Vierailija

mitä ihmettä pitäisi tehdä, reilun viikon ikäinen vauvani söisi kyllä pullosta mielellään mutta kun tarjoan rintaa niin nukahtaa saman tien tissi suussa.

Nälkäinen hän kyllä on, ja jos rinnasta ei heti tule suihkuamalla maitoa-niinkuin minulta ei todellakaan tule vaan maidontulo vaatii muutamia kunnon imaisuja ensin-niin vauva "unohtaa" koko homman ja sammahtaa.

Hetken nukuttuaan hän onkin jo niin nälkäinen ettei itku enää lopu ollenkaan ja ei suostu yrittämäänkään rinnasta syömistä. Sitten on pakko jo tökätä pullo suuhun....

Olisko kellään jotain konsteja mitä voisin kokeilla? Tai vastaavasta kokemuksia- korjaantuiko tilanne jotenkin tai miten kehittyi?

Kiitollisena jos joku viitsisi auttaa, ekakertalais-imettäjä

Kommentit (20)

Niin olen kyllä "herätellyt" vauvaa kaikenlaisin konstein, siinä kumminkaan onnistumatta.

Ja todellakin tarjoan rintaa AINA kun vauva on nälkäinen, siis käytännössä istun imetysasennossa 24h vuorokaudessa. Mutta kun ei vaan vauva suostu imemään kunnolla ja hermostuttuaan sitten itkee tikahtuakseen;o(

Mulla olis muutakin elämää;

esikoinen on 4-vuotias (hän syntyi aikanaan pikkukeskosena eli häntä en pystynyt koskaan imettämään) ja vaatii myös huomiota, on siis aika vaikeaa yrittää yhdistää tämä ja sitten se vauvantahtinen imetys kun pikkukaveri vaan nukkuu tissi suussa...

Kiitti nyt kumminkin kaikille vastauksista!

ap

yhtään imetyskertaa pullolla, vaan joka syöttökerra, 2-4 tunnin välein, aloitan rinnallla, 30min per rinta,välillä herättelen, röyhtäytän jne mut silti vauva huutaa nälkää heti ja juo pullosta aika paljon päälle. en tiedä mitä tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen miettinyt imetysneuvojaksi ryhtymistä koska itseltä se sujuu, tiedän miten oikea imuote saadaan jne. kukaan ei synnärillä viimeksikään neuvonu (yhtään missän asiassa) mut onneksi onnistuin itse. missään kohtaa ei sattunut. ei mullakaan maitoa tullut moneen päivään mut en luovuttanut, se lähtee käyntiin vaan imettämällä, muu ei auta, mut jos ote väärä niin se voi sotkea kaiken. kiva jos ap jo käyny synnärillä ja tietty kaikilta ei onnistu, ainakaan täysimetys jos on rakenteellinen vika.

työnnän rintaa suuhun ja sitten lypsän.

vauva kohta 4kk NYT on ruvennut jo imemään itse rinnasta! Mikä helpotus

vieläkin joudun tosin vähän antaa pullosta

Itse pidin aluksi rinnasta kiinni ja puristin alkumaitoa, että vauva rupesi kunnolla imemään. Ja pitää siinä sylissä, rinta suussa ja kutittelee vaikka leiuan alta, että vauva ymmärtää ruveta imemään.

Jos ei onnistu, ei onnistu. Teette niinkuon parhaalta tuntuu ja ainakin olette yrittäneet. Pääasia että lapsi saa ruokaa ja äiti ei masennu ja joudu lääkitykselle. En pidä tästä syllistämis tavasta Suomen maassa :(

Mielestäni hyviä neuvoja, tuo vauvan oikea imuote etenkin a ja o, että imetys onnistuu ja ei riko rintoja. Ja se, että imettää vauvantahdissa.

Mutta jos et jaksa tai halua tai koe ehtiväsi, niin totta kai voi lopettaa imetyksen ja antaa pullosta.

vastiketta, muuten imetys voi mennä pilalle. Herättelet vauvaa poskiin silittämällä, jalan pohjaa sivelemällä tai mikä sitten tehoaakin, kunhan et anna vastiketta mikä tuhoaa oman maidontuotantokykysi

aivan kuin olisin tehny tän alotuksen.... vaavi nukahtaa tissille ja tissittely jatkuu toista tuntia välillä herätellen. itsellä menee hermot. päälle syö jopa 80ml pumppaamaani maitoa, olen joutunut antamaan myös korviketta kun omani ei riitä. en voi antaa olla kauemmin tissillä kun menee nännit rikki rintakumista huolimatta... en pysty nauttimaan äitiydestä syöttämis ongelmien takia!

Itse en antaisi lainkaan sitä pulloa koska helposti vauva alkaa vaatimaan helpommin saatavaa pullomaitoa. Mulla kaikki kolme vauvaa syöneet tunnin välein päivällä tuon ikäisinä vaikka maitoa hyvin tullutkin ja täysimetys onnistunut.

imetystä väärällä imuotteella. nyt tärkeintä saada se kuntoon, sitten riittää pelkkä tissi ja vauva saa siitä tarpeeksi maitoa.

i]enää juoda tissimaitoa. jos on esim ollut tissillä reilun tunnin mutta silti huutaa nälkää ja nännit hajoaa niin mitä teet....

[/quote]

ja vaikka joisikin on maidontuotanto vähentyny annetun vastikkeen määrän verran.

älä vaan suosittele tuoreelle äidille vastikkeen käyttöä.

jos imetys sattuu on vauvalla väärä ote, oikealla otteella ei varmasti satu!

imetysongelmien vuoksi... sain oksitosiini suihketta, rasvat nänneihin ja imuote tarkastettiin ja "oudon" maillisten nännin takia kehotettiin käyttämään rintakumia ja sen avulla voinkin imettää, mutta silti vauva on nälkäinen vaikka roikkuu tissillä joka syöttökerta päälle tunnin.

Alussa vaatii sitkeyttä, mutta kyllä se (mielestäni, tästä tietty voi olla toistakin mieltä) mielestäni palkitsee myöhemmin. En kyllä antanut ollenkaan pullosta, ehkä se sotkee hommaa? En tiedä, ei tullut tarvetta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat