Seuraa 

vai saatteko apua / käytätte ostopalvelua? olen 7 viikkoisen pienokaisen äiti, siis todellakin vain yksi lapsi. mutta tuntuu, etten ehdi siivota, siis kunnolla. toisaalta tuntuu, että suurimman osan vauvanhoidosta vapaan ajan siivoan...mutta koskaan ei ole täysin siistiä, kun ehtii tänään vähän tätä ja ehkä ylihuomenna jotain taas lisää. luonteeltani olen ainakin osittain perfektionisti ja minua ärsyttää ja stressaa suuresti, että koti ei ole koskaan täysin siisti. mieheni kanssa jaamme kyllä kotityöt, mutta toki toivon, että sen ajan, mitä hän töiltään kotona viettää, keskittyy mieluummin esikoiseensa ja mielellään myös minuun. ja sitäpaitsi, minäkin haluan olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa, ja tehdä hänen kanssaan muutakin kuin olla kotona (=siivota). harkitsen vakavasti siivouspalvelun ostamista. olisi mukavaa, kun olisi edes silloin tällöin täysin siistiä!

Sivut

Kommentit (25)

Moi!

Joo, kertokaahan ihmeessä te siivouspalvelujen käyttäjät, että paljonko maksaa?

Oletteko kaikki pääkaupunkiseudulta vai mahtaako siivouspalveluja löytyä myös pikkupaikkakunnilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä siivoan itse. Asumme kerrostalossa, 5h+k, n. 100 neliötä. Isommat pojat (11v & 12v) siivoavat omat huoneensa, mä käyn pyyhkimässä pölyt ja imuroimassa heidän huoneet kerran viikossa. Muutenkin teen kerran viikossa isomman siivouksen mutta melkein päivittäin joudun imuroimaan esim. eteisen kun matolle tulee ulkoolta aina pieniä kiviä jotka tyttö (1v 2kk) laittaa suuhunsa. Muutenkin pyyhin pölyjä ja järjestelen tavaroita vähän useammin.

Välillä tuntuu ettei tosiaankaan riittäisi aikaa neljän lapsen lisäksi vielä siivoamiseen mutta en halua että kukaan ulkopuolinenkaan tulisi meille siivoamaan... Pakko siis vain itse jaksaa ja ehtiä =)

Tansku, pojat 9/93 & 8/94 ja tytöt 10/04 & 12/05

meillä kun on pieni kaksio..yleensä sovitaan miehen kanssa siivouspäivä (n.2-3xkk) ja silloin ahkeroidaan kerralla paikat kuntoon :) kaksin homma sujuu nopeasti!

Jos teillä on varaa palkata ulkopuolinen niin toki kannattaa!!Työllistäähän se aina jonkun.Ja on elämässä muutakin kuin se ainainen siivous.

Kyllä mäkin palkkaisin jos olisi isompi kämppä ja rahaa :PP

Olen itsekin kodinhoitaja ja puunasin toisten huusholleja ennen mammalomaa..ja suurin osa asiakkaistani oli tavallisia lapsiperheitä!!!Ei siis vanhuksia kuten monesti luullaan.

Eikä se minusta ole laiskuutta palkata ulkopuolista siivoojaa.Jokainen valitsee itse miten rahansa ja vapaa-aikansa ' tuhlaa' ;))

-Tiggr

Meillä on 7,5-kuinen muksu ja meillon käyny siivooja syksystä lähtien. Hän tekee perusteellisemman siivouksen kerran pari kuussa: vie matot ulos, pyyhkii pölyt ja lattiat. Itse siivoilen vähän siivoojan käyntien välillä: imuroin kerran viikossa, pölyjä pyyhin sen mukaan miten ne häiritsee ja vessan siivoan kerran viikossa. Keittiötä sipistelen aina tarpeen mukaan. Tykkään että on siistiä mut ei se oo pääasia. Nyt kun lapsi alkaa kontata, oon ehkä tarkempi sen suhteen ettei lattiat ois kauheen likasia (=pölysiä) eli tulee ehkä imuroitua vähän useammin keittiötä ja olkkaria, ei sentään koko huushollia. Meillä on tosi halpa siivooja, se oli yks syy siihen etten viiti ite siivota hiki hatussa vauvan unien aikana vaan voin tehdä muita juttuja tai olla tekemättä mitään.

Meillä käy siivoja 2 tuntia joka toinen viikko. Meillä on tosi seurankipeä 7kk:n ikäinen poika. Haluan hänen nukkuessa myös huilata (toki laitan tavaroita paikoilleen, pyykkään jne...) ja viikonloppuisin viettää vapaata koko perheen voimin. Ennen lapsen syntymää, jolloin meillä ei ollut siivoojaa, ekstra rahat menivät ulkona syömiseen, takseihin ja joskus juhlimiseen. Nyt nämä ylimääräiset rahat menevät siivoojaan. Eikä se kauhen kallista ole. Ihana tunne on sitten kun koko kämppä (82 neliöä) on puti puhdas! ;) Kannatan ehdottomasti ulkopuolisen avun palkkaamista. Ainakin minä nautin vauvasta pirteempänä enemmän!

...ja käytin jo ennen vauvan syntymää. Silloin oli töissä kiire, nyt muuten vaan. Kaksi kertaa kuussa käy hyvä siivooja, joka maksaa kotitalousvähennyksen jälkeen n. 40 euroa. Meillä on vähän päälle 90 neliötä kahdessa kerroksessa. Siivooja käyttää 3.5 tuntia. Jälki on tosi hyvää, en itse edes " osaa" siivota niin hyvin. Mistään sinnepäin hutaisusta en kyllä suostuisi maksamaan (mitään).

Ennen nuo siivoojan käynnit riitti hyvin, nyt joutuu kyllä lisäksi imuroimaan enimmät ainakin kerran itse välissä ja pesemään vessat, kun tulee oltua kotona enemmän, pyykkiä käsitellään enemmän jne. eli sotkua tulee enemmän. Mutta eipä tarvi raahata mattoja ulos, pestä lattioita, pestä kaapinovia, pyyhkiä listoja, imuroida sohvia tms. itse.

Mullakin oli ennen asenne, että " hitto soikoon, kai nyt aikuinen ihminen siivoaa omat p....ansa" . Mutta mitä sitä käyttämään a) ennen vähäistä vapaa-aikaa b) nyt vauvan/perheen kanssa yhteistä aikaa siivoamiseen. Etenkin kun nyt olisi vaikeaa järjestää se kunnon siivoukseen tarvittava 3-4 tuntia putkeen jostain. Jos joskus rahalla voi ostaa aikaa, niin tässä tapauksessa...

Olin ennen vauvan syntymää kyllä vielä sitä mieltä, että tottahan mulla sitten on aikaa siivota, kun olen kotona. Hah. Onneksi mies ei antanut mun luopua siivoojasta. En tiedä, olisiko tätä samaa ihmistä edes saanut enää palkattua, kun hän on niin kovin suosittu (ihan totta).

Eli siitä vaan palkkaamaan apua. Marttyyriasenne on aikansa elänyt - sanon tämän vaikka tahalla ärsyttääkseni.

Itse olen sen verran kitupiikki, että siivoskelen itse vaikken siitä erityisemmin pidäkkään. Sitä siivottavaakin on melkoisen paljon enemmän kuin kahdestaan ollessamme . No,ei kai se kämppä pölytykkään jos molemmat ovat päivisin töissä. Sen olen kyllä huomannut, että kunnon välineisiin kannattaa satsata. Kitupiikkikään ei enää pese lattioita kontaten vaan on hankkinut kunnon mopin, swiffer dusterin :) ja varrellisen rikkaimurin (on muuten ihana).

Alkuaikoina puunasin kuin hullu kun vauva nukkui, nykyään siivoamme yhdessä huoneen kerrallaan/päivässä (varsinkin kun vauva pääsi yli pölynimuripelostaan). On se kumma, että tyttö tykkää katsoa kun äiti siivoaa, mutta ei sitä kun äiti surffaa netissä.......

Mitä siivouspalvelu maksaa (ja mitä sillä rahalla saa)?

Kun kumpikaan meistä ei olla siivousintoilijoita, niin ulkopuolinen siivooja olisi tooooosi hieno juttu. En vaan ole vielä jaksanut ottaa asiasta selvää. Mutta josko teiltä saisi vähän osviittaa? Kiitos! :)

vinkki:jos päädyt palkkaamaan ulkopuolisen niin siivoojan näkökulmasta katsottuna suosittelen että..

a) helpompi siivota jos ' esisiivoat' pahimmat sotkut,tarkoittaa siis että keräät lelut lattioilta jne ei tarvitse kuitenkaan pyyhkiä pöytiä tms

b)helpottaa myös jos ette ole itse paikalla ns ' tiellä' siivouksen ajan

c)tarjoa kahvia ;) se on kaunis ele,vaikkei siivooja sitä haluaisikaan...

ainakin itselle tuli hyvä mieli jos joku tarjosi kahvia tai luvan keittää itse..tuli sellainen olo että minuakin pidettiin ihmisenä eikä ' piikana'

Tilasin itselleni netistä kantoliinan ihan samasta syystä. Tuntuu ettei ehdi mitään päivällä tekee eikä raski istuttaa itekseen sitteriinkään valveilla ollessa, rintareppu ottaa välillä selkään eikä ihan pientä sais pitääkään siinä pitkään. Mies tekee yrittäjänä pitkiä työpäiviä joten pitäis siivoukset tehdä viikonloppuisin. Kantoliina kuulostaa tosi kätevältä avulta pulmaan; siinä menee niin vastasyntynyt kuin isompikin lapsi. Kuulema kantoliinassa voi imettääkin...

Niistä rohkaistuneena ja yön yli nukuttuani (lue: yöllä vietetyt imetyshetket = mietiskelytuokioita) päätin kokeilla siivouspalvelun ostamista. Meillä ei ole mahdollisuutta saada lastenhoitoapua sukulaisilta / tuttavilta, koska asuvat kauempana. Joten jos jotain helpotusta aion tilanteeseen saada, se olisi joko lastenhoitoavun tai siivousavun palkkaamista ja mieluummin palkkaan siis siivousapua. Päivittäin teen ylläpitosiivousta (irtotavarat, vaatehuolto, astiat ym.), joten sillä saralla ei ole parannettavaa. Kysymys on siis siitä, että haluaisin, että edes kerran kuussa olisi kaikki paikat yhtäaikaa tiptop ja siihen ei aikani/aikamme riitä. Toki varmasti tilanteeseen vaikuttaa se, että vauva on vielä niin pieni = vanhempien väsymys ja rutiinit vasta muotoutumassa. Mutta olen myös mukavuudenhaluinen, enkä halua käyttää kaikkia vauvan nukkumishetkiä pelkkään kodinpuunaamiseen. Haluan mm. päivittäin vaunulenkille, haluan pieniä hetkiä päivässä " itselleni" , haluaisin harrastaa ja kyläillä vauvan kanssa. Haluan myös käyttää aikaa / energiaa parisuhteeseen ja se ei oikein onnistu, jos tarttuu luuttuun heti, kun olisi hetki yhteistä aikaa :o) Valitettavasti se on vain niin, että jos joku paikka repsottaa, se kummittelee takaraivossa eikä keskittyminen muuhun (mukavempaan :o) onnistu.

Joku kyseli hintoja. Olen asiaa jo etukäteen tarkastellut ja pääkaupunkiseudulla hintataso tuntuu olevan noin 28-30 ¿ / tunti. Firmoja on lukuisia. Ei muuta kuin tarjouspyyntöjä lähettämään!

PS: kun ikää on yli 30, niin ei tuota energiaa vissiin ole enää niin paljon, että saisi " kaiken" hoidettua kunnialla itse :o)

Mutta ei ole vielä palkattu. Mies olis valmis siivojan palkkaamaan, mutta minä en. Oon jotenkin höhlä kun aattelen, että mun pitää siivota ennen kuin siivooja tulee. Ja suurin homma on noi tavaroiden järjestäminen paikoilleen. Imurointi, mattojen hakkaaminen ja lattioiden peseminen on musta paljon nopeempaa.

Meillä 11 ja 12 vuotiaat siivoavat itse omat huoneensa (vaihtelevalla menestyksellä) ja imuroivat & pyyhkivät pölyt. Välillä isommat lapset myös imuroi koko kämpän. Meillä kun on 3 lasta ja koira, niin imuroitavaa riittää joka päivälle.

Vessat pesen kerran viikossa ja tavaroita järjestelen joka päivä. Pölyt pyyhin kun tarve vaatii tai alkaa ärsyttämään. Pesukone pyörii joka päivä pari kertaa, onneksi on kuivausrumpu missä suurimman osan saa kuivattua. Iltaisin sitten silittelen vaatteet (kaverini sanoi mua pöpiksi kun kaikki vauvanvaatteet silitän). Tytär 12v silittää itse omat vaattensa, samoin mies. Keittiön siivoan aina ruanlaiton jälkeen.

Siivottavaa omakotitalossa riittää reilut 130 m2.

Mutta kannattaa palkata apua, jos tuntuu ettei itse jaksa tai tykkää siivoomisesta. Itse taidan olla vähän siivousfriikki, kun aina oon nurkkia nuohoamassa:) Meillä ton siivoojan pitäs käydä vähintään kerran viikossa ja se tulisi vissiin aika kalliiksi. Täytyy harkita uudelleen kun palaan takaisin töihin.

t. Kaisastiina

Meillä on 6 kk poika ja kissa. Poika aiheuttaa sen ettei kovin perusteellisesti ehdi kerralla siivota ja kissa taas sen että karvoja on joka paikka täynnä. Siivotaan aina miehen kanssa vähän kerrallaan (eli esim. yhtenä päivänä pyyhitään pölyt ja imuroidaan, seuraavana pestään lattiat jne.) ja imuroimaan pyrimme pari kertaa viikossa edes joten kuten karvamäärän kurissa pitämiseksi. Mutta takaisin asiaan. Ennen joulua minua stressasi se ettei ehditä tekemään suursiivousta kun oli vieraitakin tulossa ja rupesin ensimmäistä kertaa miettimään siivoojaan palkkaamista. Onneksi anoppi (jolla käy siivojat) tarjosi meille joulusiivouksen joululahjaksi. Ihana kun tuli talo kerralla kunnolla puhtaaksi. Oli kyllä paras joululahjani.

Ainakin viime vuonna oli omavastuu 100¿/vuosi ja kaikesta siitä yli menevästä saa sitten 60% korvausta. Tosi hyvä homma ja se työllistää! www.vero.fi sivuilla on varmasti lisätietoja. Laita hakusanaksi kotitalousvähennys.

Meillä kävi ennen siivooja kerran viikossa, mutta nyt kun olen kotona vauvan kanssa käy kahden kuukauden välein tekemässä ison suursiivouksen. Itse teen kaksi kertaa viikossa (meillä on koira), imuroinin ja lattioiden pyyhinnän, kerran viikossa vessan siivous ja pölyt sekä vaihdan lakanat. Kerran kuussa vien matot ulos ja kuuraan sitten muutenkin vähän perusteellisemmin.

Päivittäin tietysti pyykkään ja siivoilen keittiön sotkuja. Teen nämä kun poika nukkuu ensimmäisiä päikkäreitä. Toisten päikkäreiden aikana surffaan netissä ja syön itse *hymyilee*. Meidän lapsi on seurankipeä, joten hereilläoloaikaansa en voi käyttää kotihommiin. Illalla en siivoa vaan rentoudun miehen kanssa. Mies auttaa jonkin verran isoissa hommissa, mutta tekee pitkää päivää joten päävastuu on minulla.

Taisi olla poikani juuri tuonikäinen, kun itse huomasin, että päivät menee siivotessa (siis se " vapaa-aika" ) ja silti on kokoajan sotkusta ja likasta. Etsiskelin jo netistä meille siivoojaa, mutta päätettiin sitten vielä miehen kanssa katsoa vielä jonkun aikaa. Nyt poika on 3 kk ja ehdin jo sekä siivota että huilata, että kyllä se helpottaa. Ihan joka hetki ei lapsen kanssa tarvitse seurustella vaan myös lapsi tarvitsee omaa aikaa, jolloin voi vain seurailla mitä ympärillä tapahtuu. 7 viikkoinen on vielä niin pieni, että tarvitsee paljon syliä ja imetyskin kestää kauan, joten eipä paljon ehdi siivoilla. Kolmekuinen on jo ihan eri tapaus ja tosiaan tykkää välillä ihan vain katsella sitteristä mitä se äiti häärää ja räplätä omia leluja.

Vauvan ollessa tosi pieni, minulla oli kuitenkin samanlaiset fiilikset kuin sulla, kun yölläkään ei saanut nukkua... No, siivosin kun mies tuli kotiin.

Nykyään olen ohjelmoinut siivoukseni niin, että ensinnäkin, laitan kaikki tavarat HETI paikoilleen, jolloin ihan hirveetä kaaosta ei synny.

Perusteellisen siivouksen (imurointi, lattianpesu, pölyt, vessa, pintojen perusteellinen pesu) teen aina perjantaisin, jolloin on ihana ruveta viettämään viikonloppua puhtaassa kodissa:)

seuraava siivous ma, jolloin vaan imuroin ja keräilen suurimmat sonnat ja pyykkään&viikaan. Ke on myöskin pyykkäys päivä, jolloin siivoan lasten huoneet perusteellisesti (esikoisen huone on aina järkyttävä kaatopaikka!!!!) ja imuroin keittiön ja olkkarin.

Teen nämä asiat aika nopeasti noin 2-3h kerta jolloin vauva (5kk) on päikkäreillä.

Oikeestaan siivous on ihan kivaakin musta, jos ei kaikki tarmo mene jo siihen romujen keräilyyn (että mä vihaan sitä esikoisen huonetta....kääk)

Juu, itse siivoan/siivotaan ukon kanssa. Ok-talo asukkeja ollaan ja siivottavaa riittää.

Kun tuo meidän typy (yksi lapsi siis) oli vaaveli niin mies lähinnä siivos millon töiltään kerkis. Joskus pyysin mummin tms. likkaa hoitamaan ja itse siivosin vähän paremmin.

Likka nukkui jossain välissä 4 tuntia ulkona päikkäreitä, siinä ajassa ehti tekemään vaikka ja mitä.

Nyt siivous on lauantaina kun ukko on kotona. Toinen viihdyttää lasta ja toinen siivoa. Joskus molemmat siivoaa jos typykkä on hyvällä tuulella ja viihtyy itsekseen.

Meillä siivotaan perusteellisemmin joka toinen viikko. Eli tuolloin vaihdan petivaatteet, otan matot pois ja luuttuan. Sekä tietysti imuroin ja pyyhin pölyt. Joka viikko sit imurointi ja pölyt. Kerran viikossa siis tartun imuriin, useammin en kertakaikkiaan viitsi eikä kyllä ole tarvettakaan.

Aiemmin oli todella perfektionisti siisteyden suhteen. Kummasti sitä vaan oppii vyötä hölläämään :)

Joka päivä teen semmoista " perussiivousta" eli en anna paikkojen repsahtaa ihan tyystin. Eli aina laitan tiskit, korjailen lelut, pesen pyykit jne lähes joka päivä. Helppoa vielä tässä vaiheessa kun ei ole kun yksi lapsi :)

Siivoojaa en ole edes harkinnut, ei olis varmaan pöllömpi ajatus, vois ainaski tulla pesemään meitin ikkunat. Hertti että osaa olla hirveää puuhaa! Ja ikkunoitahan riittää.

Minä olen ajatellut, äitiys/vanhempainlomalla ollessani, että nyt on tärkeämpää olla lapsen kanssa, kuin siivota kotia. En ole koskaan ollut siivouksen suhteen perfektionisti, mutta pidän kyllä siististä kodista. Kotia ehtii kyllä siivota sittenkin, kun lapsi on isompi. Vauva-aikaa ei enää takaisin saa. Minä vastaan yksin kotitöistä, meidän taloudessamme. Vanhempainloma on muuten tosi lyhyt. Siitä kannattaa nauttia.

Menna+poika 9 kk

En voisi kuvitellakaan, että joku ulkopuolinen tulisi mun kotiin siivoamaan. Saatikka, että maksaisin moisesta touhusta. Palkkio sekin sitten, kun itse siivoaa puhtauden ja liikunnan lisäksi. Itse siivoamme kerran viikossa (imuróinti, luutuaminen.pölyt, vuodevaatteiden tuuletus ja vaihto, wc:n ja kylppärin pesu lopuksi ja suihkuun). Ei ongelma, mukavaa kun tulee puhdasta ja tietää miten tasokkaasti tai tasottomasti siivottu :) Päivittäin pyyhin pintoja samalla kun tiskit ja pyykit pyörimään, vauvaa hoitaessa kylppäri pysyy siistinä (hoitopöydän päällä kiinnostava lentokonemobile oskarin oksassa, jolle vesseli jokeltelis vaikka tunnin, jos antais jäädä pesukoneen päälle. Ei uskalla enää antaa olla edes sen aikaa kun vie vaipan roskiin, on niin kova touhuamaan jo, 2kk ja 3pv.

Siis siivottu itse ja tullaan siivoamaan, kun 160m2 talo joskus vuoden kuluttua valmistuu ja siivottavaa lähes 100m2 enemmän :)

*vilkuttaa*

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat