin käsi on turvoksissa eikä mene kunnolla nyrkkiin, mutta ei samalla tavalla tunnottomana.

Anlii rv 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla vaiva oli tosi paha ensimmäisessä raskaudessa ja sitä kesti n. 3 vuotta raskauden jälkeen!!! Olisin kyllä päässyt leikkaukseenkin, mutta en halunnut mennä kun olin kuullut tapauksista, joissa leikkaus oli vain huonontanut asiaa. Nyt toisen raskauden yhteydessä olen käynyt viimeiset 2 kk lymfahieronnassa ja kädet ovat tosi hyvät. En tietenkään voi tietää olisiko koko vainvaa tullutkaan nyt, mutta minulla on tässä raskaudessa turvotusta huomattavasti vähemmän ja lymfahierontahan nimen omaan auttaa tähän.

... ja turvotuksesta johtuva puutuminen on kuulemma ihan normaalia eikä merkki mistään vakavammasta. Itseäni vaiva kiusaa pahiten öisin, jolloin kädet jostain syystä turpoavatkin eniten. Kaipa tämä alituinen liikuskelu päiväsaikaan autta sitten elimistön neste- ja verenkiertoa toimimaan.

T : Tilhi 35+5 (eli tosi samoissa mennään ;)

raskauden loppuvaiheissa voivat sormet puutua, erityisesti pikkusormi ja nimetön. Kyseessä on joku hermopinne tai jotain sinne päin. Sen pitäisi olla normaalia. Joku muu varmaankin muistaa paremmin tämän. Voipi kuitenkin olla eri juttu kuin sinulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat